אא

בניגוד לעמדת המלונאים: הירדנים ימשיכו לעבוד במלונות אילת

בהמשך לחשיפת פספורטניוז, למרות שרצו להפסיק את העבודה של חלקם ולהביא עובדים ממקומות אחרים, גורמים ממשלתיים הבהירו למלונאים כי זו מדובר ב"חבית נפץ", ומעוניינים להימנע מתקרית עם הירדנים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

המלונאים בישראל החלו להשלים עם העובדה שהעובדים הירדנים ימשיכו לעבוד במלונות באילת, וכי אין כוונה לממשלה לאשר הבאת עובדים ממקומות אחרים. כפי שכבר חשפנו בפספורטניוז, אין כל כוונה להיכנס לעימות עם הירדנים.

גורמים ממשלתיים הבהירו לבכירים בענף המלונאות כי זו חבית נפץ, והממשלה לא יכולה להרשות לעצמה עוד עימות כעת על רקע העובדים מירדן. כיום למלונות אילת היתרים להעסקת כ-2,500 עובדים מירדן. בפועל מועסקים כ-1,200 ירדנים.

אך כעת, ככל שיותר ויותר מפונים עוזבים את המלונות באילת, והמלונות מתחילים לחזור לעבוד במתכונת רגילה, המלונאים דרשו אופציה להבאת עובדים ממדינות נוספות ולא להסתמך רק על הירדנים. מבחינת המלונאים, אם היחסים עם הירדנים "יתפוצצו", הם ימצאו עצמם ללא עובדים וללא אפשרות להפעיל את בתי המלון כתוצאה מכך.

כזכור, שר החוץ של ירדן איימן ספדי אמר לאחרונה כי ירדן תומכת בתיק "רצח העם" של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין לצדק בהאג. השר הירדני אמר כי הם "מכינים טיעונים משפטיים שיצורפו לתביעה  נגד ישראל". צירוף רשמי לתביעה יביא לעצירת עבודת הירדנים בישראל.

"הישראלים שהלכו לקטוף לא יבואו לנקות מלונות"

מנגד, מבחינת המלונאים בלתי אפשרי שכל תעשיית המלונאות תהיה מבוססת רק על העובדים מירדן, והכנת אלטרנטיבה היא בגדר חובה. כפי שחשפנו לאחרונה בפספורטניוז, בדיון שנערך לאחרונה בוועדת הכלכלה של הכנסת, מנהל מחלקת ירדן במשרד החוץ, אהד צמת, אמר: "מדינת ישראל חייבת אסטרטגיה בעניין" וציין כי העסקת הירדנים באילת הינה חלק מהסכם השלום.

יו"ר הוועדה דוד ביטן הגיב ואמר "תגיד גם לירדנים שיש אסטרטגיה, בינתיים אני לא רואה את זה מהצד השני. ההסכמים שיש, על הכיפאק. אנחנו בעד שבאילת יהיה תמהיל ולא יהיו רק ירדנים".

מיכאל יצחקוב, ראש המטה של שר התיירות אמר כי "צריכים להסתכל על הענף לא רק מהתחום העסקי ולא רק מהסכם השלום עם ירדן, אנחנו לא יכולים להגיע למצב שיום יבוא ולא יהיו עובדים. אני בטוח שהישראלים הלכו לקטוף ולא בטוח שילכו לנקות חדרים".

למרות הדיון עד עתה לא התבצע כל שינוי, וכרגע גם לאנשי משרד החוץ אין כל כוונה לשנות את הסכם השלום עם ירדן, ומי שמשלם את המחיר הם המלונאים שהשלימו שאין להם מה לעשות בעניין".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמלונותאילתהתאחדות המלונותמשרד החוץמשרד התיירותועדת הכלכלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: