אא

האמנות הבועטת של אתונה: ARTHENS

בירת יוון גדושה במוזיאונים ולא רק כאלה שעושים כבוד (ענק) לארכיאולוגיה המדהימה של האזור. לצד האקרופוליס המפורסם, צצו בשנים האחרונות אינספור גלריות אומנות ומוזיאונים שווים ומפתיעים בעיר. הנה כמה מהם

צילום: יחצ צילום: יחצ

המוזיאון לאמנות מודרנית

צילום: יחצצילום: יחצ

הבועט
למרות שהוא כבר חוגג 24 שנים מאז הוקם, המוזיאון לאמנות מודרנית של אתונה הוא אחד היצירתיים והמעניינים באירופה. אוצרי המוזיאון מקפידים לייבא תערוכות ומיצגים מכל קצוות העולם ולא חוששים לבעוט בפרות קדושות. בימים אלה, מוצגת במוזיאון תערוכה חזקה ביותר בשם "Colors & Minds", שבמרכזה עבודות של סטודנטים ושל מתמודדי נפש שמביעים את כאבם דרך אמנות. התוצאה בועטת, עוצמתית ולפעמים גם קשה לצפייה – וזו מהות המוזיאון כולו. לערער את המוסכמות ולפתוח את החשיבה. בעבר הוצגה במוזיאון תערוכה קשה עבור הקהל הישראלי, ובה תיעוד של החיים מהצד השני של גדר ההפרדה בין ישראל לבין השטחים. אל תחמיצו גם את תערוכת הקבע, ותגיעו בראש פתוח. 
מחיר: כרטיס 8 €.
כתובת: Kallirrois Avenue & Amvr. Frantzi.

מוזיאון האשליות

המשפחתי
כבכל עיר גדולה, הטרנד העכשווי הוא מוזיאון אשליות לקטנים ולגדולים, שעובד על הטעיית החושים ותדהמתם. "שום דבר הוא לא כמו שנראה לכם", אומרים כאן ומתעקשים שהחוויה היא גם חינוכית. אז מה תראו כאן? את הכסאות המפורסמים שיהפכו אתכם לקטנים לצד החברים שאיתם באתם, "קיר אינסוף" שלא באמת קיים, מראה מחליפת-אפים, חדר שמתאגר את כוח המשיכה וחלל מסתובב שלא תרצו לצאת ממנו (או שכן) ועוד ועוד. כאמור, מתאים לכל המשפחה, נהדר לשריפה של כמה שעות טובות ואיך לא – לצילומים לאינסטגרם. 
מחיר: מחירי הכרטיסים נמוכים ביחס למוזיאונים מקבילים בעולם: מבוגרים (מגיל 16 ומעלה) משלמים 11 €. עד גיל 15 (כולל) משלמים 8 € ויש גם כרטיס משפחתי לשני מבוגרים ושני ילדים ב-34 €.
כתובת: Ermou 119.

גלריית "The Holy Art"

צילום: יחצצילום: יחצ

העתידני
אחד העקרונות של מוזיאונים וגלריות, הם העמידה האינסופית והאיטית להחריד מול יצירות אמנות. לראות, לבהות, לעכל, להסתכל. תקראו לזה איך שתרצו - ותשכחו מזה. גלריית "The Holy Art" ("האמנות הקדושה") החדשה מציגה עבודות אמנות מתחלפות על מסכים דיגיטליים, באיכות הקרנה לא פחות ממדהימה. או כמו שהם קוראים לזה: "Art on Loop". במקום לעמוד מול העבודות ולבהות עד אין קץ, המסכים מתחלפים, ומציגים כמעט בסדר אקראי בכל פעם עבודה אחרת. חשוב לציין שהעבודות נבחרות בקפידה ותואמות את הקונספט: עתידניות, מעניינות ובעיקר מיוחדות ששוברות את המוסכמות האמנותיות – בדיוק כמו הקונספט עצמו של הגלריה. חוויה שונה, מעט משונה, ובעיקר עתידנית לחובבי האמנות. 
מחיר: הכניסה חופשית ובסופי שבוע מתקיימים ערבי יין ומוזיקה אלקטרונית בגלריה.
כתובת: Praxitelous 26.

מוזיאון מריה קאלאס

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

המוזיקלי
היא היתה אולי הייצוא התרבותי-אמנותי הגדול בתולדות המוזיקה היוונית העשירה, ועכשיו במלאת מאה שנים להולדתה עושים לה כבוד במוזיאון החדש המוקדש לזמרת היוונייה-אמריקנית מריה קאלאס. "מוזיאון מריה קאלאס" סוקר את אישיותה ופועלה בשלוש הקומות של הבניין (המעניין בפני עצמו). תמצאו כאן את שחזור הדירה שלה בפריז, הקלטות של אופרות בהן לקחה חלק, קטעי וידאו נדירים שלה מבית הספר ג'וליארד, תלבושות מהפקות אופרה שונות, מכתבים שכתבה, תכשיטים שהיו ברשותה, פרסים בהם זכתה ובעיקר הרבה מוזיקה. מדובר בביקור לא ארוך במיוחד שיכול להסתכם בכשעה וחצי. 
מחיר: כרטיס 10 €. 
כתובת: Mitropoleos 44.

מסעדה שהיא שוק שהוא מסעדה

הכירו את מעדניית קרמנלידיקה
במשך יותר מ-60 שנה פועלת מעדניית קרמנלידיקה (karamanlidika) בין שכונת מונסטיראקי לכיכר אומוניה באתונה. לאורך השנים מעדניית השוק האינסופית שבלב המתחם, התפתחה למסעדה מיוחדת במינה ולמריה הבעלים יש רק בקשה אחת מכם: אל תזמינו מה שכבר אכלתם במקומות אחרים.

צילום: יחצצילום: יחצ

התפריט המיוחד של המסעדה כולל סלט דגים רוסי, מגש נקניקים עצום, מבחר מנות מבוססות בשר וקטניות וגולת הכותרת (לפחות מבחינתנו) ביצים במחבת רותחת עם בשר. לא, לא מדובר בחביתה עם נקניק אלא במשהו לא מהעולם הזה שיגרום לכם לחזור שוב ושוב ולא להסכים עם בקשתה של מריה אלא להזמין בדיוק את אותה המנה גם בפעם הבאה. לצד האוכל המעולה, מדובר במקום עם אווירה מהמיוחדות והנעימות באזור ואת זה כבר יודעים גם היוונים וגם התיירים, כך שמומלץ מאוד להזמין מקום מראש. וגם, נראה אתכם יוצאים בלי כמה נקניקים או גבינות גם לקחת הביתה. לא כשר.
כתובת: Karamanlidika, Socratous & Evripidou St. 1. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאתונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: