אא

הבעת אמון גדולה של שוק ההון בישראייר: ביקושים בסך של כ-315 מיליון שקל להנפקת האג"ח

כמעט כל המוסדיים השתתפו בהנפקה של חברת התעופה, שנענתה לסך של 81.800 מיליון שקל. ההצעה של בעל השליטה, רמי לוי, לא נענתה

צילום: יח"צ ישראייר צילום: יח"צ ישראייר

ישראייר רושמת הצלחה גדולה בהנפקת אג"ח סדרה א', עם הבעת אמון של שוק ההון בחברה כאשר בהנפקה שביצעה נרשמו ביקושים של כ-315 מיליון שקל.

כמעט כל המוסדיים השתתפו בהנפקת האג"ח של חברת התעופה, שנענתה לסך של 81.800 מיליון שקל מההצעות שהוגשו לחברה. המחיר שהתקבל הוא של לפחות 1,055 שקל ליחידה.

רמי לוי, בעל השליטה בישראייר גרופ, הודיע אתמול (ג׳) כי ישתתף בהנפקת האג"ח סדרה א' שמבצעת החברה כדי לממן את רכישת מטוס האיירבוס שכיום החברה מחכירה אותו, אך החברה לא נענתה להצעתו של בעל השליטה כי בסופו של דבר הייתה פחות טובה מההצעות שהחברה נענתה להן.

למעשה, גיוס הכסף לא כלל את בעל השליטה, מה שמראה על האמון הרב ששוק ההון הביע בחברת התעופה, במהלכים שהיא עושה והתוכניות שלה לעתיד, כאשר לא הייתה צריכה את השתתפותו של לוי.

ישראייר אמורה לשלם כ-29 מיליון דולר עבור רכישת המטוס, כאשר ועדת האשראי של תאגיד בנקאי אישרה מימון 50%, סך של כ-14.6 מיליון דולר לחברת ישראייר עבור רכישת מטוס איירבוס 320-232 אותו מחכירה כיום החברה. את שאר הסכום ישראייר תממן ע"י הנפקת האג"ח שביצעה.

במסגרת ההתקשרות, הוסכם כי בתמורה להעברת כ-24 מיליון דולר עד ל-12 במרץ בניכוי מקדמה בסך של כ-2 מיליון דולר ובטוחות נוספות, תושלם מכירת המטוס והעברתו לחברה. כמו כן, ישראייר תשתתף בעוד כ-5 מיליון דולר בשיפוץ מנועי המטוס, ככה שסך העלות של המטוס לחברה כ-29 מיליון שקל.

אחרי רכישת המטוס, ישראייר תהיה בעלת 3 מטוסים בשווי כולל של כ-70 מיליון דולר, ויחד עם הנדל"ן המלונאי של החברה, שווי הנדל"ן האווירי והתיירותי לבדם יגיעו לכ-100 מיליון דולר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייררמי לויישראייר גרופ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: