אא

תרועת הפסטיבלים: אירועי סוף החורף בכרתים

הטמפרטורות אמנם עדיין לא עולות אבל באי הגדול ביוון כבר מתחילים להרגיש אביב, עם שלושה פסטיבלים שיתקיימו בסוף פברואר ובתחילת מרץ 2024. בתפריט: שמן זית, קרנבל בסגנון פורים והמון יין

הקרנבל ברת'ימנו (צילום: SHUTTERSTOCK) הקרנבל ברת'ימנו (צילום: SHUTTERSTOCK)

איך יודעים שבא אביב? כנראה ששואלים את תושבי כרתים. באי הגדול ביותר ביוון כבר מתחילים להרגיש את סוף החורף לא רק בגלל הטמפרטורות שעולות והשמש שמציצה בין העננים, אלא גם בזכות הפסטיבלים שייערכו באי בשבועות הקרובים.

פסטיבל היין: לא לייננים בלבד

בסוף השבוע הבא, 24-25 בפברואר, ייערך פסטיבל OINOTIKA, פסטיבל היין שמנהלת התאחדות הייננים של כרתים המאגדת עשרות יקבים. האירוע מיועד אמנם גם לאנשי מקצוע אך גם לחובבי היין.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

עם התעוררות מסוימת של תיירות החורף באי, בעיקר ממדינות אירופה, לראשונה ייערכו השנה במסגרת הפסטיבל גם אירועים באנגלית.

הפסטיבל הוותיק הנערך כבר כעשור בכרתים יתקיים בימים שבת וראשון, 24 ו-25 בפברואר בין השעות 12:00 ל-20:00 במלון AVRA שבעיירה קולימברי. מחיר הכניסה 10 אירו, 6 אירו לסטודנטים.

פסטיבל שמן הזית: לא למקצוענים בלבד

ממש באותו סוף שבוע, בשבוע הבא, יתקיים בנוסף לפסטיבל היין גם פסטיבל שמן זית, שייערך במרכז הכנסים AGIA שבחאניה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מדובר בפסטיבל שמן הזית והזיתים הגדול בכרתים, לטענת המארגנים, שמקבץ אליו אנשי מקצוע, חקלאים, מגדלי זיתים וקהל אדיר של חובבי זיתים ושמנים.

זו הפעם התשיעית בה נערך הפסטיבל, בו מציגים מגדלים ואנשי מקצוע מעשר מדינות שונות, מציגים חידושים ופיתוחים שונים בתחום לקולגות ולקהל הרחב.

קרנבל ברת'ימנו: החוויה של סוף החורף

קפיצה קטנה לחודש מרץ - אז ייערך ברת'ימנו, העיר השלישית בגודלה בכרתים (אחרי הרקליון וחאניה) הקרנבל השנתי בעיר, הנחשב לאחד השווים מסוגו בעולם.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מדובר בשלושה ימים של מצעדים עם מיצגי ענק, מסיבות, תחפושות והרבה מאוד מוזיקה ברחובות העיר הקסומה שאולי פחות מוכרת לתייר הישראלי (בעיקר כי אין לה נמל תעופה צמוד) אך נחשבת ליפה מכולן.

הקרנבל ברת'ימנו (המוכר לנו מאוד בזכות הדמיון לפורים) אמנם פתוח ללא תשלום לציבור הרחב אך חלק מהאירועים נערכים בתשלום. כמו כן, ברגע האחרון קשה מאוד למצוא מקומות לינה בעיר כך שמומלץ להזמין מקומות מראש.

אתונה (צילום: RF123)אתונה (צילום: RF123)

יצוין כי הפסטיבלים בכתבה הם רק הסנונית הראשונה מבין רבים עליהם נספר לכם במהלך האביב והקיץ הקרובים. פסטיבלים נוספים מתקיימים גם ברחבי יוון לרבות באתונה, כדוגמת פסטיבל המזון FOOD EXPO שייערך במתחם התערוכות מטרופוליטן הסמוך לנמל התעופה של אתונה ובו יציגו בין 9 ל-11 במרץ מאות מציגים בתחום המזון וטכנולוגיית המזון, ביניהם גם מציגים ישראלים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ייןשמן זיתפסטיבלקרנבלכרתיםיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: