אא

קיץ 2024: מדריך האיים היווניים השווים

השנה יותר מתמיד: תוכלו להגיע לאינסוף איים ביוון בטיסות ישירות. אז באיזה תבחרו? באי הכי אינסטגרמי שיש? במולדת האוזו? ואולי בזה שיכיר לכם צד חדש לגמרי למרות שכבר ביקרתם בו? קבלו את קולקציית הקיץ המעודכנת. בשיתוף קשרי תעופה

איי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) איי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

אם עדיין לא התארגנתם על חופשה באחד מאיי יוון לקיץ 2024 - האמת? טוב שעשיתם את זה. לאחרונה נוספו עוד ועוד איים שאליהם תוכלו להגיע בעונה הזו בטיסה ישירה. אז למשפחות, לזוגות, למי שמחפש תמונות לאינסטגרם וגם להרפתקנים שמחפשים אתגרים חדשים הכנו את המדריך לקולקציה המלאה של קשרי תעופה. שימו את השנורקל וקבלו אותם.

הכי טרופי: קפלוניה

האיים שממערב ליבשה ולמרכז יוון, הם גם צפוניים ביחס לרודוס, כרתים, סנטוריני וקוס מה שמקנה להם מראה טרופי מדהים ביופיו.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הגדול שבאיי יוון המערביים, והשישי בגודלו בכלל ביוון הוא קפלוניה. האי נחשב לצבעוני מאוד ובין האטרקציות שבחופים הצפוניים של האי נמצאת צפייה בכלבי ים, שרבים מהם נוהגים לפקוד את האי ואת חופיו. ניתן גם לשלב קפיצה לקורפו או ללפקדה - האי אליו נגיע בהמשך הכתבה, או לקפוץ ליבשה המחוברת בגשר.

הכי אינסטגרמי: סנטוריני

גם אם ביקרתם וגם אם עדיין לא יצא לכם, סנטוריני הוא האי היווני הקלאסי מכולם. החלונות התכולים, הקירות הלבנים-לבנים והבוגונביליות הוורודות הופכים אותו כולם לאי הכי מצולם שיש וכנראה היפה מכולם.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

סנטוריני מציע נופש באווירה יוקרתית ומפנקת, אם זה בבירה פירה (Thira) או בעיר השקיעות שכמותן עוד לא יצא לכם לראות, אויה (Oia).

הכי חדש: לסבוס

עכשיו אנחנו עם אחת ההפתעות הגדולות של השנה. טיסות ישירות לאי לסבוס, אחד הצפוניים והיפים שביוון. האי שנמצא במרחק של שעה ו-45 דקות טיסה מישראל, מאפשר חוויה מגוונת במיוחד.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

תוכלו לבקר כאן בבירה התוססת מיטליני עם חנויות המזכרות ועבודות היד הקטנות והברים הכיפיים לצד הנמל המואר בשעות הערב, דרך הכפרים הציוריים עם הטברנות האותנטיות (והאוכל המושלם!) ועד לאזורים ההריים יותר, בהם בין היתר תמצאו את הכפר פלומארי אולי מוכר לכם בזכות מפעל האוזו המפורסם בעולם שנמצא בו.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

ואם אמרנו גיוון - אי אפשר שלא להזכיר את המעיינות החמים הטבעיים בלסבוס שישלימו לכם את החוויה המרגיעה בחופשה.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

ואולי שכחנו משהו קטן? כן. חופים מדהימים, מפרץ רגוע ושליו וצבעים שרואים באינסטגרם - בעיניים שלכם. הים של לסבוס מושלם גם לשייט, גלישת רוח, קיאקים או חתירה.

הכי מסקרן: סיטיה

אנחנו ממשיכים עם אחד היעדים המסקרנים של העונה. עד היום פעלו ופועלות טיסות ישירות לשני נמלי התעופה המרכזיים בכרתים - הרקליון וחאניה, וכעת תוכלו להגיע גם למזרח האי בטיסה ישירה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מדובר באחת העיירות הגדולות במחוז לאסיתי המזרחי של האי הגדול ביותר ביוון. העיר נמצאת מזרחית (כשעה נסיעה) מאגיוס ניקולאס, אחד האזורים המתויירים והפופולריים ביותר בכרתים, וכחצי שעה מערבית לאחד החופים היפים ביותר בכרתים ויש שיאמרו מהיפים בעולם, VAI.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

לא חסר מה לעשות באזור סיטיה, בעיקר אם אתם מתכוונים לשכור רכב. תוכלו פשוט להגיע בכל יום לאזור מקסים אחר סביב העיירה, או להחליט שאתם מסתפקים בחופים ובטיילת היפה שלה. קחו בחשבון שמשך הנסיעה מסיטיה להרקליון הוא כשעתיים ולחאניה כארבע שעות.

הכי קלאסי: רודוס

מה עוד יש לומר על רודוס, אחד האיים האהובים ביותר על הקהל הישראלי? האי הקסום הוא מאגר אינסופי של היסטוריה עתיקה, חופים שטופי שמש ואינסוף תרבות בעיר רודוס. תוכלו לקפוץ לטיול גם בלינדוס העתיקה ולטפס אל ראש האקרופוליס (ולא לשכוח לאכול בטברנות הנהדרות של העיירה!).

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

חופי הים, חיי הלילה, מזג האוויר, האוכל, השירות במלונות והקניות ברודוס יספקו את החוויה המושלמת עבור כל אחד.

הכי גדול: הרקליון וחאניה בכרתים

אמנם דיברנו כבר על סיטיה, היעד החדש בכרתים, אבל האי הגדול ביותר במדינה מספק עוד שלל חוויות בשני יעדים נוספים אליהם תוכלו להגיע בטיסה ישירה - הרקליון וחאניה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

תוכלו לבחור כאן בין סביבה תיירותית וקצבית לבין אזורים שקטים יותר או כאלה שמתאימים לכל המשפחה, כי בכרתים יש פשוט הכל - לכל אחד. טיפ קטן: קחו את המעבורת מחאניה לחוף באלוס, הנחשב לאחד מעשרת החופים היפים בעולם.

הכי חווייתי: קוס

כאן אנחנו כבר מגיעים ליעד האידיאלי לחופשת בטן-גב המפנקת הבאה שלכם. האי מציע מגוון של מסעדות, חופים, מועדוני לילה, ריזורטים מפנקים בסגנון "הכל כלול" ופארקי מים לכל המשפחה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בין אם אתם משתוקקים להרפתקה אקסטרימית או לנופש רגוע, בקוס יש הכל. אז הגיע הזמן לספוג קצת את השמש הים תיכונית שיש ליוון להציע, וליצור רגעים בלתי נשכחים בחופשת החלומות שלכם בקוס.

הכי אותנטי: פארוס

אם אתם מחפשים את יוון האותנטית, האי פארוס הוא היעד בשבילכם. האי שבמרכז הים האגאי, ידוע בחופים היפים שלו, במים הצלולים ובכפרים המסורתיים עם הבתים המסוידים בלבן והכנסיות בעלות הכיפות הכחולות.

יוון, האי פארוס. צילום: shutterstockיוון, האי פארוס. צילום: shutterstock

הכפרים בפארוס ידועים ברחובות הציוריים שלהם, הבתים המסוידים בלבן עם דלתות וחלונות כחולים וטברנות מסורתיות שבהן תוכלו לטעום מאכלים מקומיים. האי ידוע גם בחיי הלילה שלו, עם הרבה ברים ומועדונים.

פארוס היא גם ביתם של חורבות עתיקות ואתרים ארכיאולוגיים רבים, כמו העיר העתיקה של פארוס, שראשיתה במאה ה-5 לפני הספירה. הוא כולל תיאטרון, אולם התעמלות, וכמה בתים ומבני ציבור.

הכי מסתורי: לפקדה

הבטחנו קפיצה מקפלוניה גם ללפקדה - והנה אנחנו מקיימים. אז בטן-גב כמעט לא תמצאו כאן, אלא יעד שכולו טיולים, פעילויות וסדנאות תחת אווירה יוונית אותנטית-מסורתית. התיירות בלפקדה מתפתחת בקצב שלה, ירוק תמצאו שם בשפע עם נוף של מטעי עצי זית קסומים, לצד בתים כפריים הגזורים מתוך תמונה בגלריה ביפו העתיקה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מבעד לנופים הירוקים, ניתן לראות כמה מחופי הים היפים ביוון ובכלל באירופה. האי מציע מנעד אפשרויות עבור מטיילים אנרגטיים, החל מטיולים ופעילויות בחיק הטבע ועד ספורט ימי, יוגה, וטיולי יום ברגל, אופניים או ברכב שכור.

לפקדה הוא אחד האיים הנחשקים ביותר המסתתרים כמו פנינה בלב הים, ומתאים למשפחות וזוגות המעוניינים ליהנות מנופים מהממים, ויעד טיולי קרוב בתקציב של איי יוון.

גן העדן: קרפטוס

האי נחשב לאחד היפים ביוון, פיסת גן עדן קסומה בזכות הנופים הציוריים וגווני הים הטורקיזיים הנצפים מכל פינה באי, והאטרקציות השלוות והמהנות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

חופשה בקרפטוס תתאים למי שרוצה להתרחק מאיי יוון ההמוניים כמו כרתים ורודוס ולמצוא שקט ושלווה באי קסום ורגוע. התיירים האירופים כבר גילו גם את הקולינריה היוונית האותנטית של האי הכוללת עלי גפן ממולאים, צזיקי לצד אוזו הנשפך כמים בטברנות המקומיות. נוחות, קלות ותקציב סביר ביותר לחופשה יוונית מושלמת ולא המונית, המתאימה למשפחות המחפשות שקט או לזוגות רומנטיים.

לכלל היעדים (למעט פארוס - קונקשן באתונה) מציעים קשרי תעופה טיסה ישירה בקיץ 2024 וחבילות טיסה ומלון, כמו גם טיולים מאורגנים לזוגות ולמשפחות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פארוסזקינטוסרודוסכרתיםקשרי תעופהקוסלסבוסאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: