אא

בקרוב: המזוודות שלכם ייסעו לבד אל המטוס

יצרנית רכב אוטונומית בארה"ב פיתחה בשיתוף IAG רכבי הסעת מזוודות אל המטוסים שייסעו אוטונומית. גם המשך העמסת המזוודות אל המטוסים צפוי להיות ללא מגע יד אדם. ומתי הצפי לתחילת הפעילות?

צילום: AURRIGO צילום: AURRIGO

האם בקרוב תיראה כך העמסת המזוודות אל המטוסים? נמל התעופה הבינלאומי של סינסינטי שבצפון אוהיו בארה"ב החל בניסוי הסעת מזוודות באופן אוטונומי וללא נהג, בין הטרמינל לבין המטוסים. הנסיעה מתבצעת באמצעות הרכב המכונה "גוררת מטען אוטונומית", או בשמה המסחרי "Auto-Dolly" של חברת Aurrigo.

הניסוי בנמל התעופה סינסיננטי-CVG נערך בשיתוף IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס, איבריה, אר לינגוס ואחרות, ונמל התעופה עצמו. "אנחנו תמיד מחפשים טכנולוגיות חדשניות לשיפור הקיבולת והיעילות", אמר מנכ"ל נמל התעופה, קנדיס מקגרו.

הסוף לגוררות הישנות? (צילום: SHUTTERSTOCK)הסוף לגוררות הישנות? (צילום: SHUTTERSTOCK)

עוד הוסיף המנכ"ל כי הפיתוח החדש יפתור בעיית כוח אדם, בטיחות, קיבולת ודאגות סביבתיות". יש לציין שבדבריו לא אמר המנכ"ל שכך לנמל התעופה יהיו פחות "כאבי ראש" וחששות מפני שביתות וארגוני עובדים וכמובן חיסכון בהוצאות.

על פי תכנון החברה המפתחת את הגוררת האוטונומית, התכנון הוא להרחיב את הפעילות כבר בתקופה הקרובה גם לנמלי התעופה באירופה ובאסיה. על פי התכנון הניסוי הנוכחי אמור להסתיים ולעבור לשלב המעשי בסינסינטי בעוד כשלושה חודשים.

נמל התעופה סינסינטי (צילום: SHUTTERSTOCK)נמל התעופה סינסינטי (צילום: SHUTTERSTOCK)

באתר האינטרנט של היצרנית Aurrigo, מצוין כי ה"אוטו-דולי" הוא רכב אוטונומי חשמלי המשלב את השימושיות של רכב מטען, עם יכולת נשיאה גדולה יותר מזו הקיימת כיום, של ארבעה סלי-מטען בניגוד לשלושה כמקובל כיום - כך שמדובר ביתרון נוסף של 30% יותר מטען שיגיע אל המטוסים ויכולת לקצר את הטווח שהמטוס על הקרקע, שאיפתה של כל חברת תעופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטעןמזוודותמזוודהרכב אוטונומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: