אא

בלי טורקיה וסיני: אזהרות המסע לנוסעים לחו"ל בפסח

המטה לביטחון לאומי מעדכן את הערכת האיום על הישראלים היוצאים לחופשת פסח בחו"ל מצד גורמי טרור: "החמרה במוטיבציה לממש פיגועים". במל"ל ממליצים בין היתר להימנע מכניסה לטורקיה, מצרים (כולל לסיני) וירדן

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

כבכל שנה לקראת פסח מפרסם המל"ל היום (28.3.24) את הערכת האיום לישראלים בחו"ל מצד גורמי טרור, בעיקר לאור המלחמה שהביאה לעליה במוטיבציה של גורמי טרור לממש פיגועים. על פי הודעת המל"ל, התעצם האיום האיראני ולצידו גם חמאס וגורמי ג'האד עולמי, המקדמים ביתר שאת פיגועים כנגד ישראלים ויהודים בחו"ל.

במל"ל מציינים כי לאורך החודשים האחרונים סוכלו עשרות פיגועים נגד יעדים ישראלים ברחבי העולם. לאור זאת, פוטנציאל איומי הטרור כלפי ישראלים ויהודים כעבור למעלה מחמישה חודשים מתחילת המלחמה - גבוה במיוחד. באתר המל"ל מתפרסמות אזהרות מסע ספציפיות על פי מדינת יעד.

על פי האזהרה, גורמי טרור איראניים ממשיכים לנסות ליצור קשר עם אזרחים ישראלים, בארץ ובחו"ל, בכסות עסקית או תוך התחזות לגורמים אחרים, לשם חטיפה או פגיעה בהם (כולל שימוש בסייבר לאיסוף וסגירת מעגל לפגיעה פיזית). 

במדינות המערב, כך על פי הודעת המל"ל, האיום המרכזי הינו מצד מפגעים בודדים, אשר פועלים בהשראת הארגונים ועלולים לממש פיגועים כנגד ישראלים ויהודים.
 
עוד מציינים כי קהילות יהודיות מהוות יעד מרכזי גם מבחינת ימין קיצוני, כאשר מוסדות דת וקהילה מהווים יעד מועדף בימי חג ומועד. בשנים האחרונות בוצעו פיגועים נגד מוסדות דת יהודיים ברחבי אירופה ואמריקה, מתוך מניעים אידיאולוגיים אנטישמיים. 

במל"ל מדגישים את האיסור להיכנס למדינות אויב: לבנון, סוריה, עיראק, תימן ואיראן, גם לבעלי אזרחות נוספת העושים שימוש בדרכון כפול. "בעת שהייה במדינות אלו נחשף האזרח הישראלי לסיכון גבוה ביותר לאירועי חטיפה ו/או פגיעה בחייו". עוד ממליצים להימנע מכניסה לטורקיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן. אזהרות המסע אינן חלות על שהייה במדינה למטרת טיסת מעבר, כל עוד לא מדובר במדינות אויב.

הנחיות לשוהים בחו"ל

1. להשתדל להימנע מהגעה למקומות הומי אדם (קניונים, שווקים) ומקומות המזוהים כמשמשים גורמים ישראלים, יהודיים ומערביים.

2. לשמור על ערנות מוגברת במקומות ציבוריים (כולל מסעדות, מלונות, ברים וכו').

3. להימנע מהחצנת סממנים ישראלים.

4. להימנע מהשתתפות באירועים רבי משתתפים שאינם מאובטחים.

5. להימנע מפרסום פרטי הנסיעה ברשתות חברתיות ופרסום תמונות ופרטי ביקור טרם הנסיעה ובזמן אמת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: המועצה לביטחון לאומיאזהרת מסע

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: