אא

ביצת זהב: יוון בדרך לזינוק ברף לקבלת "גולדן ויזה"

רף ההשקעות המינימלי ביוון שמאפשר קבלת ויזת מגורים ועבודה במדינה צפוי לעלות מ-500 ל-800 אלף אירו. בשנה האחרונה עלה מ-250 אלף ל-500

אזור קלמאקי בדרום אתונה (צילום: SHUTTERSTOCK) אזור קלמאקי בדרום אתונה (צילום: SHUTTERSTOCK)

עוד עלייה ברף ההשקעות המינימלי לקבלת ויזה ליוון: ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, אמר היום (שישי 9.2.24) במהלך נאום בפרלמנט כי ממשלתו מתכוונת להעלות את הרף לקבלת "ויזת זהב" ("גולדן ויזה") פעם נוספת, הפעם להשקעה מינימלית של 800 אלף אירו.

אתונה. פופולרית להשקעות ישראליות (צילום: SHUTTERSTOCK)אתונה. פופולרית להשקעות ישראליות (צילום: SHUTTERSTOCK)

רק בשנה החולפת עלה הרף מ-250 אלף אירו ל-500 אלף, כאשר באזורים בודדים בלבד נותר הרף על רכישת נדל"ן בסכום של 250 אלף אירו.

ההודעה בשנה שעברה עוררה עניין רב ואלפים פנו לקבלת הוויזה, בהם תושבי ארצות הברית, סין וגם ישראלים רבים שהתעניינו ואף רכשו נכסים ביוון לפני העלאת הרף.  עוד מדינות מהן הגיעו משקיעים רבים הן רוסיה, טורקיה, לבנון ומצרים. "העלינו את הרף  ועכשיו אני חושב שאנחנו צריכים ללכת רחוק יותר", אמר מיצוטאקיס.

ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס (צילום: SHUTTERSTOCK)ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס (צילום: SHUTTERSTOCK)

ראש הממשלה היווני טרם נקט בתאריך לעליית הרף, והסביר כי מתקיימים דיונים עם שר האוצר במטרה להיטיב עם היוונים שמרגישים כי נפגעו מהמהלך.

בין היתר נבחנת חובת הצגת חוזה שכירות לטווח ארוך, עבור משקיעים זרים. מיצוטאקיס ענה לביקורת בעניין גם וציין כי "רק 7% מעסקאות הנדל"ן בשנים האחרונות ביוון נעשו במסגרת הוויזה המיוחדת".

הביקורת נשמעה בעיקר סיב הפרסום בבלומברג בשנה האחרונה כי מאז תחילת תוכנית ויזת הזהב ביוון, חל זינוק במחירי הרכישה וההשכרה באתונה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ויזהאתונהיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: