אא

התאחדות סוכני הנסיעות: "ללא סיוע מהמדינה - נקרוס"

התאחדות סוכני הנסיעות במכתב נוקב לשרי האוצר והתיירות: "מצופה כי מדינת ישראל לא תפקיר בשנית ענף שתרומתו וחשיבותו למשק ולציבור נכבדה ביותר, ושאלפי משפחות ישראליות תלויות בו לפרנסתן". הדרישה היא למתווה סיוע דחוף לרבעון הראשון של 2024

אנשי התאחדות משרדי הנסיעות (צילום: התאחדות משרדי הנסיעות) אנשי התאחדות משרדי הנסיעות (צילום: התאחדות משרדי הנסיעות)

התאחדות סוכני הנסיעות פנתה במכתב נוקב לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לשר התיירות חיים כץ, לח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכספים ולח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת.

במכתב שנשלח באמצעות עורכי הדין אסף פריאל ועדי וייצמן, הם מציינים כי "משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, נמצאים דה פקטו בשטח עימות. המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר וההוראות שפרסמה המדינה בעקבותיה בעניין נסיעות ישראלים לחו"ל הסבו לענף התיירות והנסיעות פגיעה ישירה, קשה ביותר, וייחודית ביחס למשק הישראלי, שעדיין נמצאת בשיאה גם כיום, בחלוף שלושה חודשים מפרוץ המלחמה. מדובר בפגיעה רוחבית וגורפת, אשר חלה על כלל הגורמים הפועלים בענף, קטנים כגדולים".

התאחדות סוכני הנסיעות מסבירה במכתב כי "יכולתם של גופי התיירות והנסיעות לייצר הכנסה ממשלח ידם השתבשה באופן יסודי, באופן דומה למצבם העסקים בעוטף עזה ובאזורי עימות אחרים אשר פעילותם נעצרה. כך יש לנהוג בהם לעניין מתווה הפיצויים".

עוד ממשיכים וכותבים לשרים כי "הפסקת מתווה הסיוע הכללי החל מחודש ינואר, על בסיס החלטה לפיה חלה "התאוששות במשק", מתעלמת באופן שרירותי ממצוקתו הייחודית של ענף התיירות הנסיעות, שלגביו לא נרשמה כל התאוששות כזו. גם נכון לכתיבת פנייה זו, קיימות עשרות רבות של אזהרות מסע פעילות של המטה לביטחון לאומי, מרמה 2 (איום מזדמן) ועד רמה 4 (רמת איום גבוהה). כמעט כל העולם, לרבות יעדים מהפופולריים ביותר, נמצא תחת אזהרה מסע לישראלים".

"הגבלות אלה מאת המדינה", כותבים במכתב לשרים, "הובילו לירידה דרמטית של טיסות יוצאות מישראל, ולפגיעה אנושה בענף התיירות והנסיעות. המשק הישראלי כולו ספג פגיעה קשה בעקבות המלחמה, אך בעוד שענפי פעילות שונים החלו להתאושש וחלקם אף כמעט וחזרו לשגרת פעילות, ענף התיירות היוצאת סובל עדיין, וצפוי לסבול עוד חודשים מספר לפחות, מפגיעה קשה בפעילות, הנובעת במישרין מהמלחמה והנחיות המדינה".

ההתאחדות מזהירה באמצעות עורכי הדין כי "כמותו כמצוי בעוטף עזה, אין לענף יכולת לחזור לשגרה, כתוצאה ישירה מהשלכות המלחמה והנחיות המדינה לציבור. ללא סיוע מהמדינה צפויה קריסה של רבים מהעסקים הפועלים בענף, פגיעה קשה בעובדים בו ובמשפחותיהם. ענף התיירות והנסיעות ספג פגיעה אנושה בתקופת מגפת הקורונה, שמנזקיה החלה להשתקם רק בשנה וחצי האחרונות. היעדר סיוע ממשלתי אז לחברות הגדולות, הביא בלית ברירה לפיטורי עובדים ולהוצאה מאסיבית של עובדים לחופשות ללא תשלום, באופן שהקשה והאט מאוד את התאוששות התיירות היוצאת גם בתקופות ההפוגה מהקורונה וסיום המשבר.

"מצופה כי מדינת ישראל לא תפקיר בשנית ענף פעילות שתרומתו וחשיבותו למשק ולציבור הישראלי נכבדה ביותר, ושאלפי משפחות ישראליות תלויות בו לפרנסתן. קריסת משרדי נסיעות ישראלים תיצור וואקום שיתמלא על ידי גופים בינלאומיים, אשר לא משלמים מיסים בישראל, לא מעסיקים עובדים ישראלים, ואינם כפופים לחוקי הגנת הצרכן הישראלים. בכך ייצא שכרה של המדינה בהפסדה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות משרדי הנסיעותסוכני נסיעותהתאחדות סוכני הנסיעותהתאחדות סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: