אא

"הסקטור העסקי חזר לטוס כמו לפני המלחמה" - בכירי ענף הנסיעות עם תמונת מצב והיעדים המבוקשים בנתב״ג

עד כמה מצב הרוח הלאומי משפיע על החופשות מעבר לים לטווח הקצר והארוך? פנינו למספר משרדי נסיעות מהמובילים בארץ כדי לקבל תמונת מצב עכשווית. מנכ״לית דיזנהאוז: ״לפסח אנחנו רואים כרגע טפטופים בהזמנות״. מנכלית אופקים: ״יש הזמנות לטווח הארוך יותר״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חברות תעופה זרות אומנם מתחילות לחדש בזו אחר זו את טיסותיהן לישראל, אך עדיין תמונת המצב בנמל התעופה בן גוריון עגומה עדיין.

היום (ד'), יומה ה-124 של המלחמה, עברו בבן גוריון כ-21,700 נוסעים בלבד ב-125 טיסות בינלאומיות: כ-11,400 נוסעים יוצאים וכ-10,300 נוסעים נכנסים, מספר הרחוק מיילים רבים מאלה שידע בית הנתיבות לפני המלחמה.

עד כמה מצב הרוח הלאומי משפיע על הזמנת ואופי החופשות מעבר לים לטווח הקצר והארוך? פנינו למספר משרדי נסיעות מהמובילים בארץ כדי לקבל תמונת מצב עכשווית בהזמנות לטווח הקצר והארוך.

צילום: יח״צצילום: יח״צ

חני סובול, מנכ"לית דיזנהויז: "הסקטור העסקי חזר לטוס כמו לפני המלחמה"

תמונת מצב עכשווית בהזמנות: "אנחנו רואים התאוששות יפה מאוד בעיקר בקרב לקוחות עסקיים. בפרטיים, זה הולך הרבה יותר לאט. גם עכשיו וגם לפסח אנחנו רואים כרגע טפטופים בהזמנות. טסים בעיקר לגיחות קצרות בוויקאנד ליעדים באזור הים התיכון. ישראלים רבים דחו את החופשה שלהם לחו"ל בגלל המצב. לעומת זאת, בעסקי זה הגיע לרמה של לפני המלחמה. בשלושת החודשים הראשונים של המלחמה, אנשי עסקים כמעט ולא נסעו ועכשיו בגלל שיש איזה שהיא שגרת מלחמה, הם חוזרים. תורמת לזה גם חזרתן של חברות תעופה זרות. אנחנו מעריכים שהמגמה הזו תימשך, כי בסוף עסקים חייבים להמשיך לעבוד. שלא כמו בקורונה, העולם ממשיך הלאה. התנועה העסקית תגדל עוד יותר ככל שהיצע המקומות בטיסות ימשיך לגדול. ככל שנתקרב לפסח נראה יותר הזמנות של הרגע האחרון. מאידך, אנחנו כן רואים תכנון מראש לאוגוסט, אבל עדיין מדובר בטפטוף. מצד שני, צריך לקחת בחשבון שאחוזים בודדים אצלנו  בדיזנהאוז זה עשרות אחוזים אצל סוכני נסיעות קטנים יותר".

יעדים מבוקשים: "נכון להיום מובילים היעדים הקרובים באגן הים התיכון כמו קפריסין ויוון. היעדים המבוקשים לקיץ הם: מזרח אירופה, קפריסין, יוון והרחוקים יותר כמו ארה"ב ותאילנד. טורקיה ומרוקו נמחקו לגמרי".

נמחקה לגמרי מהמפה - טורקיה. צילום: 123RFנמחקה לגמרי מהמפה - טורקיה. צילום: 123RF

דור מלכהדור מלכה

רויטל בן נתן, מנכ"לית אופקים: "ביקושים גבוהים לקיץ ולחגי תשרי הבאים"

תמונת מצב עכשווית בהזמנות: "רואים ביקושים גבוהים מאוד לחודשי הקיץ ולחגי תשרי הבאים בעיקר לארה"ב, סקנדיניבה ועוד. בטווח הקרוב, רואים ביקושים לחבילות נופש של הרגע האחרון עם מחירים זולים. כמו כן, קיים ביקוש לכל המוצרים שמבטחים את החופשות בגלל החשש של האנשים מהמצב. בעוד אנחנו רואים גידול משמעותי בהתעניינות, בבקשות ובהזמנות לקיץ ולחגי תשרי הבאים, לפסח ההתעניינות פחותה. אנשים לא יודעים מה יקרה. מצד שני, יש הזמנות לטווח הארוך יותר כדי לתפוס מקומות".

יעדים מבוקשים: "נכון לעכשיו יש ביקושים לחופשות קצרות במדינות הבלטיות והבלקן דוגמת בלגרד בירת סרביה בגלל שיש טיסות ישירות ורמת מחירים לא גבוהה. יש גם ביקושים לתאילנד ויפן בגלל שהשהות בהן נמוכה יחסית".

בלגרד, סרביה. צילום: 123rfבלגרד, סרביה. צילום: 123rf

צילום: מיכל הרשקוביץצילום: מיכל הרשקוביץ

אמיר הלה, מנכ"ל ג'נסיס: "חבילות נופש מיוחדות נמכרות מיד"

תמונת מצב עכשווית בהזמנות: "סקטור הנוסע העסקי עובד בצורה כמעט מלאה. עובד ממש יפה. יש הרבה פעילות והתעוררות ברמה גבוהה. נוסע הנופש, לעומת זאת, אומנם יש התעוררות אך עדיין לא ברמה של לפני המלחמה. נכון לעכשיו, מה שמניע את הקהל לבצע הזמנות הן חבילות אטרקטיביות שיזמנו כמו למשל, חבילה מיוחדת לסוף שבוע בבודפשט ליום האישה – נחטפה. חבילת נופש לקבוצות ליום האישה לאתונה (3 ימים מאז שפרסמנו סגרנו 6 קבוצות. רואים התעוררות גם של קבוצות מאורגנות וגם של בודדים. אם לא, יש טפטופים. מצד שני, לאביב קיץ אנחנו רואים התעוררות וביקושים לחבילות ספא. בפסח יש התעניינות גם בשל הציבור הדתי. לקחנו מלון כשר ברודוס והשבוע התחילו הזמנות. רואים התעוררות מפסח צפונה גם בסגמנט טיולים מאורגנים בשפה הרוסית. לצענרנו אחננו נכנסים לשגרת מלחמה וברגע שמדברים על הסדרים זה יוצר סוג של אווירה שכדאי ואפשר להזמין חופשה ולא לחשוש כי יש מדיניות דמי ביטול נוחים".

יעדים מבוקשים: "כרגע אתונה ובודשפט ולקיץ כריתים, רודוס, בטומי וקפריסין".

בודפשט, הונגריה. צילום: shutterstockבודפשט, הונגריה. צילום: shutterstock

אורן כהן מגורי, סמנכאורן כהן מגורי, סמנכ

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות השטיח המעופף: ״תחילתו של שינוי מגמה״

תמונת מצב עכשווית בהזמנות: "נכון להיום, ההיצע על המדף (כמות מושבים בטיסות), נמוך. ככל שההיצע יגדל, והוא צפוי לגדול לקראת פסח, נראה יותר הזמנות. כבר עכשיו אנחנו רואים התעוררות והתעניינות קדימה. למעשה, מאז שהשקנו את השירות Flying Safe המאפשר ביטול חופשה מכל סיבה שהיא עד 5 ימים לפני היציאה בתוספת של 35$ לאדם, יש עלייה בהזמנות. יש תחושת ביטחון להזמין מראש. מהזמנות בודדות ביום בחודש הראשון למלחמה, זה עלה לכמה עשרות הזמנות ביום בזכות האופציה הזאת של ביטול מכל סיבה שהיא אך עדיין לא מדובר בטירוף. אנחנו בתחילתו של שינוי המגמה בהשוואה לחודש הראשון למלחמה, שאז תכנון חופשה לא עניין אף אחד".

יעדים מבוקשים: "יוון: רודוס וכרתים וקפריסין: איה נאפה, לימסול ופאפוס. ישראלים אוהבים את הריזורטים שם. גם גיאורגיה הולכת לככב בענק. גם מונטנגרו. צפון איטליה מתחילים לראות ביקושים גם לצפון איטליה. יש קשר ישיר בין הביקושים ליעדים שהביעו תמיכה בישראל. רואים את המגמה. גם דובאי זה לא יעד שנמחק". 

טביליסי, גיאורגיה. צילום Shutterstockטביליסי, גיאורגיה. צילום Shutterstock

דורון חדד, מנכ"ל מויה תיירות: "התיירות העסקית חזרה ובגדול"

תמונת מצב עכשווית בהזמנות: "מויה היא חברה שברובה עוסקת בתיירות עסקית שלשמחתנו חזרה לרף של לפני המלחמה ואף יותר זה, ומבחינתנו זה מצוין. הלקוחות העסקיים שלנו חזרו ברובם לפעילות מלאה. בסגמנט הנופש, אנחנו רואים התעוררות וביקושים בעיקר לחופשת הקיץ אך גם לפסח.

יעדים מבוקשים: "במגזר העסקי היעד העיקרי הוא ארה"ב אך גם מערב אירופה עם התמקדות באנגליה, גרמניה וצרפת. במגזר הפרטי יש ביקושים לתאילנד לקראת פסח והקיץ. לגבי יעדי אגן הים התיכון, רואים בעיקר הזמנות לקיץ אך גם לפסח". 

דורון חדד. צילום: יחצדורון חדד. צילום: יחצ

עוד על מה שמתכננות לכם חברות התיירות והתעופה לחופשות פסח בגיליון פספורט המיוחד שיופץ בחודש מרץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דיזנהויזאופקיםג'נסיסהשטיח המעופף

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: