אא

דלתא אייר ליינס: טייס נידון ל-10 חודשי מאסר לאחר שעלה שיכור לטיסה

המקרה החריג התרחש ב-16 ביוני 2023 כאשר לורנס ב' ראסל ג'וניור, טייס בחברת התעופה האמריקאית, התייצב לטיסה DL209 מאדינבורו ל-JFK, אך כ-80 דקות לפני ההמראה אנשי הביטחון הבחינו במשקאות אלכוהוליים משומשים, שהובילו לבדיקת הדם של הטייס וכעת גם לגזר הדין בסקוטלנד. כל הפרטים

אילוסטרציה. צילום: Shutterstock אילוסטרציה. צילום: Shutterstock

10 חודשי מאסר - זהו גזר הדין של הטייס מדלתא אייר ליינס שנתפס עולה לטיסה שיכור.

בית המשפט בסקוטלנד מפרסם היום (ד׳, 20 במרץ) את החלטתו הרשמית, ומפרסם את הפרטים מחקירתו של הטייס.

ב-16 יוני 2023, לורנס ב' ראסל ג'וניור (בן 64 מג׳ורג׳יה), טייס בחברת התעופה האמריקאית, היה אמור להטיס מטוס בואינג 767 מאדינבורו (סקוטלנד) לנמל התעופה JFK שבניו יורק (טיסה DL209).

העניינים מסתבכים כאשר כ-80 דקות לפני ההמראה, אנשי הביטחון מצא שני בקבוקים של Jägermeister - שאחד מהם "היה קצת פחות מחצי מלא" - במטען היד של ראסל. בעקבות כך, הוחלט לערוך לראסל בדיקת דם שהראתה שיש בגופו לפחות 49 מיליגרם אלכוהול לכל 100 מיליליטר דם.

לפי החוק בסקטולנד, המגבלה הינה 20 מיליגרם לטייסים. בארצות הברית, טייסים אינם מורשים לטוס עם רמת אלכוהול בדם של 0.04 ומעלה. לפי החוק הפדרלי, טייסים אינם רשאים לצרוך אלכוהול שמונה שעות לפני ההמראה.

דלתא איירליינס. צילום: 123rfדלתא איירליינס. צילום: 123rf

בית המשפט ציין כי לראסל יש לפחות שני מקרים שתועדו בעבר של נהיגה תחת השפעה, ועונשו של 10 חודשי מאסר הינו מגיע לאחר הפחתה של 5 חודשים, בעקבות ״הקלה אישית״ והחלטתו של ראסל להודות באשמה בהזדמנות המוקדמת ביותר. עוד צויין בהחלטה כי לאחר התקרית ראסל, שאובחן כסובל מהפרעת שימוש חמורה באלכוהול, "סיים בהצלחה" תוכנית התאוששות במרכז שיקום. 

בארצות הברית, טייסים אינם רשאים להגיש בקשה לתעודה או רישיון של מינהל התעופה הפדרלי עד שנה אחת לאחר ההרשעה הסופית. לאחר תקופה זו, דלתא תצטרך להחליט האם תחזיר לפעילות את הטייס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דלתא איירליינסתעופהארצות הבריתסקוטלנד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: