סערת הלואו-קוסט בנתב"ג: משרד התחבורה בדרך להורדת האגרות
אחרי שריינאייר איימה כי החברה לא תשוב לישראל אם לא ייפתח טרמינל 1, משרד התחבורה צפוי להפחית את האגרות לחברות הלואו-קוסט בנתב"ג הנוחתות בטרמינל 3. מה יהיה עם האגרות של יתר החברות?
במשרד התחבורה מחכים לאישור הייעוץ המשפטי המטפל בעניין הפחתת האגרות בנתב"ג לחברות הלואו-קוסט, על כך שהן נאלצות לפעול מטרמינל 3 במקום טרמינל 1 בו האגרות פחותות. במשרד מתכוונים לבוא לקראת החברות, אך מחכים להכשר המשפטי כדי להוציא זאת אל הפועל.
מבחינת המשרד, הסגירה של טרמינל 1 שאין כיום הצדקה להפעילו, חוסכת לא מעט כסף, ועל כן צריך לבוא לקראת חברות הלואו-קוסט.
כפי שפרסמנו אתמול (רביעי) בפספורטניוז, ענקית הלואו-קוסט ריינאייר שלחה מכתב נוקב להנהלת נתב"ג בו קראה "לפתוח את טרמינל 1 כדי לאפשר הסיעה בתעריפים נמוכים מת"א ואליה". כזכור, החברה ביטלה את טיסותיה לארץ בעקבות סגירת טרמינל 1 והתעריפים הגבוהים בטרמינל 3: "נתב"ג אילץ את החברה לפעול בטרמינל היקר, מה שהביא לעלויות גבוהות ולתעריפים גבוהים עבור נוסעי החברה", כתבו ריינאייר.
במכתבה רינאייר איימה כי לא תחדש את טיסותיה לישראל עד לפתיחתו המחודשת של טרמינל 1 ומבקשת מהנהלת נתב"ג לנקוב בתאריך בו תפתח את הטרמינל.
כפי שפרסמנו בפספורטניוז, קובי זוסמן מנכ"ל יאט"א בישראל שלח לאחרונה מכתב נוקב למנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, בעניין כוונת הורדת האגרות לחברות הלואו-קוסט וביקש שוויון לכלל החברות. זוסמן טען בפנייתו כי זו "התנהלות שאינה שוויונית במסגרתה תינתן רק לחברות תעופה ממגזר ספציפי הנחה משמעותית בתעריפי השימוש בטרמינל 3 בנתב"ג", כותב זוסמן בפנייתו.
עוד הוסיף מנכ"ל יאט"א בישראל: "בכל הכבוד, לדעתנו ההחלטה האמורה (ככל שהתקבלה) שמשמעותה העדפת מגזר אחד על משנהו, שאינה עולה בקנה אחד עם טובת הענף בכללותו ולטעמנו אין בה כדי להוות תמריץ מתבקש להחזרת טיסות מלאה של כל חברות התעופה והשבת המצב לקדמותו".