אא

תצפית בארובה ואמנות רחוב דיגיטלית: לונדון למתקדמים

אם כבר חרשתם על ארמון בקינגהאם ועל הביג בן יש לנו חדשות בשבילכם: התצפית מארובת המפעל, המופע הוירטואלי המטורף של ABBA, הגלריה שאסור להחמיץ והשכונה שתמיד מתחדשת. אל ההמלצות שלנו בשבילכם ללונדון

באטרסי פארק לונדון (צילום: SHUTTERSTOCK) באטרסי פארק לונדון (צילום: SHUTTERSTOCK)

היא תמיד מחכה לי. וזה לא שיש לי משהו נגד סיורים סטנדרטיים בלונדון. אבל תנו לנו הפעם לקחת אתכם למקומות קצת אחרים שבהם כנראה עדיין לא ביקרתם.

Arcade Food Hall

אחד ממתחמי המסעדות והברים המוצלחים והמודרניים של השנים האחרונות בלונדון, הסמוך לתחנת האנדרגראונד Tottenham Court Road. למעשה, המתחם יקבל את פניכם פחות או יותר לכשתצאו מתחנת הרכבת. במתחם תמצאו שלל מסעדות וברים בסגנונות שונים והבחירה קשה -כי הכל פשוט נהדר, טרי וטעים. אם זה האזור האסיאתי, הים תיכוני או הבשרי. אם בכל זאת נהיה חייבים להמליץ, נלך על Mexa (המקסיקנית, אלא מה) לחובבי החריף ועל Bebek האינדונזית. במרכז המתחם תוכלו להזמין אלכוהול (לרבות בירות) ולקחת אותן עמכן אל המסעדה או הבר שבהם תאכלו. 

שורדיץ'

מי שמכיר לא ממש צריך את ההסברים שלנו אבל מי שעדיין לא ביקר במעוז ההיפסטרים והצעירים המגניבים של לונדון חייב קפיצה קטנה לשורדיץ'. אמנם הקסם שלה קצת אבד עם השנים וההתמסחרות, אבל עדיין שווה לעשות סיבוב ולו רק כדי להתחקות אחר הגרפיטי ומיצגי הפרחים ברחובות.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

Outernet Arts

ממש בסמוך לתחנת Tottenham Court Road תמצאו גם את מתחם OUTERNET ARTS המרהיב. מדובר במתחם פתוח לציבור הרחב וללא תשלום, בו מוצגות עבודות וידאו-ארט מהמובילות והמעולות בעולם. העבודות מתחלפות, וגם אם כבר יצא לכם לבקר בלונדון מאז נפתח המקום באוקטובר 2022, שווה שתקפצו שוב כי בטוח שתיתקלו בעבודות חדשות. מומלץ לשבת בסבלנות ולהמתין לפחות ללופ אחד של העבודות, אם לא לשניים או שלושה כדי לספוג את כל הממדים, הזוויות והפרטים הקטנים שמחכים לכם בעבודות. למי שלא ביקר באזור עדיין, מומלץ לקפוץ גם לתחנת האנדרגראונד של קו אליזבת, כדי לראות את בניית הקווים העכשווית והחדשנית של התחתית הלונדונית הוותיקה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

אבבא Voyage

אחת האטרקציות המטריפות של השנים האחרונות היא המופע הווירטואלי של להקת ABBA, המתקיים באולם מיוחד שנבנה לשם המופע ("ABBA Arena") סמוך לאצטדיון האולימפי ולמגדל ה"אורביט" המשונה. מדובר במופע אוואטארים, כלומר דמויות וירטואליות המגלמות את דמויותיהם של חברי הלהקה ומבלי לגלות יותר מדי, נותרנו פעורי פה מחוויה רב-חושית מטורפת שתשאיר אתכם עם טעם לעוד. למפקפקים והמצקצקים, לפחות עבורנו כמי שחוו את המופע -נהנינו יותר מעוד מופע רגיל של אמנים. שימו לב שאם אתם קצת גמישים בתאריכים, ולא אכפת לכם ללכת למופע צהריים, הכרטיסים מתחילים ב-70 פאונד ומי שלא אכפת לו לעמוד שעה וחצי על הרגליים ולרקוד כמו משוגע (ומזל שאף אחד לא צילם אותנו) - מומלץ בחום ללכת על הכרטיסים הזולים ברחבת הריקודים ולא על כרטיסי הישיבה.

צילום: Johan Perssonצילום: Johan Persson

גלריית סאצ'י

המוזיאונים הגדולים של לונדון תמיד היו ותמיד יהיו שם, אבל למי שמחפשים אמנות קצת יותר עכשווית, בועטת, חדשנית ומעניינת אנחנו ממליצים על גלריית סאצ'י שבשכונת צ'לסי. אמנם האזור הוא לא מרתק במיוחד אבל פנים הגלריה הוא ההגדרה למה שנקרא באנגלית MIND BLOWING. אמנות שתרחיב לכם את הראש לאו דווקא עם יוצרים מוכרים או בעלי שם בעולם הישן, אבל כאלה שנחשבים לפורצי דרך בעולמות הגרפיטי, האינסטגרם ואמנות העתיד. התערוכה החדשה והעדכנית ביותר היא של הצלם הקנדי, אדוארד בורטינסקי, והיא תוצג עד מאי 2024. מחיר הכרטיס למבוגר הוא 17.5 פאונד ו-10 פאונד עד גיל 16.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

Coal Drops Yard ו-Battersea 

ממש כמו בערים הגדולות בעולם, גם לונדון ממשיכה להתחדש במתחמי מפעלים שהופכים למרכזי מסחר ובילוי. אחד השווים שבהם הוא Coal Drops Yard באזור King's Cross, מתחם מפעלים מהמאה ה-19 שהפך למרחב פתוח ומשודרג של מסעדות, ברים וחנויות אמנים קטנות. סמוך למתחם תמצאו את Regent's Canal, התעלה שהיא גם פארק עירוני ירוק, חי ומרגיע בו תוכלו לטייל במסלול קצר לכל המשפחה. אבל מפעל שווה ומרשים עוד יותר שהפך לאטרקציה לונדונית הוא Battersea Park, המבנה האימפריאליסטי של תחנת הכוח שהוקמה בשנות ה-30 של המאה הקודמת ומוכר היטב למעריצי פינק פלויד מעטיפת האלבום "Animals". החנויות שבתוך תחנת הכוח נחמדות, אבל השוס האמיתי הוא "Lift 109", התצפית המיוחדת אליה אפשר לעלות באמצעות מעלית מיוחדת דרך אחת מהארובות של המבנה העוצמתי. חווייתי ביותר, לא לבעלי לב חלש או לסובלים מפחד גבהים. מחיר התצפית בלבד מתחיל מ-17 פאונד למבוגר, 12.6 פאונד לילד עד גיל 15.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

שארד

התצפית מ-Battersea Park אמנם נחמדה אבל העוצמתית (והמפחידה) ביותר היא ממגדל ה-Shard, מבנה הפירמידה העצום על התמזה. מדובר כאן בשתי קומות, ואל תחמיצו את העליונה והפתוחה יותר גם אם קר בחוץ. מחירי הכרטיסים משתנים ותוכלו לרכוש במחיר הכניסה גם משקה אלכוהולי, כמובן אם אתם בני 18 ומעלה. מחיר הכרטיס הבסיסי למבוגר הוא 37 פאונד אך בהזמנה מראש באתר המגדל תוכלו למצוא הנחות משמעותיות. לפעוטות עד גיל 4 הכניסה חינם. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לונדון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: