אא

"שתוק ותתבייש!": שפל חדש ביחסי ישראל-טורקיה

שר החוץ ישראל כ"ץ זימן את סגן שגריר טורקיה לשיחת נזיפה על רקע השתלחותו של ארדואן בישראל: "אין אלוהים שיקשיב למי שתומך בזוועות ובפשעים נגד האנושות שביצעו חבריך הברברים מהחמאס"

ארדואן (צילום: 123rf) ארדואן (צילום: 123rf)

יחסי ישראל-טורקיה שנמצאים בשפל מאז תחילת המלחמה, מתדרדרים לשפל חדש. בפוסט שכתב שר החוץ ישראל כ"ץ היום (שישי 22.3.24) ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) הוא מספר כי הורה לזמן את סגן שגריר טורקיה ל"שיחת נזיפה חמורה".

לדבריו, השיחה נקבעה על רקע "השתלחותו של ארדואן בראש הממשלה בנימין נתניהו ואיומיו לשלוח את נתניהו לאללה". כ"ץ כותב כי בכוונתו להעביר לארדואן מסר: "אתה, שתומך בשורפי תינוקות, רוצחים, אנסים ומחללי הגופות של פושעי החמאס, האחרון שיכול לדבר על אלוהים. אין אלוהים שיקשיב למי שתומך בזוועות ובפשעים נגד האנושות שביצעו חבריך הברברים מהחמאס. תשתוק ותתבייש!".

אתמול אמר ארדואן בעצרת מפלגתו כי "נשלח את נתניהו לאללה שיטפל בו ושיאמלל אותו". עוד הוסיף כי "האכזריות הישראלית היא מבחן לזכויות אדם... במה נתניהו שונה מהיטלר? הוא גרוע מהיטלר, הוא מקבל תמיכה מהמערב".

כזכור, שבועיים אחרי מאורעות 7 באוקטובר, קרא ארדואן להפצצות בעזה "רצח עם" וקרא לעולם לעצור את ישראל.

השפעה מרחיקת לכת על התיירות לטורקיה

לשפל שביחסי טורקיה-ישראל משמעות תיירותית נרחבת. אמנם עצירת הטיסות בין איסטנבול לתל אביב נעשתה בדומה למרבית מדינות העולם עם תחילת המלחמה, אך בניגוד למבצעים צבאיים קודמים - אין בשלב זה כל כוונה לחדשן, בניגוד לחברות ממדינות אחרות. 

אנטליה, טורקיה. צילום: 123RFאנטליה, טורקיה. צילום: 123RF

בתוך כך, התיירנים הישראלים כבר מצהירים כי "טורקיה נמחקת ממפת התיירות של התייר הישראלי", כולל ערביי ישראל. כל אלה צפויים למצוא חלופות בקיץ הקרוב באגן הים התיכון אם זה באיי יוון או בקפריסין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארדואןישראל כץמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: