אא

עכשיו זה רשמי: 2023 - שנת שיא כל הזמנים בתיירות ליוון

32.7 מיליון תיירים ביקרו במדינה בשנת 2023 והביאו להכנסות של 20.5 מיליארד אירו. השיא הקודם נרשם לפני הקורונה ב-2019, אז פקדו את המדינה 31.3 מיליון תיירים

איי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) איי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

המקומיים הרגישו זאת היטב, בנמלי התעופה כבר דיווחו ועכשיו מגיע הנתון הרשמי: 2023 הייתה שנת שיא כל הזמנים בתיירות ליוון. על פי נתוני הבנק המרכזי של המדינה, 32.7 מיליון תיירים ביקרו במדינה בשנה האחרונה. ב-2019 (טרום עידן הקורונה) נרשם השיא הקודם שהיה 31.3 מיליון תיירים. את הצפי לשבירת השיא ניתן היה לראות כבר בנתוני נמל התעופה הבינלאומי של אתונה שפורסמו החודש וגם הצביעו על שיא כל הזמנים בתיירות הנכנסת.

נמל התעופה של אתונה. צילום: shutterstockנמל התעופה של אתונה. צילום: shutterstock

ההכנסות מתיירות עמדו על 20.5 מיליארד אירו, עלייה של 15.6% ביחס ל-2019 טרום עידן הקורונה, אז עמדו ההכנסות על 18.15 מיליארד אירו. הנתונים תואמים את תחזית ההכנסות לכלל 2023 שפורסמה כבר בחודש שעבר.

עיקר הגידול בתיירות ליוון - בזכות התיירים ממדינות האיחוד האירופי (19.65 מיליון נוסעים, עלייה של 15.6%), בעיקר מגרמניה ומצרפת. גידול משמעותי חל גם בגידול בהכנסות התיירים מארה"ב.

נתונים נוספים על המדינות מהן הגיעו הנוסעים, וכן על הגעת נוסעים דרך הים, טרם פורסמו על ידי הרשויות היווניות והמספרים הסופיים עשויים להיות גבוהים אפילו יותר. הדוחות המלאים צפויים להתפרסם בימים הקרובים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותיווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: