אא

אל על רוכשת 3 מטוסי דרימליינר חדשים; אופציה לשישה נוספים

חברת התעופה הישראלית חתמה מול בואינג על רכישת שלושה מטוסי דרימליינר 787-9 עם אופציה לשישה מטוסים נוספים מדגם זהה; החברה מתכוונת לגייס הון באמצעות הנפקה. מנכ"לית החברה: "אל על חזקה - נכס אסטרטגי למדינה"

בואינג 787 של אל על (צילום: עידו וכטל) בואינג 787 של אל על (צילום: עידו וכטל)

נושאת הדגל הישראלית, חברת התעופה אל על, חתמה על הצעה מול בואינג לרכישת שלושה מטוסי 787-9 (דרימליינר) ואופציות לעד שישה מטוסים נוספים מדגם זהה. החברה מתכוונת לצאת לגיוס הון כחלק מיישום תוכניתה האסטרטגית.

ההצעה עליה חתמה החברה עם יצרנית המטוסים בואינג מתייחסת לרכישה של שלושה מטוסי בואינג 787-9 חדשים, אשר יימסרו לחברה במהלך השנים 2029 ו-2030. כמו כן, על פי ההצעה הוענקו לחברה אופציות לרכישה של עד שישה מטוסי 787-9 נוספים.

שלושת המטוסים הראשונים יצטרפו לצי מטוסי 787 של החברה אשר כולל היום 16 מטוסים, ושצפוי להתרחב עד שנת 2026 עם שלושה מטוסי 787 נוספים לגביהם החברה דיווחה בעבר.

עם קבלת שלושת המטוסים בעסקה הנוכחית עתיד צי מטוסי 787 של החברה לצמוח ל-22 מטוסים ועד 28 מטוסים במקרה בו תממש החברה את האופציות במלואן. הגדלת הצי תאפשר לחברה להרחיב באופן משמעותי את פעילותה וכן את גמישותה התפעולית והמבצעית.

בהמשך לכך, אל על מתכוונת לגייס הון באמצעות הנפקה, בכפוף להחלטת דירקטוריון החברה ולקבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בהתאם לתנאי השוק. תמורת ההנפקה מיועדת למימון פעילותה השוטפת של החברה וכן מימוש התכנית האסטרטגית לרבות ההצטיידות במטוסים.

דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על: ״המלחמה הוכיחה מעל לכל ספק, שכאשר אל על חזקה וחסינה, היא נכס אסטרטגי עבור מדינת ישראל. המהלכים שלנו להרחבת צי המטוסים לצד כוונותינו לגייס הון  מבטאים את הדבקות שלנו במימוש התוכנית האסטרטגית. מאז פרוץ המלחמה נרתמנו באופן משמעותי למאמץ הלאומי ופעלנו במתכונת חירום, תוך שאנו מבטיחים גשר אווירי למדינה וממנה. אנו שבים וקוראים לחברות הזרות לשוב ולפעול בישראל. אין מקום להדרתה של ישראל מקווי האוויר הבינלאומיים על פני תקופה ארוכה וחסרת תקדים בהיסטוריה של המדינה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלבואינגדרימליינר787 דרימליינר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: