אא

"נתקלים במקרים לא סימפטיים, אתה לא יודע מה עובר לעובד בראש"

שי אסיה, מנכ"ל מלון קיסר בירושלים, מספר על המצב בו הוא נאלץ להעסיק עובדים ממזרח העיר. "המציאות גורמת לך לחדד חושים, להיות עם עיניים פקוחות". ולמה שיחרר עובדים בגלל הטיק טוק?

מלון קיסר בירושלים (צילום באדיבות המלון) מלון קיסר בירושלים (צילום באדיבות המלון)

במסגרת דיון בנושא העסקת עובדים במלונות שהתקיים אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת, שי אסיה, מנכ"ל מלון קיסר בירושלים סיפר כי הוא מעסיק עובדים ממזרח ירושלים. גורמים שונים הביאו לידיעתו מספר מקרים בהם עובדים במלון צפו בסרטונים על טבח 7 באוקטובר בטיקטוק, והוא פיטר אותם.

בשיחה עם פספורטניוז, אסיה מהמלונאים הוותיקים והמנוסים בישראל, סיפר על הסיטואציה הלא נעימה במלונות ירושלים כיום.

ירושלים. מציאות מורכבת במלונות (צילום 123rf)ירושלים. מציאות מורכבת במלונות (צילום 123rf)

"רוב המלונות בירושלים מסתמכים על עובדים שרובם בני מיעוטים. כבר שנים אין כמעט יהודים בתחום הזה במלונות. מעבר לכך, אחוז גדול מהמועסקים היו פלסטינים שהיו באים מבית לחם, לא תושבי ישראל, וזה נמנע מהם. משרד הביטחוןעצר את זה בצדק. זה לא בטוח ולא סימפטי, האורחים חוששים מהעובדים למרות שאתה מכיר אותם, זו תחושה לא נוחה".

לגבי הסרטונים בטיק טוק סיפר אסיה: "בגלל המצב ובגלל המקומות שמהם מגיעים העובדים, לך תדע איך מלהיטים אותם, ולכן הם שוחררו. אנחנו נתקלים במקרים לא נעימים, אתה לא יודע אף פעם אילו מחשבות עוברות לאותו עובד בראש".

פחות מ-10% יהודים

אסיה מודה כי "המציאות גורמת לך לחדד חושים, להיות עם עיניים פקוחות". הוא אומר כי "היו מקרים שהגיעו מפונים למלון, ובהתחלה חששו מכך שיש עובדים ממזרח ירושלים, לא הרגישו בנוח, אחרי התרגלו. זה לא קורה במלון ספציפי, אלא זו המציאות בכל המלונות בירושלים, אצלי פחות מ-10% מהעובדים הם יהודים, ובמספרים - רק תשעה עובדים הם יהודים".

אסיה מוסיף עוד כי "היהודים לא רוצים לעבוד בעובדות האלה במלונות כבר שנים. כשהיו רק מפונים, אז הצלחנו להסתדר עם כוח אדם מצומצם בגלל שיש פחות דרישות ניקיון, החלפת מגבות וכו' לפי ההסכם. כעת, כאשר התמהיל הוא של התחלת חזרה של אורחים ישראלים וקצת תיירים, יש מצוקת כוח אדם. אני מקווה מאוד שיאשרו את הבאת העובדים הזרים כי זה דבר קריטי מבחינת המלונות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: עובדים זרים למלונותהתאחדות המלונות ירושליםמלון קיסר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: