אא

משרד החוץ מזהיר מהגעה לחלק הצפוני של קפריסין

באזהרה מצוין כי מומלץ לנקוט משנה זהירות בכל הקשור לביקורים בחלק המכונה לעיתים גם כ"קפריסין הטורקית". "קיים קושי ממשי בהושטת סיוע לאזרחים ישראליים הנקלעים למצוקה במקרים כגון איבוד מסמכי נסיעה, תאונות, מצב חירום רפואי, מעצר או הסתבכות בשטחו הצפוני של האי"

צילום: 123rf צילום: 123rf

משרד החוץ מזהיר מפני הגעה לחלק הצפוני של קפריסין.

באזהרה מצוין כי מומלץ לנקוט משנה זהירות בכל הקשור לביקורים בחלק הצפוני של האי קפריסין (המכונה לעיתים גם כ"קפריסין הטורקית").

עוד מצויין באזהרה כי מדינת ישראל, כמו רוב מדינות העולם, איננה מכירה בישות של צפון קפריסין כמדינה ריבונית, אין לה יחסים דיפלומטיים עם צפון קפריסין, ואין למשרד החוץ נציגים דיפלומטיים או קונסולריים במקום. לפיכך, קיים קושי ממשי בהושטת סיוע לאזרחים ישראליים הנקלעים למצוקה במקרים כגון איבוד מסמכי נסיעה, תאונות, מצב חירום רפואי, מעצר או הסתבכות בשטחו הצפוני של האי.

קיריניה. צפון קפריסין. צילום: Shutterstockקיריניה. צפון קפריסין. צילום: Shutterstock

בהקשר זה מוצע לעיין באתר משרד החוץ הקפריסאי, בחלק העוסק במידע חשוב בנוגע לביקור באזור תחת הכיבוש הטורקי.

נזכיר כי בקיץ האחרון פרסמנו כי בעקבות תקרית בה הותקפו כוחות שמירת השלום של האו"ם וגרימת נזק לכלי רכבם באזור החיץ ליד Pyla/Pile בצפון קפריסין, UNFICYP יצא בגינוי.

עוד נזכיר כי לפני כחודש ענקית חיפוש הנופש BOOKING הזהירה מפני ביקור בקפריסין הצפונית (הטורקית) בהודעה מיוחדת: "זה לא חוקי להיכנס למדינה דרך נמל התעופה שלה, אלא רק דרך לרנקה או פאפוס, סיכון גבוה לתיריים והפרה של זכויות אדם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסין הטורקיתמשרד החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: