אא

ארדואן: "קפריסין היתה יכולה להיות טורקית לגמרי"

נשיא טורקיה אמר בנאום בפני אנשי צבא: "אם הכוחות היו נעים יותר דרומה ב-1974, קפריסין כולה היתה יכולה להיות היום לגמרי שלנו"

קפריסין הטורקית (צילום: SHUTTERSTOCK) קפריסין הטורקית (צילום: SHUTTERSTOCK)

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בנאום שנשא בפני אנשי הצבא הטורקי ביום שני השבוע, כי הפלישה הטורקית לקפריסין לא מיצתה את הפוטנציאל שלה. "אם הכוחות הטורקים היו נעים דרומה יותר ב-1974, קפריסין כולה היתה יכולה להיות היום טורקית".

ארדואן הוסיף ואמר כי "לפני חצי מאה, הקפריסאים הטורקים חזרו מסף רצח עם. ב'מבצע השלום' של 1974 נרצחו 498 חיילים ואזרחים טורקים... אולי אם היינו דוחפים דרומה, ואני אומר את זה בתור מי שהיה אז ילד, לא היה יותר דרום וצפון וקפריסין אלא היא הייתה לגמרי שלנו".

היחסים בין הצפון לדרום בקפריסין עכורים כבר מאז הפלישה 1974, הנחשבת עבור הקפריסאים (הדרום) לכתם שחור בעבר שלא הצליחו להתגבר עליו שכן רבים מהם גורשו מנכסיהם בצפון המדינה. עד היום רבים בחלקה הדרומי של המדינה חוששים כי טורקיה, רבות תחת שלטון ארדואן, תנסה "להשלים את העבודה" ולהשתלט על חלקים נוספים של האי השכן.

נשיא טורקיה, ארדואן. צילום: 123rfנשיא טורקיה, ארדואן. צילום: 123rf

בהתאם ליחסים המתדרדרים בין טורקיה לישראל, כך גם היחסים בין צפון קפריסין לישראל, למרות שצפון האי היה אזור מתויר על ידי ישראלים בשנים האחרונות ולא מעטים גם רכשו נכסים בקפריסין הצפונית.

באמצע 2023 פורסם כי סוכל פיגוע של משמרות המהפכה האיראניות נגד ישראלים השוהים בקפריסין, באמצעות רשת טרור שמקורה בשטחי קפריסין הטורקית שבצפון המדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןצפון קפריסיןקפריסין הטורקיתארדואן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: