אא

"במדינה איבדו גישה אנושית, לא עונים לאנשים במצוקות"

אחרי ששרי האוצר והתיירות וראשי ועדות הכלכלה והכספים של הכנסת לא השיבו לפניית התאחדות סוכני הנסיעות לגבש מתווה סיוע לענף, היו"ר, קובי קרני, מגיב בחריפות: "שום דבר לא הולך לפי מנהל תקין, מזעזע"

כנסת ישראל. צילום: shutterstock כנסת ישראל. צילום: shutterstock

בהתאחדות סוכני הנסיעות לא מתפלאים מאי קבלת מענה למכתב ששיגרו לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שר התיירות, חיים כץ, ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, וליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן.

במכתב, דרשה ההתאחדות מהמדינה מתווה סיוע לענף התיירות והנסיעות על כלל העוסקים בו, ובדחיפות מתווה סיוע לענף לרבעון הראשון של 2024. "לא באמת ציפינו שיענו. אם זה היה קורה, היינו מופתעים".

במכתב, שהובא ופורסם כאן, ההתאחדות, באמצעות עורכי דינה, הזהירה כי "הפסקת מתווה הסיוע הכללי החל מחודש ינואר, על בסיס החלטה לפיה חלה 'התאוששות במשק', מתעלמת באופן שרירותי ממצוקתו הייחודית של ענף התיירות הנסיעות, שלגביו לא נרשמה כל התאוששות כזו. גם נכון לכתיבת פנייה זו, קיימות עשרות רבות של אזהרות מסע פעילות של המטה לביטחון לאומי, מרמה 2 (איום מזדמן) ועד רמה 4 (רמת איום גבוהה). כמעט כל העולם, לרבות יעדים מהפופולריים ביותר, נמצא תחת אזהרה מסע לישראלים".

"הגבלות אלה מהמדינה", מדגישים בהתאחדות, "הובילו לירידה דרמטית של טיסות יוצאות מישראל, ולפגיעה אנושה בענף התיירות והנסיעות. המשק הישראלי כולו ספג פגיעה קשה בעקבות המלחמה, אך בעוד שענפי פעילות שונים החלו להתאושש וחלקם אף כמעט וחזרו לשגרת פעילות, ענף התיירות היוצאת סובל עדיין וצפוי לסבול עוד חודשים מספר לפחות, מפגיעה קשה בפעילות הנובעת במישרין מהמלחמה והנחיות המדינה".

עוד כותבים ראשי ההתאחדות במכתבם, "למעשה, מבחינת הירידה בהיקף הפעילות, ענף התיירות והנסיעות כמותו כמצוי בעוטף עזה. אין לו יכולת לחזור לשגרה, כתוצאה ישירה מהשלכות המלחמה והנחיות המדינה לציבור. ללא סיוע מהמדינה צפויה קריסה של רבים מהעסקים הפועלים בענף, פגיעה קשה בעובדים בו ובמשפחותיהם".

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, אומר לפספורטניוז בנושא זה כי "במדינה איבדו גישה אנושית. לא עונים לאנשים במצוקות. שום דבר לא הולך לפי מנהל תקין, מזעזע. איבדו מזמן גישה עניינית. ההתייחסות פשוט מזעזעת. יש להם בכלל ממד ציוני? ממד לאומי? זה לא עובד ככה ולא יכול להיות שככה יתנהלו הדברים".

קובי קרני, יוקובי קרני, יו

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות סוכני הנסיעותועדת הכספים של הכנסתועדת הכלכלה של הכנסתמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: