אא

האבטחה, הסלוטים וסגירת טרמינל 1: ארקיע וישראייר שוקלות לפנות לבית המשפט

שתי חברות התעופה טוענות לקיפוח בנתב"ג. סגירת טרמינל 1 גורמת לארקיע וישראייר נזק כבד הנאמד בכ-3.5 מיליון דולר וחלוקת הסלוטים טוענים בשתי החברות אינה צודקת, כאשר האוצר אינו מקצה מספיק משאבים לאבטחת התעופה הישראלית. שוקלות פנייה לבית המשפט

אבטחה (צילום: RF123) אבטחה (צילום: RF123)

המכתב של עוז ברלוביץ' מנכ"ל חברת ארקיע לשרת התחבורה מירי רגב, בו טען לקיפוח חברת התעופה בכל הקשור לאבטחת התעופה הישראלית, לא נולד ביום אחד.

על פי גורמים בכירים בתעופה בישראל, החברות אף שוקלות פנייה לבית המשפט נגד המדינה.

נזכיר כי בתקופת הקורונה ישראייר עתרה לבית המשפט העליון בטענה כי התשלום הנגבה מהישראלים החוזרים מחו"ל בגין בדיקות הקורונה - אינו חוקי.

ארקיע. צילום: Shutterstockארקיע. צילום: Shutterstock

מבחינת ארקיע וישראייר, סגירת טרמינל 1 על ידי משרד התחבורה גורם לחברות נזק משותף המוערך בסך של כ-3.5 מיליון דולר בשל הבדלים בתשלום האגרות בין הטרמינלים.

כפי שפרסמנו בפספורטניוז, נושא האגרות נמצא בדיון במחלקה המשפטית במשרד התחבורה, כאשר חברות הלואוקוסט הזרות פנו בנושא, ובמשרד התחבורה הבטיחו להפחית להן את התשלום כל עוד הן נוחתות בטרמינל 3. אם אכן כך יקרה, במשרד יצטרכו לתת פתרון גם לארקיע וישראייר ולא להפלותן לעומת החברות הזרות.

ישראייר. צילום: עידו וכטלישראייר. צילום: עידו וכטל

הבעיה הגדולה של החברות היא נושא הסלוטים ("חלונות זמן המראה").

לשח החברות טענות רבות בעניין זה. כך למשל, ארקיע טוענת שבשל העובדה שקיבלה סלוטים רעים, היא לא טוס ללונדון כפי שתכננה לעשות. כאשר החברות פונות לקבל סלוטים לטיסות ליעדים מסוימים, ניתנות להן שעות מאחרות, מה שמשפיע על ההתנהלות של כל צי מטוסי החברות שטוענות כי חלוקת העוגה בין ישראייר וארקיע לאל על היא לא שוויונית.

מכוח החלטת המדינה, ביטחון אל על אחראי על אבטחת כלל חברות התעופה הישראליות, כאשר הוא מבוצע על ידי השב"כ. החברות טוענות שגם כאשר הן מבקשות לבצע טיסות ליעד מסוים  - 5 טיסות שבועיות לדוגמא, בפועל ניתן אישור ל-2-3 טיסות. לביטחון אבטחת התעופה הישראלית חסרים משאבים, שכן האוצר מגביל את ההוצאות.

בשל כך, החברות מפעילות מטוסים זרים בחכירה רטובה, מה שלמעשה פוגע בטייסים ובצוותים הישראלים, ומביא את החברות להבנה שבמצב הנוכחי למעשה לא כדאי מבחינתן לרכוש מטוסים.

המכתב של ברלוביץ' היה הסנונית הראשונה לפני שהבלון עלול להתפוצץ, באם משרד התחבורה בראשות השרה רגב לא יפעל במהירות ויגיב לכל מה שקורה. רגב, בשלב ראשון, העבירה את הנושא לטיפול ראש השב"כ, רונן בר.

בנוסף, ישנם נושאים נוספים שיצטרכו לפתור, אחרת הצדדים עשויים למצוא את עצמם בבית המשפט, סיטואציה שכולם לבטח יעדיפו להימנע מכך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלישראיירארקיעמשבר אבטחהאבטחה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: