אא

מחליקים למעלה: מחירי הטיסות לחופשות הסקי מזנקים

חברות הלואו-קוסט עוד לא חוזרות לפעילות מלאה בישראל, עונת הסקי בשיאה, והתוצאה: מחירי הטיסות ליעדי הסקי מזנקים, בחלק מהמקומות גם ליותר מאלף דולר. כמה תשלמו בכל יעד, מה מחיר החבילות ומה מצב הביקושים?

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

המלחמה משפיעה גם על חופשות הסקי. מי שירצו להתרענן בחופשה לבנה בחורף 2024, ישלמו הרבה יותר מבעבר. הסיבה המרכזית לכך היא היעדרותן של חברות הלואו-קוסט, שחסכו לנו הוצאה גדולה על מחירי הטיסות בשנים האחרונות.

ריינאייר, וויז אייר ואיזיג'ט לא חזרו לטוס לישראל והתוצאה היא שהחברות הסדירות עמוסות הרבה יותר, מה שמביא לזינוק במחירי כרטיסי הטיסה. הוסיפו לכך את מחירי המלונות והשכרת הציוד עבור המטיילים העצמאיים, והגעתם לחופשה יקרה משמעותית ממה שהיכרנו בעבר.

מינכן, גרמניה

את הבדיקה שלנו התחלנו עם טיסה למינכן, הנמצאת בסמוך לאתרי הסקי בגרמיש בגרמניה ואחרים, וכן בסמוך לעמק טירול המדהים ביופיו באוסטריה (ומשופע באתרי סקי).

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

טיסה סדירה עם חברת לופטהנזה מתל אביב למינכן, לשבוע ימים בין 14 ל-19 בפברואר, תעלה לכם לא פחות 1,476$ לטיסת הלוך ושוב. במחלקת תיירים, כן?

עבור טיסה עם קונקשן דרך אתונה בחברת אג'יאן היוונית, באותם תאריכים, תשלמו 610$ (והקונקשן בחזור ארוך מאוד). לשם ההשוואה מחירי הטיסות בשנה שעברה במועדים אלה לא עלו על 500$.

עם זאת, אם אתם גמישים בתאריכים, מצאנו טיסה של אל על בין 21 ל-27 בפברואר בקצת יותר מ-300$ לטיסת הלוך ושוב, מחיר סביר והגיוני למינכן.

פרנקפורט, גרמניה

גם סביב פרנקפורט תמצאו כמה אתרי סקי וריזורטים חורפיים, כדוגמת Oberreifenberg. על מנת להגיע לשם תצטרכו לטוס לפרנקפורט, ועם הביקוש מגיע גם הזינוק במחירים. טיסת אל על בין 20 ל-26 בפברואר תעלה לכם 1,191$ במחלקת התיירים, אך אם תוכלו לטוס שבוע שלאחר מכן, בין 27 בפברואר ל-1 במרץ כבר תשלמו 482$, פחות מחצי מהמחיר בפברואר.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בחברת התעופה הפולנית LOT תוכלו גם כן למצוא טיסות לפרנקפורט, עם קונקש בוורשה, במחיר של 788$ בין 26 בפברואר ל-2 במרץ. בחברת התעופה היוונית אג'יאן תמצאו טיסה זולה יותר, בסביבות 480$ לאותם תאריכים אך עם קונקשן ארוך במיוחד באתונה. אל תשאלו אותנו איך בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הגיעו למחירים של 1,725$ לטיסה במחלקת התיירים – אך כאמור, הכל עניין של היצע וביקוש.

ג'נבה וציריך, שווייץ

שווייץ משופעת באתרי סקי. הטיסות הישירות מישראל בימינו מגיעות אך ורק לציריך ולג'נבה שממנה נוח יותר לצאת לחופשת סקי באנגלברג, גשטאט, גרינדלוולד או ליעדי סקי אחרים במדינה.

לג'נבה טסה רק אל על מישראל, ותוכלו להגיע אליה בטיסה ישירה בין 21 ל-28 בפברואר במחיר יקר במיוחד של 658$ במחלקת התיירים. המחירים דומים מאוד אגב גם בחודש מרץ.

מחירי הטיסות לציריך גבוהים גם הם. טיסת SWISS בין 19 ל-27 בפברואר תעלה לכם 888$, מחיר נמוך לעומת הטיסה שתצא באותו יום אבל תחזור ב-25 בפברואר ותעלה 1,174$. טיסת אל על מ-21 עד 27 בפברואר תעלה לכם 566$.

בחודש הבא כבר תשלמו 625$ לטיסת SWISS בין 12 ל-19 במרץ. בחודש מרץ המחירים סבירים יותר גם באל על, 444$.

על טיסה עם קונקשן דרך ורשה תשלמו 871$ בין 26 ל-29 בפברואר.

וינה, אוסטריה

גם וינה היא יעד ממנו תוכלו להגיע למספר אתרי סקי ואולי גם לשלב בחופשה בבירה האוסטרית. עם זאת המחירים גם כאן, מאוד לא נמוכים. טיסת הלוך ושוב עם אוסטריאן בין 22 ל-27 בפברואר תעלה לכם 839$, אך עם אל על היא כבר תחצה את רף האלף דולר.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בחודש הבא, בשל ביקוש נמוך יותר, תשלמו הרבה פחות – 306$ לטיסת הלוך-חזור עם אל על, 537$ עם אוסטריאן.

רובניימי, פינלנד

אחד הלהיטים הגדולים של החורף הוא רובניימי שבפינלנד, לשם טסה ישראייר ישירות. מחיר הטיסה גבוה במיוחד ועומד על 1,125$ לאדם. ומה באשר לאתרי הסקי בצרפת?

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

כדי להגיע לגרנובל, תצטרכו לטוס עם קונקשן ארוך, ואפילו עם שניים מה שהופך את הנסיעה למסע של ממש ובמחיר של יותר מ-630$.

סופיה, בולגריה

גם לבולגריה, הנחשבת לפתרון זול למי שרוצים לעשות סקי אך לא לקרוע את הכיס, הטיסות לסופיה יקרות במיוחד. בין 18-22 בפברואר מצאנו טיסה זולה יחסית עם ישראייר ב-451$ אך בין 20 ל-27 אל על תגבה מכם 1,261$ או 932$ בין 22-28 בפברואר. כמו בווינה גם כאן בחודש הבא הטיסות זולות יותר ותוכלו למצוא טיסת אל על ב-724$ בין 6 ל-11 במרץ.

מוכנים להתפשר על קונקשן ארוך במיוחד באתונה? תשלמו הרבה פחות עם אג'יאן בין 4 ל-9 במרץ, כאן מדובר ב-274$ בלבד.

התאריכים האקראיים שמצאנו כאן, יקרים במיוחד כמובן בגלל עונת השלג שנמצאת בשיאה. עם זאת, בגלל שינויי האקלים בשנים האחרונות, מומלץ בעיקר לנוסעים העצמאיים לבדוק באתרי האינטרנט הרשמיים של אתרי הסקי את רמת השלג בכל אחד מהיעדים, לרבות התשובה לשאלה האם יש מספיק שלג גם עבור המתחילים/הילדים שביניכם.

זינוק גם במחירי החבילות סקי 

המחירים הגבוהים שראינו בהזמנת הטיסות, שכמובן לא כוללים מלונות והשכרת ציוד סקי, מאפיינים גם את חבילות הסקי.

|צילום: shutterstock|צארמט שוויץ|צילום: shutterstock|צארמט שוויץ

על חבילת סקי לשבוע בסלה רונדה בסוף חודש פברואר, לדוגמה, תשלמו בסקידיל 1,899€. מחיר זהה תשלמו גם באישגל, באמצע חודש מרץ. 

בחודש הבא תשלמו מחיר זול יותר בבאנסקו - 1,149€ לשבוע של חופשת סקי. המחיר באפריל, בזמן חופשת הפסח בוואל טורנס הוא 1,699€ לאדם בחדר זוגי לשבוע.

המחירים באיסתא לחופשת סקי דומים. שבוע ימים באתר סקי בבולגריה יעלה לכם 1,108€ בחודש מרץ, ובאנדורה 1,339€ לאתר בסיסי ועוד בין 100 ל-200 אירו לשבוע ימים לאדם לאתר ברמה גבוהה יותר.

על פי גורמים בענף מספר החבילות שנותרו מצומצם ביותר והביקוש גדול. איסתא הפסיקו למכור חופשות לפברואר אך ממשיכים למכור למרץ ואפריל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סקיחופשת סקי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: