אא

שיר עברי ישוגר לירח בחללית של אילון מאסק

השיר "אמא שלי" של המשוררת ללי מיכאלי ישוגר לירח השבוע (14.2) במסגרת פרויקט "נכסי התרבות העולמית" של תוכנית ארטמיס של נאס"א ו-SPACE X. כיצד תוכלו לצפות בו משוגר בשידור חי?

שיר ישראלי בחלל (צילום: SHUTTERSTOCK) שיר ישראלי בחלל (צילום: SHUTTERSTOCK)

שיר ישראלי בחלל. "LUNAR CODEX" הוא פרויקט שימור תרבות מכל רחבי העולם, הפועל כחלק ממשימות החלל של SPACE X, פרויקט החלל שבראשו עומד המיליארדר אילון מאסק. במסגרת תוכנית ארטמיס של SPACE X ונאס"א, נולד "הארכיון הדיגיטלי" שמטרתו להגיע עם היצירה האנושית מכדור הארץ אל הירח.

כך נראה השיר שישוגר (צילום: באדיבות Lunar Codex)כך נראה השיר שישוגר (צילום: באדיבות Lunar Codex)

הפרויקט עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת כדי לשמר יצירות שירה וספרות, אמנות, מוזיקה וקולנוע, המאוחסנות בקפסולות זמן שמשוגרות לירח כסוג של "מסר בבקבוק" לעתיד. האוסף הוא ארבע קפסולות הנקראות אוריון, נובה, פרגרין ופולאריס. יחד הן מאגדות אוספי יצירות של 30,000 יוצרים עכשוויים מתחומים שונים: משוררים, סופרים, מוזיקאים וקולנוענים מ-157 מדינות.

אילון מאסק, העומד בראש SPACE X (צילום: SHUTTERSTOCK)אילון מאסק, העומד בראש SPACE X (צילום: SHUTTERSTOCK)

כל העבודות שהן למעשה הארכיון הדיגיטלי הראשון מחוץ לכדור הארץ, עברו דיגיטציה בכרטיסי זיכרון ואחסנה בגודל מזערי. אוסף אוריון שוגר לחלל במהלך 2022, על ידי מערכת שיגור החלל של נאס"א כחלק ממשימת ארטמיס 1. יתר האוספים ישוגרו במהלך השנה ובשנים הקרובות. כל התכנים הם עכשוויים בלבד וב-SPACE X מדגישים כי הבחירה בתכנים נעשית ללא תשלום מצד האמנים.

השיגור ביום רביעי בבוקר (צילום: SHUTTERSTOCK)השיגור ביום רביעי בבוקר (צילום: SHUTTERSTOCK)

אוסף נובה ובו יצירות שירה, בהן שירה של ללי מיכאלי, ישוגר ב- 14 בפברואר, 2024, בשעה 7:57 (שעון ישראל), על ידיFalcon 9  של SPACE-X חברת החלל של אילון מאסק, והנחתת CLPS-2 של נאס"א למכתש Malapert A, בקוטב הדרומי של הירח. השיגור יועבר בשידור חי באתר נאס"א ביום רביעי בשעה 07:45.

זה השיר הישראלי שישוגר

שירה של ללי מיכאלי 'אמא שלי' שישוגר לירח במסגרת הפרויקט, פורסם לראשונה בספרה "צייר אותי בוערת" (הוצאת כרמל, 2008).

ללי מיכאלי / אימא שלי

לֹא בַּבַּיִת
וְאֲנִי כְּבָר הִתְעוֹרַרְתִּי לְסֶרֶט
אִמָּא שֶׁלִּי הָלְכָה בִּלְעֲדֵי לִרְאוֹת וְהִשְׁאִירָה לִי
כִּיסֵּא מְסוּלְסָל וְאֶת כָּל הַכּוֹכָבִים
עַל הָרֹאשׁ
הַשָּׁחוֹר

הבחירה בללי מיכאלי לפרויקט נעשתה בעקבות המלצה של משוררים מניו יורק, אותם פגשה מיכאלי בפסטיבל השירה בניו יורק, אליו היא מוזמנת בשנים האחרונות. ללי נולדה בגאורגיה ב-1964 והיגרה לישראל בגיל 7.

ספרה הלפני אחרון 'אהובי הסודי, אתה' (הוצאת עולם חדש, 2022), זוכה להצלחה ברחבי העולם. ספריה הבית המשוגע ופאפא (הוצאת אבן חושן, 2018, 2019) תורגמו לשפות רבות וזוכים להכרה ולהצלחה בינלאומית נרחבת. שיריה פורסמו בעיתונות היומית ובכתבי העת השונים בארץ, וכן בכתבי עת ואנתולוגיות שירה בינלאומיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: SPACE Xאילון מאסקחללירח

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: