אא

"המדינה רוצה שנזרוק את העובדים לכלבים, אבסורד"

מנכ"ל ישרוטל זועם על הפסקת תשלומי החל"ת למלונות שתגרור פיטורי עובדים, כ-100 מהם בסכנת פיטורים מיידית ביערות הכרמל. "אגף התקציבים אומר שילכו לעבוד בעבודה אחרת. רוצים שמנהלת שיווק תקטוף ירקות. מבחינת המדינה שהעובדים ילכו קיבינימט"

יערות הכרמל. צילום: shutterstock יערות הכרמל. צילום: shutterstock

"משרד האוצר החליט לא להאריך חל"ת לעובדי המלונות וזה אבסורד גדול", כך אומר בזעם ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל על התנהלות המדינה המסרבת להאריך את החל"ת לעובדי המלונות.

נכון להיום, כ-1,500 עובדי ישרוטל שוהים בחל"ת זאת ומאחר ומלונות הרשת, המאכלסים מפונים רבים, פועלים במתכונת מצומצמת של החלפת מצעים פעם בשבוע וכיו"ב.

"מצד אחד, אנחנו מארחים מפונים במלונות שלנו ומצד שני", מוסיף ואומר רביב, "אני צריך לפטר עובדים. אגף התקציבים, אומר שילכו לעבוד בעבודה אחרת. רוצים שמנהלת שיווק תקטוף ירקות? מבחינת המדינה שהעובדים ילכו קיבינימט".

רביב מביא כדוגמא את מלון יערות הכרמל המארח מפונים. "במתכונת של המדינה, אין ספא, אין כלום. בביקושים שיש כבר כיום, הייתי יכול לפתוח אותו לציבור. אבל אין לנו כוונה לשלוח את המפונים חזרה לקיבוץ בצפון ומצד שני, יש לי 100 מטפלים חסרי עבודה ועכשיו שאין המשכיות לחל"ת אאלץ לפטר אותם".

ליאור רביב, מנכליאור רביב, מנכ

עוד לדברי רביב, "מבחינתי הייתי רוצה כעת להחזיר את המלונות לפעול כרגיל, כדי שתהיה עבודה לעובדים. מה מצפים שאותם מטפלים יעשו. כשהמלון יחזור לעבוד כרגיל מאיפה בדיוק רוצים שאשיג 100 מטפלים חדשים?. למדינה, לפי ההסכם, יש זכות לתת התראה של שבועיים בלבד לפני פינוי מלון, איך אני יכול לעבוד בצורה כזו. יש לנו אנשי שיווק והנהלת חשבונות שאין להם כעת עבודה, אבל מבחינת המדינה שנפטר אותם".

רביב זועם עוד, "מה באגף התקציבים אומרים, שילכו לעבוד בקטיף ירקות. לא מעניין אותם מכלום. מה לאותם עובדים ולקטיף ירקות? עם אגף התקציבים אי אפשר לדבר, זה כמו לדבר אל הקיר. לא איכפת להם שאלפי עובדים יפוטרו במלונות, שילכו קיבינימט. נרתמתם, אירחתם 15 אלף מפונים, עשיתם מאמצים אדירים, עכשיו תסתדרו לבד. זו שערורייה מה שהמדינה עושה, שככה מתנהלת. מצידם שנישאר בלי עובדים. אחרי הקורונה הקמנו מחדש את החברה כי איבדנו מחצית מהעובדים. גם כעת נאבד ומבחינת המדינה שנשבור את הראש. לא מעניין אותם שכבר 4 חודשים אנחנו סגורים בשביל המפונים. זו צרה צרורה מה שקורה".

עד עכשיו דאגנו להשלים את החל"ת לעובדים, הוספנו להם לשכר 10-15% כדי שתהיה להם משכורת רגילה. לאנשים יש התחייבויות, תשלומים ועזרנו להם אך מבחינת המדינה, תפטרו אותם. המלונות צריכים את העובדים, לא לוחצים על כתפור ויש עובדים".

את זעקתו רביב מסיים בהצעה לפתרון הבעיה, "אני מבין שהמדינה לא רוצה להאריך לכולם את החל"ת, אז תתנו חל"ת סקטורלי, למי שבאמת חייב את זה. הרי המדינה היא זו שפינתה למלונות והיא זו שהעבירה את המלונות לעבודה במתכונת מצומצמת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות ישרוטלליאור רביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: