אא

מ-31.3.24: אלה התנאים החדשים של ה"גולדן ויזה" ליוון

סוף לחגיגה? יוון מעלה את הרף לקבלת ויזת הזהב, שהיתה הצלחה מסחררת ב-2023. כמה תידרשו לשלם על נכס באתונה, היכן תידרשו להיפרד מ-800 אלף אירו ואיך בכל זאת תצליחו לקבל אשרת שהייה בתמורה ל-250 אלף? כל הפרטים

האי פארוס. צילום: shutterstock האי פארוס. צילום: shutterstock

ויזת הזהב ליוון מתעדכנת. התנאים החדשים לקבלת הוויזה למשקיעים זרים ("גולדן ויזה") לחמש שנים ייכנסו לתוקף בעוד שבוע ימים, כלומר ב-31 במרץ 2024. השינויים נעשים בעקבות ביקורת על הממשלה היוונית והניסיון להקל על המקומיים לרכוש נדל"ן. 

בראש ובראשונה, מתבצע עדכון בסכום המינימלי להשקעה שבגינו תינתן הוויזה. הסכום שעמד עד עתה אך ורק על 250 אלף אירו, יתעדכן על פי אזורים לסכומים בדרגות שונות בין 250 ל-800 אלף אירו, בהתאם לאזור ולסוג הנכס.

התנאים החדשים לקבלת ויזת הזהב ליוון

א. באזורי אטיקה (אתונה רבתי) וסלוניקי, במיקונוס, סנטוריני ואיים שבהם יותר מ-3,100 תושבים, הרוכשים יצטרכו להשקיע 800 אלף אירו עבור נכס בודד לכל הפחות.

ב. בשאר חלקי יוון, המינימום יעמוד על 400 אלף אירו. בכל המקרים, הסכום הכולל צריך להיות עבור נכס בודד בשטח של לפחות 120 מ"ר.

ג. רוכשים המעוניינים לבצע שינוי ייעוד של מבנה למגורים יצטרכו להשקיע 250 אלף אירו. השינוי למגורים חייב להתבצע לפני הגשת הבקשה לקבלת ויזת הזהב.

ד. רוכשים המעוניינים לרכוש מבנה היסטורי ולשפצו, יצטרכו להשקיע 250 אלף אירו לפחות. צעד זה (שימור הסכום הנמוך) נועד כדי לעודד משקיעים לשפץ מבנים היסטוריים שבעליהם הנוכחיים אינם יכולים לעמוד בהוצאה זו.

ה. ניתן לחדש את אשרות הזהב ל-5 שנים נוספות כל עוד הקונים שומרים על הבעלות. מי שמוכר את הנכס לא יוכל להמשיך להחזיק בוויזה.

ו. משקיעים רשאים להשכיר את הנכסים לטווח ארוך בלבד (לא AIRBNB). אם בניין משנה ייעודו למגורים, חל איסור להשתמש בנכס לעסקים. הפרה של התנאים תביא לקנס בסך 50 אלף אירו וביטול הוויזה.

תוכנית ה"גולדן ויזה" של יוון הפכה פופולרית במיוחד בעולם בשנה שעברה, והביאה ביקוש מעל למצופה לאשרות - 10,214 בקשות הוגשו, 5,701 היתרים ניתנו במהלך השנה האחרונה (4,231 היו משקיעים ו-1,470 חידושי ויזות). ההערכה להכנסות של יוון מעסקי הנדל"ן עמדו על מיליארד אירו.

נכון להיום, מרץ 2024, עומדות 8,800 בקשות לוויזות חדשות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גולדן ויזהויזהיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: