אא

יום השואה הבינ"ל: הפרלמנט היווני הואר בסלוגן WeRemember#

כשברקע אירועי 7 באוקטובר, הפרלמנט היווני הואר בשקופית מיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי. 80% מיהודי יוון הושמדו בשואה: "לשמר את הזיכרון ההיסטורי בחיים". הפרלמנט קיים ישיבת זיכרון מיוחדת ודקת דומיה

הפרלמנט היווני והסלוגן לזכרון השואה (צילום: Frosso Kanellidou) הפרלמנט היווני והסלוגן לזכרון השואה (צילום: Frosso Kanellidou)

יוון, מהמדינות שבהן נרצחו יותר יהודים בשואה, מציינת את יום השואה הבינלאומי. במסגרת האירועים הבינלאומיים לציון יום הזיכרון, הוצג על חזית בניין הפרלמנט באתונה הלוגו של מסע ההסברה הבינלאומי לשימור זיכרון השואה, עם הסלוגן WeRemember#.

בנוסף נערך מושב מיוחד של מליאת הפרלמנט תחת הכותרת "יום הזיכרון לחללי וגיבורי שואת יהודי יוון", כאשר במהלך המושב התייחדו חברי הפרלמנט עם זכרון השואה בדקת דומיה.

הפרלמנט היווני והסלוגן לזכרון השואה (צילום: Frosso Kanellidou)הפרלמנט היווני והסלוגן לזכרון השואה (צילום: Frosso Kanellidou)

בהודעה לתקשורת, המרמזת גם לאירועי 7 באוקטובר, נכתב כי "הפרלמנט היווני מבקש לשמר את הזיכרון ההיסטורי בחיים, תוך מתן כבוד למיליוני קורבנות השואה ותזכורת לצורך בעירנות מתמדת ועירנות בהגנה על זכויות האדם והערכים הדמוקרטיים".

בינואר 2004, בהחלטה פה אחד של הפרלמנט היווני, ציינה יוון את 27 בינואר כיום זיכרון ליהודי יוון שנרצחו במחנות הריכוז הנאצים. שנה מאוחר יותר הכריזה העצרת הכללית של האו"ם על 27 בינואר כ"יום השואה הבינלאומי".

תאריך זה נבחר בשל היום בו שחררו הכוחות הסובייטים את מחנה אושוויץ-בירקנאו בפולין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יום השואהיווןאתונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: