אא

ישיר לגן עדן: לראשונה טיסות בינלאומיות נחתו בשדה״ת החדש של אחת הערים הלוהטות במקסיקו

חברות התעופה האמריקאית החלו לטוס לראשונה לשדה״ת החדש של העיר טולום (Tulum) שהפכה בשנים האחרונות ליעד נחשק של מטיילים בזכות שלל האטרקציות שבה כולל, אתרי צלילה, סונטות, מקומות בילוי רבים ומסיבות חוף תוססות

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

נמל התעופה החדש של טולום מקסיקו שהחל לפעול רק בחודש דצמבר 2023, הושק רשמית בשבוע האחרון ומעתה פתוח גם לטיסות בינלאומיות מארה״ב ויעדים מרכזיים אחרים.

עד עתה נוסעים שרצו לבקר בעיר טולום הנמצאת בצד הקאריבי של מקסיקו, נחתו בשדה התעופה של קנקון ולנסוע מרחק של שעתיים נסיעה ברכב לחופי טולום וחורבות המאיה.

טיסות הבכורה הבינלאומיות הראשנות של אמריקן איירליינס ודלתא איירליינס כבר נחתו בשדה שדה התעופה הבינלאומי של טולום "פליפה קארילו פוארטו", הנמצא מרחק של כחצי שעה בלבד מחופי טולום ומעורר סקרנות גדולה בכל העולם.

אמריקן איירליינס (American Airlines) עם טיסה שהגיעה מדאלאס, נכנסה לספרי ההיסטוריה של שדה״ת של טולום שקיבל לראשונה בתולדותיו טיסה בינלאומית מארה״ב ובכלל.

דלתא איירליינס (Delta Air Lines) הייתה חברת התעופה השנייה שנחתה עם טיסה בינלאומית בטולום. ֿ

צילום: Shutteerstockצילום: Shutteerstock

צילום: Shutteerstockצילום: Shutteerstock

אמור, נמל התעופה הקטן יחסית שכבר זוכה לעניין רב בקרב חברות התעופה הגדולות מארצות הברית יונייטד, אמריקן איירליינס (שמפעילה כבר טיסה יומית ממיאמי ושרלוט) ודלתא איירליינס (טיסות מאטלנטה) נחתו לראשונה ב-28 במרץ בשדה החדש ויפעילו קווים קבועים מיעדים שונים בארצות הברית. לצד השלוש יפעלו מהשדה החדש גם חברות התעופה ג׳ט בלו (שתחל לפעול בחודש יוני 2024), ספיריט איירליינס ואירו-מקסיקו.

גם חברת התעופה Discover Airlines שבבעלות לופטהנזה, תפעיל טיסות ישירות בין פרנקפורט לטולום -משך הטיסה כ-11 שעות.

נמל התעופה החדש קיבל את קוד יאט"א TQO והוא נמצא בבעלות ממשלת מקסיקו. על פי הערכות של ממשלת מכסיקו השדה צפוי לשרת לפחות 5.5 מיליון נוסעים בשנה ב-32 אלף טיסות (75% בינלאומיות, 25% פנים).

מסילת רכבת באורך של כ-1,500 ק"מ תחבר בין חלקיה השונים של מקסיקו לבין נמל התעופה החדש.

בהנהלת נמל התעופה של טולום "Felipe Carrillo Puerto" מבטיחים כי השדה יהיה מנוע צמיחה לכלכלה המקומית ולמגזר התיירות ומציינים כי: ״הטיסות יאפשרו עלייה בתפוקה הכלכלית, ותועיל לבתי מלון, מסעדות, עסקים מקומיים ואטרקציות תיירותיות רבות באזור.״

הנמל החדש מכיל 13 עמדות (שרוולים) למטוסים עבור טיסות בינלאומיות שכאמור החלו לפעול בשבוע שעבר ובטיסות פנים מסחריות שהחלו כבר ב-1 בדצמבר 2023.

עוד בשדה: 28 עמדות Hard Stand נוספות בשטח האווירי והאנגר נוסף לטובת מטוסים פרטיים. השדה יוכל לשרת 12 כאלה בו זמנית.

הנמל החדש הינו "ירוק" ונחשב גם למתקדם טכנולוגית בזכות בטכנולוגיות שהוטמעו בין היתר במיכשור הנחיתה וההמראה. אורך מסלול ההמראה כ-3,700 מטרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טולום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: