אא

מסע דילוגים: האם משתלם לטוס עם החברות שעוצרות בקפריסין?

אחרי בריטיש איירווייז גם KLM הודיעה שתחזור לטוס לישראל עם עצירה בלרנקה. כמה זמן יקח לכם כל המסע, האם זה משתלם ולמה זה בכלל קורה? עושים סדר בתופעה החדשה של תעופת המלחמה

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

אין ספק שמדובר בפתרון יצירתי. לצד העיקרון והצורך המסחרי של החברות, מדובר גם בצעד בונה אמון וכזה שחברות התעופה הזיעו לא מעט כדי שיקרה. אחרי בריטיש איירווייז, גם KLM הודיעה שתחזור לטוס לישראל עם עצירה בקפריסין (בכיוון לישראל בלבד, הטיסה מישראל - ישירה).

צריך להבין, מהלך שכזה הוא ממש לא עניין פעוט עבור חברות התעופה. מדובר בכמויות של דלק, זמינות מטוסים, דמי נחיתה בעצירת הביניים, זמינות צוותים ועוד אינספור פרמטרים שחברות התעופה סופגות כדי לאפשר את חידוש הטיסות לישראל.

מה הן מרוויחות? אמרנו כבר, צעד בונה אמון ועמידה בדרישות של הלקוחות הוותיקים שמעדיפים לטוס ספציפית עם בריטיש או עם KLM.

כמה זמן זה לוקח? 

בדקנו כמה זמן יקח לכם לטוס לישראל עם שתי החברות שנכון להיום צפויות לבצע את העצירה בלרנקה שבקפריסין, והאם זה משתלם ביחס למחירי החברות האחרות, בהינתן שחברות הלואוקוסט טרם חזרו לטוס.

נתחיל מבריטיש איירווייז שטיסותיה מנמל התעופה הית'רו שבלונדון ייצאו בשעה 06:40 בבוקר וינחתו ב-13:20 בלרנקה, כלומר אחרי כארבע שעות ו-40 דקות. העצירה בלרנקה תהיה למשך 45 דקות, כלומר כבר הגענו לחמש שעות ו-25 דקות. מלרנקה לנתב"ג משך הטיסה הרשמי עומד על שעה, כך שכל הטיסה כולה תימשך שש שעות ו-45 דקות, במקום כחמש שעות בטיסה הישירה. התוספת היא של שעה ו-45 דקות.

הטיסות של KLM ייצאו מנמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם בשעה 07:50 בבוקר וינחתו ב-13:00 בצהריים בלרנקה, כלומר אחרי ארבע שעות ו-10 דקות. העצירה בלרנקה תהיה, כך מבטיחים, ל-30 דקות בלבד, ובאופן רשמי המשך הטיסה מלרנקה לתל אביב יעמוד על כשעה כך שמשך הטיסה כולה יעמוד על חמש שעות ו-40 דקות, במקום ארבע שעות ו-20 דקות בטיסה ישירה מאמסטרדם לתל אביב. התוספת היא של שעה ו-20 דקות.

זה משתלם?

תלוי בכם. שתי החברות, הבריטית המפוארת וההולנדית הממלכתית, הן חברות לגאסי ותיקות בשירות מלא הנמצאות ברשימות המכובדות ביותר של החברות הטובות בעולם. עם זאת, החברות הישראליות מציעות טיסה ישירה בין היעדים ללא עצירה, במחירים לא זולים במיוחד (ובזמן שחברות הלואוקוסט פחות פעילות כרגע בישראל) המגיעים כמעט לאלף דולר. עם זאת, לא מצאנו הבדל במחירים בין החברות הישראליות (הישירות) לבין החברות שיעצרו בקפריסין.

למה זה בכלל קורה?

בשתי מילים: בגלל הצוותים. במצב המלחמתי בו אנו חיים אין אישור וביטוח לחברות התעופה להלין את צוותי התעופה בישראל. כדי שבכל זאת יצליחו לחדש את הטיסות, בריטיש איירווייז ולאחריה KLM העלו את הרעיון היצירתי של החלפת הצוותים בלרנקה. כלומר: צוות אחד יישאר בלרנקה, וצוות טיסה נוסף ישרת את הנוסעים במקטע הטיסה שבין לרנקה לתל אביב.

למה אי אפשר לטוס הלוך וחזור ללא לינה בת"א?

מכיוון שהקווים לאמסטרדם וללונדון ארוכים מיתר הקווים המוכרים לנו לאירופה ולא ניתן על פי החוק האירופי להעסיק את העובדים – צוות השירות בטיסה וצוות הקוקפיט, בטיסת הלוך ושוב ללא מנוחה בתל אביב, בגלל המרחק שחוצה את מספר שעות העבודה המותר בחוק.

זה יישאר איתנו? 

הטריק הנוכחי לא מאוד אהוב על הנהלות חברות התעופה, והוא כאמור יותר אילוץ של הרגע. KLM הודיעה כבר כי העצירה בלרנקה, ככל שיתאפשר בהתאם למצב הביטחוני בישראל, היא נכון להיום עד אמצע חודש מאי 2024.

חברות נוספות יילכו בעקבותיהן?

בהחלט יכול להיות שכן, בעיקר כי מדובר בפתרון יחסית מוצלח עבור החברות האמריקאיות במצב הביטחוני המורכב וכשחברות הביטוח לא מאפשרות להם ללון בארץ. המשך יבוא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: KLMאמסטרדםבריטיש איירווייסלונדוןנמל התעופה היתרוהית'רו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: