מתקן הסימולטורים המתקדם הראשון מסוגו בישראל צפוי לפעול כבר בחודש אפריל
החברה תכננה להתחיל להפעיל את המרכז באוקטובר, אבל המלחמה גרמה לעיכובים. הסימולטור אמור לחסוך כסף ולייעל את אימון טייסי החברה שהביא עמו עלויות גדולות במיוחד לאורך השנים
חברת אל על אמורה להתחיל לאמן טייסים במרכז הסימולטור שיוקם בשוהם בחודש הבא, אפריל 2024.
החברה הייתה אמורה להתחיל בהדרכות כבר בחודש אוקטובר אך המלחמה גרמה לעיכובים בפתיחתו ושינתה את התוכנית של החברה.
כפי שכבר פורסם בפספורטניוז לפני מספר חודשים, מתקן הסימולטורים, שיוקם ע"י חברת AFG האמריקאית, יכלול 4 סימולטורים של דגמי ה-787 ו-737. הוא יאפשר לטייסי החברה לערוך את הכשרות החובה שלהם בישראל.
כבר במהלך 2022 התקשרה החברה בהסכם עם חברה המתמחה בתפעול מרכזי הדרכה לטייסים, להקמת מרכז הדרכה וסימולטור בישראל.
קובי גולן, ס' סמנכ"ל תפעול בינלאומי באל על, המוביל את הפרוייקט מצד אל על, אמר על המהלך לפני מספר חודשים, כי ״מדובר אירוע היסטורי של ממש, ובשורה אדירה לאל על. כחברה ששמה בראש סדר העדיפויות את כשירות טייסיה ואת בטיחות הטיסה, אנו מאפשרים לטייסים המצויינים שלנו להתאמן במתקן מתקדם וזמין".
הקמת המרכז תייעל את הכשרת טייסי החברה את האימון שלהם. הזמינות תהיה גבוהה הרבה יותר, שכן המרכז ישמש אך ורק את טייסי החברה, שלא יצטרכו להתאמן בחו"ל, ולהפסיד בשל כך לא מעט ימי עבודה. החיסכון כמובן יתבטא גם במקומות בטיסות, בתי מלון, הוצאות אישיות וכו'.
בשנת 2023 הוציאה אל על כ-18 מיליון דולר על אימונים, הכשרה והדרכת עובדי החברה. הסכום כולל גם את טייסי החברה - שהם ההוצאה העיקרית, לצד טכנאי המטוסים, דיילי אוויר, קציני תנועה, דיילי קרקע, נציגי הזמנות וכרטוס, עובדי מבצעים, מנהלי שיווק ומכירות. בנוסף עורכת החברה קורסים והשתלמויות לסוכני נסיעות וסוכני מטען בישראל ובחו"ל.
קברניט אודי ילון, הטייס הראשי של אל על וראש אגף מבצעי אוויר, אמר בעבר על המהלך החשוב כי: "המתקן החדש יאגד תחת קורת גג אחת את הסימולטורים המתקדמים ביותר, המשלבים מערכות בקרה חדישות שתאפשרנה לטייסים להתאמן בתרחישים שונים במהלך הטיסה ועל הקרקע. מיקום הסימולטורים וזמינותם ישפיעו על היכולת לתרגול ולביצוע קורסים וישפרו את זמינות הטייסים לטיסות.