אא

מסעדת טופולופומפו סוגרת שעריה: 11 שנים של תענוגות, קולינריה ובלאגן

זו אחת המסעדות הטובות והמעניינות שהיו פה, ששרדה את מדיניות עובדי המסעדות הקשוחה ואת מגיפת הקורונה, אבל לבסוף המלחמה הכריעה אותה. אסנת גואטה נפרדת מטופולופומפו של השף עם הפה הגדול והכישרון הענק, אבי קונפורטי

טופולופמפו נסגרת. אבי קונפורטי. צילום: דן פרץ טופולופמפו נסגרת. אבי קונפורטי. צילום: דן פרץ

"אורחים יקרים, דרקון האש שלנו טופולופומפו פורש כנפיים, רושף ונושף ועף חופשי אל השמיים. רגע לפני שנפרד נרצה להודות לכולכם על כמעט 11 שנים גדושות בחוויות אירוח משמחות עם מטבח פורץ גבולות ותרבויות. טופולופומפו תיסגר ב-29.2.24."

(מתוך האינסטגרם של טומפולופמפו)

מתוך האינסטגרם של אבי קונפורטימתוך האינסטגרם של אבי קונפורטי

השם טופולופומפו אולי מעלה מחשבות על תקריות, דרמה בין שפים ואגו של שף אחד אבל בשבילי, זו אחת המסעדות הטובות והמעניינות שהיו פה.

עוד על קולינריה במדור פספורט קולינרי

מעבר לדיונים על מחירי המנות הגבוהים ופליטות הפה של השף אבי קונפורטי, טופולופומפו הביאה עניין, צבעוניות ומטבח אסייתי עשיר, שונה וטעים שסיפק לא מעט תשבוחות ופרסים גם על האוכל וגם על העיצוב המושקע, שבאותה תקופה וגם כיום נחשב לסכום לגרנדיוזי  מבחינת ההשקעה (12 מליון שקלים).

צילום: יונתן בן חייםצילום: יונתן בן חיים

עם כל הרעש סביבו, קונפורטי הוא גאון קולינרי, את זה אי אפשר לקחת ממנו. כאחד שהיה אחראי על הפתיחה של מוזס, זוזוברה, צפרה וצ'ימיצ'נגה וכמובן טופולופומפו - קונפורטי תמיד ידע להביא  מסעדות זכירות, בועטות, כאלו שיש להן עד היום קהל מעריצים.

אבל המדינה, וכל ענף המסעדנות, ספגו בארבע השנים האחרונות מכות קשות במיוחד, מכות שדווקא מסעדות גדולות כאלה, לוקחות הכי קשה. עוד לפני הקורונה היתה ההתנהלות המדינית בעניין העובדים הזרים שכובלת את ידי המעסיק לתנאים מטורפים שלא משאירים כסף לא לעובד הזר ולא למעסיק, ואז הגיעה הקורונה שסגרה את המסעדה לתקופה והכניסה את כל הענף לחובות ונזקים.

ההתאוששות אחרי כל הסאגה הזו נתנה מעט אוויר, אבל מסעדות יוקרתיות כמו טופולופומפו סוחבות חובות ונזקים לאורך זמן.

משם הגיעו מהומות 2021, ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית ולבסוף מאורעות אוקטובר שיצרו בור עצום בענף שגם ככה רעוע ובמסעדה שהבעלים שלה כבר התעייף.

כשהגעתי לפני חודשיים וחצי למסעדה ראיתי את קונפורטי מגיש חשבונות ומפנה צלחות יחד עם שתי השותפות שלו יעל אורי-ארנשטיין וענת בן-טובים לאופר, איתן הוא עובד יחד כבר מעל ל- 20 שנה.

מצב הכאוס של כח האדם, החוקים בנושאי החל"ת וחוסר העזרה מהמדינה גרמו לו להשבר ואני יכולה להבין את זה. אחרי תקופה ארוכה בה הוא התמודד מול תלונות על המחירים, על האגו שלו ועל הטעויות שקרו במסעדה, יש נקודה שאי אפשר להמשיך ולי אישית זה מאד חבל כי האוכל במסעדה הזו הוא באמת מעולה. ואנחנו זקוקים למסעדות אוכל עילית במדינה שלנו.

אז אם יש לכם איך ומתי - לכו לאכול ארוחה אחרונה בטופולופומפו שתיסגר ב-29 בפברואר 2024.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מסעדותמסעדהעובדים זריםמלחמהקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: