אא

דרמה: משרד האוצר דחה בקשת ישראייר לכיסוי בטיחותי למטוסים חכורים

כפי שפורסם בפספורטניוז, מנכ"ל ישראייר שכבר הזהיר כי החברה מתעדת לצמצם את טיסותיה לאילת למינימום ההכרחי אם וכאשר לא יתקבל הכיסוי, הגיב הבוקר (ד') לסירוב האוצר: "כנראה שלא אכפת לאוצר מהטיסות לאילת. נקטין את התנועה לעיר"

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ

משרד האוצר דחה את בקשת חברת התעופה והתיירות ישראייר לקבל כיסוי בטיחותי לטיסות חכורות שהיא מפעילה בחכירה רטובה תחת קוד חברת ישראייר.

כפי שפרסמנו לראשונה בפספורטניוז, אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, הזהיר לא מכבר את ראש עיריית אילת, אלי לנקרי כי, "ישראייר מתעדת לצמצם את הטיסות לאילת למינימום ההכרחי". את הדברים אמר בעקבות התנגדות משרד האוצר לתת כיסוי ביטוחי למטוסים חכורים בחכירה רטובה המופעלים בקוד החברות הישראליות.

באוצר קיימו השבוע דיון מיוחד בבקשת ישראייר. מבחינת האוצר, לא משנה שהמטוס תחת חכירה רטובה או עם קוד ישראלי. כך או כך מתנגד לתת לו את הכיסוי הבטיחותי.

סירקיס אמר הבוקר (ד') בתגובה לפספורטניוז: "כפי שהודעתי, מבחינת האוצר לא איכפת לו כנראה מהטיסות לאילת. אנחנו נקטין את התנועה לאילת ונעלה את הפעילות הבינלאומית של החברה. אנחנו בוחנים כעת את כל הדברים".

אורי סירקיס. צילום: רונן מחלבאורי סירקיס. צילום: רונן מחלב

בישראייר עתידים לצרף מטוס חדש חכור תחת בעלות החברה כפי שפרסמנו בפספורטניוז. ועדת האשראי של תאגיד בנקאי אישרה מימון של 50% משווי המטוס, סך של כ-14.6 מיליון דולר לישראייר עבור רכישת מטוס איירבוס 320-232 אותו היא חוכרת כיום. בסך הכל, ישראייר משלמת עבור המטוס סכום כולל של כ-29 מיליון דולר.

במסגרת ההתקשרות הוסכם כי בתמורה להעברת כ-24 מיליון דולר עד ליום 12.3.2024 בניכוי מקדמה בסך של כ-2 מיליון דולר ובטוחות נוספות, תושלם מכירת המטוס והעברתו לחברה. כמו כן, ישראייר תשתתף בכ-5 מיליון דולר נוספים לשיפוץ מנועי המטוס, כך שסך העלות של המטוס לחברה היא כאמור כ-29 מיליון דולר.

מניית ישראייר גרופ, בעלת השליטה בישראייר, עלתה מתחילת השנה בבורסת ת"א ב-11.20%, מתחילת החודש ב-5.80% עם שווי של 426.081 מיליון שקל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: