אא

גורמים עוינים ניסו להשתלט על רשת הקשר של מטוס אל על מפוקט לנתב"ג

אל על בתגובה: "ההפרעות אינן מכוונות למטוסי אל על ולא מדובר באירוע ביטחוני". בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי: "איום הסייבר על המרחב האווירי מסוכן מאוד. זו לא הפעם הראשונה שישראל היא יעד למתקפות כאלו"

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ

גורמים עוינים ניסו להשתלט הלילה על רשת הקשר של מטוס חברת אל על שעשה את דרכו מפוקט בתאילנד לנתב"ג.

האירוע יוצא הדופן התרחש מעל הים האדום (באזורי הח'ותים) והגורמים החלו לשדר הנחיות שגויות לטייסים.

על פי העיתונאי שרון עידן, שפרסם את הדברים ברשת ב', ההנחיות שניתנו לצוות היו שונות מהנתיב והיה חשש כבד שמנסים לגרום נזק למטוס או להוביל אותו לאיזורים בעייתיים. פוטנציאלית גם לחטיפה מהקרקע. הצוות שהבין שמשהו לא תקין, לא ציית להנחיות ועבר לאמצעי קשר חלופיים לאחר מספר דקות. במקביל, בדק צוות הטייסים מול בקרות אוויריות אחרות במרחב את הנתונים והבין שמנסים להטעות אותו. המטוס נחת בשלום בישראל.

סגן ראש המלל לשעבר וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, ד״ר צ׳ק פרייליך, שהתייחס לניסיון ההשתלטות על רשת הקשר של מטוס אל על, אמר: ״איום הסייבר על המרחב האוירי נחשב בעולם לאחד המסוכנים והוכר ככזה גם על ידי מערך הסייבר הלאומי בישראל. בנתב"ג פועלת יחידה מיוחדת להגנה מפני תקיפות סייבר במרחב האווירי. אם אכן מדובר במתקפת סייבר, זו ממש לא הפעם הראשונה. ב-2020 כשהגיעו מנהיגים מכל העולם לישראל לטקס הזכרון ל-75 שנה לשחרור אושוויץ, נתב"ג והמטוסים של המנהיגים שהגיעו הנה הותקפו במתקפות סייבר רבות לקראת הנחיתה״.

מאל על נמסר בתגובה: "רשות התעופה האזרחית המקומית של סומליה פרסמה לאחרונה עדכון לכלל חברות התעופה העולמיות באשר להפרעות צפויות בקשר באיזור זה. גם טייסי אל על עודכנו בנושא והונחו להשתמש בדרכי תקשורת חלופיות במקרה כזה. נדגיש כי ההפרעות אינן מכוונות למטוסי חברת אל על וכי לא מדובר באירוע בטחוני. ההפרעה לא השפיעה על מהלך הטיסה התקין הודות למקצועיות הטייסים שהשתמשו בדרכי התקשורת החלופיות ואפשרו את המשך הטיסה במסלול המתוכנן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלפוקט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: