אא

כך נראית בעולם אזהרת המסע לישראל

אנחנו רגילים לפרסומים הישראליים על אזהרות מסע למדינות אחרות, אבל איך נראית אזהרת המסע של מדינות העולם אלינו? ממשלת בריטניה מספקת הצצה מעניינת שכוללת בין היתר אזהרה מפני ירי טילים לאילת, הימנעות מביקורים באזור אשקלון ובאר שבע והנחיות לביקור בעזה

מלחמה בישראל (צילום: SHUTTERSTOCK) מלחמה בישראל (צילום: SHUTTERSTOCK)

אזהרות המל"ל ומשרד החוץ מהוות חלק בלתי נמנע מהמלחמה ב-109 הימים האחרונים בישראל. רבים מאיתנו נשמעים לאזהרות ונמנעים מלבקר במדינות שמוגדרות ככאלה שעלולות להציב אותנו בסיכון מסוים.

אבל האזהרות אינן חד כיווניות. מדינות העולם מזהירות את אזרחיהן מפני נסיעות בלתי חיוניות לישראל ומפרסמות מפות ובהן אזהרות מפורטות ביותר לביקורים בארץ.

מפה: GOV.UKמפה: GOV.UK

ממשלת בריטניה למשל, פרסמה אזהרת מסע כבר לפני זמן רב לכלל אזרחי חבר העמים הבריטי (כלומר, כולל אוסטרליה, קנדה והודו למשל) אך היום היא מעדכנת (ג') את אזהרת המסע לישראל, ומפרטת את אזורי הסיכון שעלולים בעיניים ישראליות להיראות לא מדויקים - אך אלו הן האזהרות של הבריטים. להלן הניסוח המדויק כלשונו:

משרד החוץ הבריטי מייעץ להימנע מנסיעות לא חיוניות לישראל ולשטחים הפלסטיניים הכבושים, ולא לנסוע כלל למקומות הבאים:

  • עזה
  • הגדה המערבית (למעט כביש 1 בין ירושלים לתל אביב)
  • 5 קילומטרים מהגבול עם לבנון (שטח צבאי סגור)
  • חוות שבעא וע'ג'ר 
  • 500 מטרים מהגבול עם סוריה ("קו אלפא")
  • דרומית מערבית לאשקלון 
  • מדרום לכביש 35 וממערב לכביש 40 עד טללים, לא כולל ב"ש
  • מערבית לבאר שבע
  • מצפון לכביש 211

משרד החוץ הבריטי מפרסם את רשימת הישובים שפונו: בית הלל, דן, אילון, גורן, הגושרים, לימן, מצובה, סאסא, שאר ישוב, שניר ואחרים. 

הממשל הבריטי מזהיר כי הגעה לכל אחת מהנקודות שצוינו עלולה לפסול את ביטוח הנסיעות של האזרח. "התמיכה הקונסולרית מוגבלת מאוד באזורים אלה".

עוד מבקשים בממשל הבריטי לרשום את הנוכחות של האזרח בין אם מבקר בישראל, ובין אם בשטחים ובעזה. "כך נוכל לשתף עדכונים חשובים, כולל מידע שיעזור לך לעזוב את המדינה", לדבריהם.

פרטים כלליים על המצב בישראל

משרד החוץ הבריטי מפרסם פרטים כלליים על המצב בארץ מאז תחילת המלחמה תחת הכותרת "הסכסוך בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים". וזו לשון התיאור:

בדרום ישראל אירע פיגוע טרור של חמאס. חמאס ממשיך לשגר רקטות לעבר ישראל. היו גם תקיפות אוויריות ישראליות לתוך עזה. הצבא הישראלי הודיע ב-13 באוקטובר כי כל אוכלוסיית עזה מצפון לנחל עזה צריכה לעבור לדרום עזה בתוך 24 שעות. החל מה-27 באוקטובר, צה"ל הרחיב משמעותית את הפעילות.

עליכם להיות מודעים לעלייה פוטנציאלית בשיגור רקטות ואירועי אלימות אחרים ברחבי ישראל ובשטחים הפלסטיניים, כולל בגדה המערבית, באילת ובאזור הים האדום. למצב יש פוטנציאל להידרדר במהירות וללא אזהרה מוקדמת, מה שעלול להוביל לשיבוש בטיסות ואפשרויות תחבורה. אם שהותכם אינה חיונית, עליכם לשקול לעזוב. אם אתם נמצאים באזור שנפגע מהלחימה, פעלו לפי הנחיות פיקוד העורף הישראלי.

ממשלת ישראל הכריזה על מצב חירום בכל המדינה. גבולות בינלאומיים (אוויר ויבשה) בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים עלולים להיסגר בהתראה קצרה. בדקו את אזהרות המסע עבור כל מדינה שכנה שאתם מתכננים לנסוע אליה או דרכה.

לפני נסיעה בתוך ישראל או בשטחים, בדקו שהכבישים פתוחים, ובמידת הצורך, ששירותי רכבת ואוטובוסים סדירים פועלים לפני הנסיעה.

בשל המצב הביטחוני, כמה מבני משפחה של הצוותים בשגרירות בריטניה בתל אביב ובקונסוליה הבריטית בירושלים הוחזרו. השגרירות והקונסוליה ממשיכות בעבודה חיונית לרבות שירותים לאזרחים בריטים.

טיסות בינלאומיות מסחריות ממשיכות לפעול מנמל התעופה בן גוריון בתל אביב ומנמל התעופה רמון באילת אך מוגבלות ועשויות להתבטל בהתראה קצרה.

נסיעות בתוך ישראל או מחוצה לה או בשטחים היא על אחריותכם בלבד. מומלץ לעקוב אחר עצות הרשויות המקומיות, כמו למשל אילו מסלולים פתוחים או מתי לתפוס מחסה, ולעקוב אחר אזהרות מסע אלה, המתעדכנות באופן שוטף.

רוצים לבקר בעזה?

משרד החוץ הבריטי מפרט לגבי מעבר רפיח שנפתח חלקית ב-1 בנובמבר. זאת, בעיקר כדי להקל על פינוי של פלסטינים פצועים קשה וכמה אזרחים זרים. אנו מבינים שהמעבר ימשיך להיות פתוח לתקופות מבוקרות ומוגבלות בזמן כדי לאפשר לקבוצות ספציפיות של אזרחים זרים, כולל אזרחים בריטים, לעבור. הרשויות המצריות והישראליות קובעות למי מותר לעבור ומתי. משרד החוץ המצרי ייצור קשר עם שגרירויות כדי להודיע להן מתי אזרחים הזרים יכולים לעבור.

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בריטניהאזהרת מסעמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: