אא

בעקבות התנגדות המלונאים להעסיק פלסטינים: ביום ראשון דיון מיוחד בוועדת הכלכלה

הדיון יתקיים תחת הכותרת "פתרונות למחסור כוח אדם בענף התיירות". כפי שפרסמנו לראשונה, המלונאים אינם מוכנים להמשיך להעסיק עובדים פלסטינים במלונות, ומנגד המדינה לא מאשרת להם להביא בשלב זה עובדים זרים במקומם

מלונות ים המלח (צילום: אסף פינצ'וק) מלונות ים המלח (צילום: אסף פינצ'וק)

ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים ביום ראשון הקרוב (4.2.24) דיון מיוחד בנושא פתרונות למחסור כוח אדם בענף התיירות. הדיון בוועדה בראשות ח"ג דוד ביטן ייערך לבקשת התאחדות המלונות בגלל המחסור בכוח האדם, לאור שינוי ההעסקה במלונות מאז המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר.

כפי שפרסמנו לראשונה בפספרטניוז, המלונאים לא מוכנים להמשיך להעסיק עובדים פלסטינים במלונות מאז החלה המלחמה, ומנגד המדינה לא מאשרת להם להביא בשלב זה עובדים זרים במקום הפלסטינים.

תמונת המצב כיום היא שישנם כמה עשרות עובדים פלסטינים בהיתר מיוחד, העובדים במלונות ים המלח, ועוד מאות עובדים מחזיקי תעודת זהות שעובדים בעיקר במלונות בירושלים. גורמים בענף אומרים כי המלונאים לא מוכנים יותר להעסיק את העובדים הפלסטינים כאשר לפני המלחמה עבדו בענף המלונאות יותר מ-2,000 איש.

בוועדה אמורים להשתתף בין השאר נציגים של משרד התיירות, משרד הכלכלה, משרד האוצר, נציגי רשות האוכלוסין וההגירה, נציגי התאחדות המלונות, התאחדות סוכני הנסיעות ולשכת מארגני תיירות נכנסת. המלונאים מצפים שהוועדה בראשות ח"כ ביטן תספק פתרונות למצוקה.

"הם לא יכולים לעבוד יותר בענף"

המלונאים אומרים כי "האורחים לא רוצים יותר עובדים פלסטינים, גם אנחנו חוששים ממה שיכול לקרות. יכול עובד לקחת מהמטבח סכין... אחרי מה שקרה הם לא יכולים יותר לעבוד בענף המלונאות".

כפי שפורסם בפספורטניוז, לפי גורמים בכירים בענף, הבעיה כעת שלא מאשרים למלונאים להביא עובדים זרים ממדינות אחרות, כי" המתפ"ש (מתאם פעולות הממשלה בשטחים) עומדים על כך כי כאשר יאשרו את הכנסת הפועלים חלקם יעבדו בענף המלונאות, כדי לעמוד במכסות הפועלים שרוצים לאפשר להם לעבוד.

עובד זר יקר הרבה יותר מעובד פלסטיני מבחינת האגרות, טיסות, לינה, מזון וביטוח. אך בגלל שהמלונאים לא מוכנים יותר להעסיק את העובדים הפלסטינים, הם מוכנים לשלם את המחיר.

כזכור, בממשלה פרץ ויכוח, כאשר ישנם גורמים שהזהירו שאם לא יתנו לפלסטינים לחזור לעבוד בישראל, הדבר עשוי לגרום לפיצוץ בשטחים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ועדת הכלכלהועדת הכלכלה של הכנסתמלונאותהתאחדות המלונותעובדים זרים למלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: