אא

בנמל התעופה של בריסל יש 750 עמדות טעינה לרכב חשמלי - ובישראל?

בבלגיה מעודדים את הציבור הרחב להשאיר את הרכב החשמלי מחובר בעמדת הטעינה, ולצאת לחופשה ארוכה ככל הנדרש, ללא חיובים נוספים. ומה קורה אצלנו בנתב״ג?

נמל התעופה של בריסל. צילום: שאטרסטוק נמל התעופה של בריסל. צילום: שאטרסטוק

בנמל התעופה של בריסל הוצבו 700 עמדות טעינה חדשות לרכב חשמלי.

והחלק הכי מעניין - הן אינן כוללות עמלת "חוסר שימוש", אלא מעודדות את לקוחות השדה להשאיר את רכבם מחובר ולטוס לענייניו. ביטול העמלה מבטיח שהתשלום יהיה רק עבור דמי החיבור והשימוש בעמדה בפועל, ולא עבור הזמן בו הרכב חונה לאחר שסיים להיטען. 

עד כה, היו בנמל התעופה 50 עמדות טעינה איטיות ששירתו את הציבור, להן קצב טעינה של 22 קילוואט. מדובר כאן בעמדות טעינה איטיות שתוכלו להתקין גם בביתכם, ולא בעמדות מהירות בקצב 50-250 קילוואט, אך במידה ואתם יוצאים לחופשה שכוללת טיסה לא באמת תזדקקו לעמדת טעינה מהירה. 

500 מהעמדות החדשות הוצבו בחניונים P1 ו-P3 בקדמת השדה, ועוד 200 עמדות ישמשו את צוות העובדים במקום ומוקמו גם הן בחניון P1. 

נמל התעופה של בריסל הוא מהשוקקים והעמוסים בעולם, ואין ספק שבאי המקום ישמחו לטעון את רכבם החשמלי, בין אם הם טסים בעצמם ובין אם הם באו לאסוף חבר או קרוב משפחה.

עמדות טעינה לרכב חשמלי. צילום: שאטרסטוקעמדות טעינה לרכב חשמלי. צילום: שאטרסטוק

ומה קורה בנתב"ג?

זה לא שדה התעופה הראשון, וגם לא האחרון, שמציב עמדות טעינה לרכב חשמלי. מנגד, בישראל עדיין לא הוקם מתחם טעינה בשדה, וחבל. העמדות יכולות לשמש את עובדי השדה, את הטסים ואת המבקרים. גם בעלי מוניות חשמליות יוכלו להיעזר בעמדות האלו, ובמידה והתשתית תתאים - גם בעלי אוטובוסים חשמליים. 

המעבר לרכבים חשמליים נועד, בין השאר, כדי לאפשר לציבור הרחב לעבור לחלופות מזהמות פחות למנועי בעירה פנימית. ריבוי עמדות טעינה בכל רכבי ישראל יאפשר לציבור לעשות את המעבר הזה בקלות רבה יותר.

באירופה עמדות טעינה כאלו הן נפוצות יותר, אך בארץ זה לוקח קצת יותר זמן. נותר לנו רק לחכות שישראל תדביק את הפער בקרוב, ונוכל להתחבר לעמדת טעינה גם בנתב"ג. 

לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רכברכביםנתבגנמל תעופה בן גוריוןבריסלבלגיהתעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: