אא

קולקציית 2024: קבלו את מצעד האיים היווניים

מהחדש והמזמין ועד לקלאסי והיפהפה, מהאותנטי ועד לצעיר והבועט: לכל אחד יש את האי היווני שלו - ובקיץ 2024 יש חופשות מותאמות במיוחד לכם, לכל אי ביוון. קבלו את הקולקציה. בשיתוף קשרי תעופה

איי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) איי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

אז איזה טיפוסים אתם? משפחתיים שמחפשים הכל-כלול? זוגות רומנטיים? מטיילים חובבי אקסטרים? לכל אחד יש את האי שלו ביוון, ולקשרי תעופה יש את הקולקציה המלאה. הנה הם לפניכם.

החדש והמזמין: לסבוס

האי שאיתו נתחיל ושאליו תוכלו לטוס בקיץ הקרוב בטיסה ישירה, מתאים למי שכבר ביקר ביוון בעבר ומחפש להכיר לעומק את התרבות, המנהגים, המוזיקה, האוכל והטבע של יוון האמיתית.

בין אם מדובר בשייט, גלישת רוח, קיאקים או חתירה, האי לסבוס הוא גן עדן לחובבי מים, עם מגוון פעילויות ים. מרצועות החוף האינסופיות של הים האגאי המתפרשות על פני 320 ק"מ, אפשר לצאת לשייט חלומי, או לרחוץ במפרצונים ציוריים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

חוף פטרה, עם חול זהוב, הוא אחד החופים המאורגנים ביותר של לסבוס, המספק בידור ביום ובלילה. אנאקסוס, אגיוס איזידורוס וחוף מלינדה ליד פלומארי מציעים מים נקיים, נופים ציוריים ומתקנים לחוויה מרגיעה על חוף הים. לבסוף, מפרץ גרה מציג את חוף טרטי, מפלט מאורגן עם מי טורקיז צלולים, גבעות שופעות וטברנות מקסימות.

בשעות הערב לסבוס הופכת לחגיגה של טברנות וקפיטריות שהופכות לברי טרקלין קסומים ורומנטיים. ואם כבר אנחנו בענייני האוכל, תמצאו כאן סרדינים, פירות ים, שמן זית, אוזו ויינות מזני ענבים מקומיים ומעולים – והכל, הכל - בעבודת יד. הגבינות של לסבוס, כולל פטה ולדוטירי, מוכרות באופן רשמי על ידי האיחוד האירופי כמוצרים שמקורם בלסבוס.

נכון, אוזו תמצאו בכל אי ועיר ביוון, אבל האי לסבוס נחשב לבירת האוזו. האי ניחן באדמה פורייה ובמגוון גדול של צמחים ועשבי תיבול לרבות שדות אניס, התבלין העיקרי של המשקה האהוב. הנתונים האלה בשילוב מיקומו הגיאוגרפי של האי, בין אירופה לאסיה, סייע ליצרנים המקומיים לייצר ולשווק אוזו באיכות מעולה.

ועוד נקודה מעניינית אם אנחנו כבר בלסבוס: סקאלה ארסוס, מקום הולדתה של המשוררת העתיקה סאפו, היא יעד ידוע לתיירות להט"בית כבר משנות ה-90.

בכל חודש ספטמבר נערך מדי שנה במקום פסטיבל הנשים הבינלאומי של ארסוס, במסגרתו מתקיימות הקרנות של סרטים, תערוכות, מופעים מוזיקליים ועוד.

הקלאסי והיפהפה: רודוס

מה עוד יש לומר על רודוס, אחד האיים האהובים ביותר על הקהל הישראלי? האי הקסום הוא מאגר אינסופי של היסטוריה עתיקה, חופים שטופי שמש ואינסוף תרבות בעיר רודוס. תוכלו לקפוץ לטיול גם בלינדוס העתיקה ולטפס אל ראש האקרופוליס (ולא לשכוח לאכול בטברנות הנהדרות של העיירה!).

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

חופי הים, חיי הלילה, מזג האוויר, האוכל, השירות במלונות והקניות ברודוס יספקו את החוויה המושלמת עבור כל אחד.

 

הגדול והאהוב: כרתים

האי הגדול ביותר ביוון מספק חוויה שרק אתם תחליטו כיצד תיראה. מהעיירות הציוריות דרך הערים הגדולות והפופולריות (בעיקר הרקליון וחאניה), האוכל המעולה וחופי הים המושלמים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

תוכלו לבחור בין סביבה תיירותית וקצבית לבין אזורים שקטים יותר או כאלה שמתאימים לכל המשפחה, כי בכרתים יש פשוט הכל – לכל אחד. טיפ קטן: קחו את המעבורת לחוף באלוס, הנחשב לאחד מעשרת החופים היפים בעולם.

 

החווייתי: קוס

כאן אנחנו כבר מגיעים ליעד האידיאלי לחופשת בטן-גב המפנקת הבאה שלכם. האי מציע מגוון של מסעדות, חופים, מועדוני לילה, ריזורטים מפנקים בסגנון "הכל כלול" ופארקי מים לכל המשפחה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בין אם אתם משתוקקים להרפתקה אקסטרימית או לנופש רגוע, בקוס יש הכל. אז הגיע הזמן לספוג קצת את השמש הים תיכונית שיש ליוון להציע, וליצור רגעים בלתי נשכחים בחופשת החלומות שלכם בקוס.

 

האותנטי: פארוס

אם אתם מחפשים את יוון האותנטית, האי פארוס הוא היעד בשבילכם. האי שבמרכז הים האגאי, ידוע בחופים היפים שלו, במים הצלולים ובכפרים המסורתיים עם הבתים המסוידים בלבן והכנסיות בעלות הכיפות הכחולות.

יוון, האי פארוס. צילום: shutterstockיוון, האי פארוס. צילום: shutterstock

הכפרים בפארוס ידועים ברחובות הציוריים שלהם, הבתים המסוידים בלבן עם דלתות וחלונות כחולים וטברנות מסורתיות שבהן תוכלו לטעום מאכלים מקומיים. האי ידוע גם בחיי הלילה שלו, עם הרבה ברים ומועדונים.

פארוס היא גם ביתם של חורבות עתיקות ואתרים ארכיאולוגיים רבים, כמו העיר העתיקה של פארוס, שראשיתה במאה ה-5 לפני הספירה. הוא כולל תיאטרון, אולם התעמלות, וכמה בתים ומבני ציבור.

המסתורי: לפקדה

בטן-גב כמעט לא תמצאו כאן, אלא יעד שכולו טיולים, פעילויות וסדנאות תחת אווירה יוונית אותנטית-מסורתית. התיירות בלפקדה מתפתחת בקצב שלה, ירוק תמצאו שם בשפע עם נוף של מטעי עצי זית קסומים, לצד בתים כפריים הגזורים מתוך תמונה בגלריה ביפו העתיקה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מבעד לנופים הירוקים, ניתן לראות כמה מחופי הים היפים ביוון ובכלל באירופה. האי מציע מנעד אפשרויות עבור מטיילים אנרגטיים, החל מטיולים ופעילויות בחיק הטבע ועד ספורט ימי, יוגה, וטיולי יום ברגל, אופניים או ברכב שכור.

לפקדה הוא אחד האיים הנחשקים ביותר המסתתרים כמו פנינה בלב הים, ומתאים למשפחות וזוגות המעוניינים ליהנות מנופים מהממים, ויעד טיולי קרוב בתקציב של איי יוון.

האי שוכן במערב יוון, ומחובר ליבשה באמצעות כביש וגשר צף מרהיב. זהו האי התיירותי הקטן ביותר ביוון (350 קמ"ר) – אבל דווקא האי הקטן הוא היפה ביותר באזור.

עונת התיירות נפתחת באפריל ונמשכת עד אוקטובר, ולכן חופשת פסח משפחתית באי היא האידיאלית ביותר. בחג הפסח תוכלו לטייל באתרים קסומים וליהנות משלל אטרקציות מאתגרות שלא תמצאו בשום מקום אחר ביוון. נציין שהחל מחודש אפריל מזג האוויר נינוח, ולכן תוכלו לטייל בחופים ובשמורות טבע בבגדים קצרים ואף לטבול במים החמימים של המעיינות בשמורות הטבע ובחופים.

 

גן העדן: קרפטוס

האי נחשב לאחד היפים ביוון, פיסת גן עדן קסומה בזכות הנופים הציוריים וגווני הים הטורקיזיים הנצפים מכל פינה באי, והאטרקציות השלוות והמהנות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

חופשה בקרפטוס תתאים למי שרוצה להתרחק מאיי יוון ההמוניים כמו כרתים ורודוס ולמצוא שקט ושלווה באי קסום ורגוע. התיירים האירופים כבר גילו גם את הקולינריה היוונית האותנטית של האי הכוללת עלי גפן ממולאים, צזיקי לצד אוזו הנשפך כמים בטברנות המקומיות.

נוחות, קלות ותקציב סביר ביותר לחופשה יוונית מושלמת ולא המונית, המתאימה למשפחות המחפשות שקט או לזוגות רומנטיים.

לכלל היעדים (למעט פארוס - קונקשן באתונה) מציעים קשרי תעופה טיסה ישירה בקיץ 2024 וחבילות טיסה ומלון, כמו גם טיולים מאורגנים לזוגות ולמשפחות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פארוסזקינטוסרודוסכרתיםקשרי תעופהקוסלסבוסאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: