אא

מי הזיז את הטיסה שלי: כמה זמן לוקח לחברת תעופה לפתוח קו טיסה חדש?

פתיחה וסגירת קו טיסות הן עניין שכיח בתעופה המסחרית. מוקדם יותר היום (ב') היו אלה אל על וארקיע שהודיעו על סגירה/פתיחה של קווים שונים (בהתאמה). סמנכ"ל מסחר בארקיע לפספורטניוז: "אנחנו מזהים פוטנציאל ופועלים במהירות לפתיחת קו טיסות ומקסום ההזדמנות"

ארקיע. צילום: ספיר פרץ ארקיע. צילום: ספיר פרץ

פתיחת קווי טיסה חדשים עם כדאיות כלכלית ומנגד סגירת קווי טיסה קיימים עקב ביקושים ורווחיות נמוכים – הם עניין שכיח של היצע וביקוש בתעופה האזרחית-מסחרית.

מוקדם יותר הבוקר (ב') היו אלה שתי חברות התעופה הישראליות שהודיעו על שינויים ברשת הנתיבים שלהן בהקשר להיצע וביקוש: אל על עדכנה כי לא תשוב לטוס בעונה הקרובה למרוקו ולאירלנד. על פי הודעתה הרשמית מדובר ב"שינויים בהעדפת הלקוחות ובביקושים נמוכים ביותר בעקבות המצב הביטחוני". ארקיע, שתחל הלילה להפעיל טיסות לסרי לנקה, עדכנה הבוקר כי תחזור לטוס ישיר ללונדון (לנמלי התעופה הית'רו ולוטון) בפברואר-מרץ.

אם אתם תוהים כמה זמן לוקח לחברת תעופה לפתוח קו טיסה חדש? התשובה היא: מהר יותר ממה שחשבתם. "עניין של ימים, מרגע זיהוי הפוטנציאל וקבלת ההחלטה", אומר מייק חומוצני, סמנכ"ל מסחר בארקיע. עוד לדבריו, "לגבי לונדון, זיהינו שאנחנו יכולים לתת מענה לביקושים בשוק ולמקסם את ההזדמנות ולהרוויח כסף. אנחנו חברה מהירה וזריזה".

כמה זמן לקח לכם לפתוח את לונדון?

"זה דרש זמן, אבל לא הרבה. העובדה שטסנו בעבר לבירת אנגליה וכבר יש לנו שם את הבסיס, למשל קשר עם חברת שירותי קרקע - תרמה לקיצור ההליכים".

לונדון. צילום: 123rfלונדון. צילום: 123rf

כמה זמן לוקח לקבל סלוטים?

"זה עניין של שעות לקבל סלוט".

איך חברת תעופה מחליטה לאיזה יעד לפתוח קו חדש? איך זה עובד?

"יש כמה דרכים. דרך אחת היא לפתוח קו טיסות בעקבות פניות אלינו מסוכני נסיעות או מחברות ומלקוחות עסקיים שמבקשים להפעיל קווים ליעדים מסוימים בעקבות ביקושים שהם קיבלו מהשטח. דרך נוספת היא מהסתכלות שלנו על הפעילות בנמל התעופה בן גוריון - לאן טסות חברות תעופה אחרות ובאיזה רמות מחירים ובהתאם מחליטים אם רמות המחירים האלה יכולות להניב לנו רווחים. אם המחירים טובים, אז מן הסתם נשקול להפעיל טיסות ליעד כזה או אחר. כמובן שהיעדים צריכים להיות בטווחים כאלה שהמטוסים שלנו מסוגלים לטוס אליהם. כך או כך, זו החלטה מסחרית של הנהלת החברה".

ומה באשר ליזום בעצמכם פתיחת קו שלא בעקבות פניות?

"פתיחת קו באה כאמור בדרך כלל מפניות של גורמים שונים. לעיתים רחוקות יותר, אנחנו בודקים פוטנציאל של יעד מסוים אליו אנחנו לא טסים. נוסעים ליעד ובוחנים את הפוטנציאל התיירותי שלו: מלונות, אטרקציות וכיו"ב ובהתאם מחליטים אם לפתוח לשם קו טיסה".

מה בנוגע לסבסוד של מדינה/עיר כתמריץ לפתיחת קו?

"זו עוד דרך לפתיחת קו חדש. לעיתים קורה שיעד מציע תמריצים בדמות סבסוד טיסות. כך למשל, פישטני שבסלובקיה. זה קו שפתחנו עבור חברה בת של חברת התיירות ג'נסיס ומתוכנן לשוב לפעול בקיץ".

עד כמה סוגיית הביטחון מעכבת פתיחת קו?

"ביטחון היא סוגיה שדורשת תהליך של אישורים והתייחסות אבל גם היא לא אורכת זמן רב. מצד שני, אם נבקש לטוס ליעד בלי תחנה, אז התהליך מורכב יותר".

עד כמה הפסקת טיסות של חברות תעופה זרות תורמת לכם בנושא הזה של פתיחת קווים חדשים?

"היצע הטיסות בנתב"ג מוגבלת נכון להיום בגלל המלחמה ולכן קל לנו יותר לטוס ליעדים חדשים. יש יותר נתחי שוק פנויים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיעטיסות ללונדון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: