אא

אל תהיו טרולים: המידות המעודכנות למזוודות שמותר להעלות למטוס

הן שונות מחברה לחברה, יש כאלה ש"מחליקות" ויש כאלה שמחמירות: ריכזנו עבורכם את מידות הטרולי, המזוודה שתוכלו להעלות למטוס, על פי כל אחת מהחברות לרבות חברות הלואוקוסט. שמרו וחזרו לפני הטיסה הבאה שלכם

מודדים את הטרולי (צילום: SHUTTERSTOCK) מודדים את הטרולי (צילום: SHUTTERSTOCK)

עם יד על הלב, מי מאיתנו לא חושש ממתקן הברזל האימתני ליד שער העלייה למטוס, בו אנחנו לפעמים מתבקשים להניח את תיק היד שאיתו הגענו לטיסה? הטקס המלחיץ הזה, בו בודקים לנו את הטרולי עלול להכריע האם אנחנו "עוברים", האם "מחליקים לנו" את גודל התיק החורג מעט מהמידות, או שבמקרה החמור והנדיר יש לציין, נחויב בתשלום קנס גבוה על חריגה במימדי המזוודה הקטנה שעולה איתנו למטוס.

שימו לב למידות (צילום: SHUTTERSTOCK)שימו לב למידות (צילום: SHUTTERSTOCK)

כדי להימנע ממצבים שכאלה, ריכזנו עבורכם את גודל הטרולי המקסימלי המותר בעיקר בחברות הלואוקוסט, אך לא רק, ובעיקר חשוב לדעת כי הגודל לא אחיד בכל החברות ויש לשים לב עם איזו חברה נוסעים כדי לדעת מה גודל המזוודה שמותר לנו להעלות אל המטוס. המידות נמדדות על פי שלושה פרמטרים: גובה, רוחב ועומק.

ריינאייר | טרולי בתשלום

נתחיל מחברת האולטרה-לואוקוסט ריינאייר, שחזרה לטוס לאחרונה לישראל וגובה תשלום על טרולי שיעלה איתכם למטוס (והוא מזוודה הגדולה מתיק שנכנס מתחת למושב שלפניכם). גודל הטרולי בריינאייר עומד על 55 ס"מ גובה, 40 ס"מ רוחב ו-20 ס"מ עומק, ובמשקל של עד 10 ק"ג.

וויז אייר | שימו לב לכוכבית

חברת הלואוקוסט וויז אייר שתשוב בקרוב לטוס לישראל (למרות ביטולי טיסות רבים וקווים שעדיין לא חוזרים לפעילות) גם כן גובה תשלום על טרולי. כאן המידות מעט שונות: 55 ס"מ גובה, 40 ס"מ רוחב ו-23 ס"מ עומק (3 ס"מ יותר מריינאייר). עם זאת מדגישים בחברה שהטרולי חייב להיכנס לגודלו של תא המטען שמעל לראשי הנוסעים. המשקל המקסימלי עומד על 10 ק"ג.

איזי ג'ט | מידות אחרות לגמרי, משקל מפנק

חברת איזי ג'ט שהפעילה יעדי טיסה רבים מישראל בעבר עדיין לא חזרה לטוס לארץ מאז תחילת המלחמה. עם זאת, לכשיחזרו - ממדי המזוודה שמותר להעלות למטוס, גם כאן מדובר בטרולי בתשלום, שונים מאוד מהמידות שציינו עד עתה. איזיג'ט מאפשרת העלאה למטוס של טרולי בגובה 45 ס"מ, רוחב 36 ס"מ ועומק 20 ס"מ, וניתן לראות גם בנמל התעופה שמתקן בדיקת המזוודות שונה בגודלו מהחברות האחרות.

המשקל המקסימלי לטרולי באיזיג'ט מפנק במיוחד ועומד על 15 ק"ג.

החברות הישראליות

בדקנו גם בחברות הישראליות, כאשר שוב יש לציין כי באל על אמנם העלאת טרולי למטוס הינה ללא תשלום אך בישראייר ובארקיע - כן.

אל על וארקיע נדיבות הרבה יותר בגובה הטרולי ומאפשרות לו להיות בגובה 56 ס"מ, רוחב 45 ס"מ ועומק 25 ס"מ. שימו לב שמדובר בגודל משמעותית גדול יותר מבחברות הלואוקוסט. המשקל המקסימלי בשתי החברות הוא 8 ק"ג.

בישראייר מדובר בנתון מעט טריקי, שכן מאפשרים לכם להטיס תיק גב או תיק יד ללא תשלום בגדלים 45 ס"מ גובה, 36 ס"מ רוחב ו-20 ס"מ עומק ללא תשלום. על "טרולי גדול" 56 ס"מ גובה, 45 ס"מ רוחב ו-25 ס"מ עומק מקסימלי, ובמשקל עד 10 ק"ג - תחויבו בתשלום.

חברות זרות נוספות שטסות כיום לארץ

חברה משקל גובה רוחב עומק
FLYDUBAI 7 ק"ג 55 38 20
AIR FRANCE 12 ק"ג 55 35 25
LUFTHANSA/SWISS/AUSTRIAN 8 ק"ג 55 40 23
ETIHAD 7 ק"ג 56 36 23
ETHIOPIAN 7 ק"ג 55 40 23
TAROM 8 ק"ג 55 40 20
SMARTWINGS 8 ק"ג 56 45 25
AEGEAN 8 ק"ג 56 45 5
BLUE BIRD 7 ק"ג 51 40 23
TRANSAVIA 10 ק"ג 55 35 25

רוצים לדעת עוד על מה שמותר להעלות לטיסה בכל חברה? לחצו כאן

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מזוודות טרוליחברות תעופהמטען יד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: