אא

התפרצות געשית סמוך למקסיקו סיטי: עשרות טיסות בוטלו

פעילות געשית מוגברת באזור מקסיקו סיטי, המגיעה מתפרצות הר הגעש פופוקטפטל הסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של בירת המדינה המתויירת גרמה לענני אפר וולקני המסוכנים למטוסים. עשרות טיסות בוטלו, ביטולים צפויים גם בהמשך השבוע

הר געש (צילום: SHUTTERSTOCK) הר געש (צילום: SHUTTERSTOCK)

הר הגעש הר פופוקטפטל (Popocatépetl) הנמצא כ-82 קילומטרים דרומית-מזרחית לנמל התעופה הבינלאומי של מקסיקו סיטי, התפרץ כבר בסוף השבוע האחרון. ההתפרצות הנוכחית ממושכת והביאה איתה לענני אפר וולקני המכסים את שמי האזור. 

מאתמול, 27.2.24 בוטלו עד עתה 22 טיסות, אך בנמל התעופה מדגישים כי הוא נותר פתוח ופועל על פי הנחיות רשות התעופה המקומית שמנתבת את הטיסות בשעות מסוימות למסלולים בטוחים עבורן.

בנמל התעופה מציינים עם זאת כי בבדיקות בטיחות שנעשו לחלק מהטיסות עדיין נמצא אפר וולקני בחלק מהמנועים בכמות נמוכה. יודגש כי כמות גבוהה של אפר עלולה לפגוע במנועי המטוס, לגרום להם נזק רב ולסכן את בטיחות הטיסה.

"אנשי הנהלת נמל התעופה והצוותים המיוחדים נשארים בכוננות ומעריכים כל העת את תנאי הפעילות תוך כדי התמודדות עם ענני האפר", נכתב בהודעת נמל התעופה שהייתה אופטימית באופן חלקי, שכן על פי תחזית הרוחות הענן יפנה לכיוון מזרח, אל מפרץ מקסיקו, ולא ימשיך לסכן את נמל התעופה בימים הבאים.

עם זאת, בנמל מדגישים כי הבדיקות שנעשות כאמור כל העת, עלולות להביא לתוצאות שידרשו קרקוע של טיסות נוספות ועצירת המראות גם בימים הקרובים, ככל הנראה עד סוף השבוע הנוכחי. בנמל התעופה של מקסיקו סיטי מבקשים להתעדכן כל העת באתרים, במוקדים הטלפוניים וברשתות המדיה החברתית של נמל התעופה וחברות התעופה הפועלות בנמל.

על פי השירות המטאורולוגי הישראלי, אפר וולקני שנפלט בהתפרצויות געשית עלול להוות סכנה ממשית לתעופה. בין היתר, חלקיקי האפר יכולים לשרוט את גוף המטוס ושמשותיו וכן את להבי המאוורר והמדחס. הם אף עלולים להצטבר כמשקעים בתוך המנוע ולפגוע בביצועיו עד כדי עצירתו המוחלטת. סכנה נוספת העלולה להיגרם בהשפעת האפר הוולקני היא כשל במכשירי הניווט.

בין השנים 1953-2009 תועדו 79 מקרים של מפגשים בין מטוסים לענני אפר וולקני, מתוכם ב-26 נגרם נזק משמעותי למטוסים וב-9 מהם אף אירעה תקלה במנוע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מקסיקוהר געש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: