אא

מתארגנת מחדש: SAS קיבלה את אישור בית המשפט לתכנית צ'פטר 11

רוב מוחלט של נושי החברה הסכימו לתהליך הארגון המחודש של SAS, שזכתה לעסקת תמיכה של שותפים שונים בסך 1.2 מיליארד דולר, וביניהם קבוצת אייר פראנס – KLM, שתחזיק ב-20% ממניות החברה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

חברת התעופה הסקנדינבית SAS הודיעה, כי בית המשפט לפשיטת רגל בארה"ב במחוז הדרומי של ניו יורק אישר את תכנית הארגון מחדש של החברה עפ"י צ'פטר 11. התוכנית, שאושרה על ידי בית המשפט, נתמכה על ידי למעלה מ-99% מהנושים של החברה.

האישור כפוף לרגולציות שונות והשלמת תכנית הארגון המחודש של החברה.  SAS מצפה כעת לצאת מתהליך צ'פטר 11 בסביבות סוף המחצית הראשונה של 2024, כשהפעילות ולוח הטיסות של SAS לא מושפעים מהליכי הארגון מחדש והחברה תמשיך לשרת את לקוחותיה כרגיל לאורך תהליך זה.

SAS יזמה הליכי צ'פטר 11 מרצון בארה"ב על מנת להאיץ את יישום תכנית ההתאוששות העסקית המקיפה שלה, SAS FORWARD. מטרת ההליך הייתה להגיע להסכמות עם הנושים המרכזיים, לבנות מחדש את ההתחייבויות של החברה, להגדיר מחדש את צי המטוסים שלה ולצאת לדרך חדשה עם הזרמת הון משמעותית.

במהלך תהליך צ'פטר 11, SAS הצליחה להגיע להסכמי חכירה מעודכנים עם 15 חברות ליסינג, המחכירים לה 59 מטוסים. באמצעות הסכמי החכירה המתוקנים  SASמצפה להשיג חיסכון משמעותי ותזרים מזומנים.

SAS גם סיימה בהצלחה תהליך מימון של עסקה, בשותפות של קרן הון Castlelake, שתשקיע יותר מ-500 מיליון דולר ותחזיק 32% במניות החברה, קבוצת אייר פראנס – KLM, שתשקיע 145 מיליון דולר ותחזיק כ-20% במניות החברה, וממשלת דנמרק, שתחזיק ב-26% ממניות SAS. מבנה העסקה המוסכמת כולל השקעה כוללת ב-SAS בהיקף של 1.2 מיליארד דולר, הכוללת 475 מיליון דולר בהון חדש ו-725 מיליון דולר באגרות חוב להמרה.

אנקו ואן דר וורף, נשיא ומנכ"ל SAS, אומר: "זה ציון דרך חשוב עבור SAS בתוכנית השינוי שלנו, הקובעת דרך ברורה ליציאה מהליכי הארגון מחדש. אנו מצפים להופיע כחברת תעופה תחרותית וחזקה יותר מבחינה פיננסית עם מבנה הון יציב... יש לנו עדיין עבודה לעשות, אבל זה מהווה צעד רב עוצמה לקראת מימוש הפוטנציאל של SAS להישאר בחזית תעשיית התעופה במשך שנים רבות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: SASקבוצת אייר פראנס-KLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: