לפני שאתם בוחרים עם מי לטוס: אלו חברות התעופה בעלות ציי המטוסים הצעירים בעולם
הוכרזו חברות התעופה המחזיקות בציי המטוסים הצעירים בעולם, על פי יבשת. אילו חברות תעופה זרות שטסות לישראל מחזיקות בצי הצעיר מכולם ובאיזו חברה תמצאו מטוסים בני שנתיים בלבד?
מירוץ החימוש של חברות התעופה האזרחיות נמשך. אחד הפרמטרים המעסיקים את התעשייה הוא גילם של המטוסים, העומד למשל באל על על ממוצע של 13 שנים (בזכות רכש הדרימליינרים בשמונה השנים האחרונות) ובארקיע על 8 שנים (בזכות מטוסי האימברייר).
אבל לא אל על ולא ארקיע נמצאות ברשימת המדינות המחזיקות בצי המטוסים הצעיר בעולם. את התואר הזה קוטפת חברת STARLUX מטיוואן, שזכתה בתואר שהעניק ארגון CH-AVIATION על צי מטוסים בן שנתיים וארבעה חודשים בלבד בממוצע. החברה מחזיקה רק ב-21 מטוסים, ומבצעת טיסות ל-22 יעדים ב-9 מדינות בסך הכל.
ואלה חמש החברות עם צי המטוסים הצעיר בעולם
- STARLUX (ממוצע של 2.04 שנים)
- LYNX AIR
- ARAJET
- VISTARA
- JETSMART
אתר CH-AVIATION דירג את החברות המחזיקות בציי המטוסים הצעירים בעולם גם על פי מדינות.
באפריקה חברת התעופה בעלת הצי הצעיר ביותר היא UGANDA AIRLINES. חברת התעופה המצרית AIR CAIRO נמצאת במקום הרביעי.
באירופה חברת התעופה המחזיקה בצי הצעיר ביותר היא PLAY עם ממוצע של 3.51 שנים; ובמקום השני AIRBALTIC שטסה עד תחילת המלחמה גם לישראל עם ממוצע של 3.54 שנים. במקום השלישי WIZZAIR שתחדש טיסותיה לישראל בקרוב עם ממוצע של 4.42 שנים, ברביעי PEGASUS הטורקית עם ממוצע של 4.53 שנים. את רשימת חמש החברות האירופיות עם הצי הצעיר ביותר חותמת FRENCH BEE עם ממוצע של 4.59 שנים.
אחת הקטגוריות המעניינות בדירוג היא חברות התעופה שמחזיקות יותר ממאה מטוסים, שם במקום הראשון נמצאת INDIGO ההודית. במקום השני FRONTIER האמריקנית, בשלישי חברת הלואוקוסט ההונגרית WIZZAIR, ברביעי PEGASUS הטורקית ובחמישי והאחרון VOLARIS ממקסיקו.