אא

אולימפיאדה 2024: שווה זהב

המשחקים האולימפיים בפריז הם לא רק חגיגה של ספורט ושידורים חיים, אלא גם חגיגה תיירותית. אז כמה יעלה לכם חדר במלון ממוצע בעיר האורות בזמן האולימפיאדה, ומדוע הופתענו ממחירי הטיסות? פריז 2024 - כל המספרים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

זו בסך הכל הפעם השלישית בהיסטוריה בה פריז מארחת את המשחקים האולימפיים, כאשר האחרונה הייתה בדיוק לפני מאה שנה, בקיץ 1924. למעשה, רק פריז ולונדון רשומות בהיסטוריה כמארחות של המשחקים שלוש פעמים.

אבל בין אולימפיאדת 1924 לזו של 2024 כמעט ואין קווים מקבילים. לא בענפים האולימפיים, לא במצבן והרכביהן של מדינות העולם, וגם לא בגודל האירוע והטקס שסביב המשחקים. 

עיריית פריז כבר הודיעה כי המשחקים ייערכו במספר מתחמים ייעודיים שייבנו במיוחד, כמו אולם כדורעף החופים שהוקם למרגלות האייפל, וכן כי טקס הפתיחה ייצא לראשונה מתחומי האצטדיון המרכזי וייערך לאורך שאנז אליזה. חגיגה של ממש לאוהדי הספורט ולחובבי המשדרים הגרנדיוזיים, ומנגד כאב ראש בלתי אפשרי לכוחות הביטחון שבטח במצב הביטחוני הכלל עולמי ואחרי הפיגוע הרצחני ברוסיה בחודש מרץ. על פי הפרסומים בתקשורת הצרפתית, האולימפיאדה תהיה אחד ממבצעי האבטחה הבינלאומיים הגדולים בכל הזמנים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

16 אלף שקלים ללילה

לאולימפיאדה השלכות מרחיקות לכת לא רק על עולם הספורט אלא גם על זה התיירותי, לרבות בערים מארחות, שגם כך הן פופולריות במיוחד כמו פריז. בפועל, ארבעה חודשים לפני שריקת הפתיחה של המשחקים, כמעט לא נותר חדר במלונות עיר האורות.
גם החדרים שכן ניתן למצוא מושכרים במחירים מופקעים, יש שיאמרו מופרעים. אם תחפשו היום ב-Booking.com, תמצאו חדרי מלון בדרגת 3 כוכבים המושכרים ב-3,800 שקלים ללילה. מלונות 4 כוכבים ממוצעים תוכלו למצוא ב-7,200 שקלים ללילה ואם תרצו להתפנק באחד ממלונות ה-5 כוכבים של העיר הנוצצת, תיפרדו מ-16,180 שקלים ללילה.

התיירים הרבים שצפויים לפקוד את העיר, בין אם יחזיקו בכרטיסים הנחשקים לטקסי הפתיחה או הנעילה, או למשחקים כאלה ואחרים - וגם אם לא (וגם רבים כאלה יש), מחפשים פתרונות לינה חלופיים. הפופולריים שבהם הן דירות AIRBNB רבות ברחבי העיר, ודירות שלא היו בשוק ה-AIRBNB עד האולימפיאדה, והפריזאים פשוט החליטו להשכיר אותן במחירים גבוהים (אך פחות מאלה של המלונות) ולעזוב את העיר לתקופת המשחקים.

דירות AIRBNB, אם תחפשו כיום באתר או באתרי השכרה אחרים המציעים דירות, תמצאו במחיר ממוצע של 3,000 שקלים ללילה במיקום טוב. דירות מרוחקות יותר בפריז תמצאו אפילו בחצי מחיר מזה. 

ואפרופו המרחקים, כאן קיים גם פתרון נוסף עבור מי שלא רוצים לשלם אלפי שקלים ללילה: לינה מחוץ לעיר. עם זאת, מחירי הנסיעות הגבוהים ומשך הנסיעות ברכבות בין הפרברים לבין פריז, עשויים להפוך את העניין ללא רווחי כלל.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הפתעה במחירי הטיסות

בהמשך למחירי המלונות המופקעים, אם היינו שואלים אתכם כמה תעלה טיסה לפריז בימי האולימפיאדה, הרי שלא הייתם חושבים פעמיים ואומרים לנו שאלף דולר יהיה סכום סביר עבור הטיסה בזמן המשחקים. כאן, מצאנו הפתעה: אמנם לא מדובר בטיסות זולות, אבל חברות התעופה גם לא הקפיצו מחירים ברמות בלתי סבירות.
טיסת אל על לימי תחילת המשחקים תעלה כ-550$, מעט יותר מטיסת לואו-קוסט עם טרנסאוויה (לנמל התעופה אורלי) שתעלה לכם כ-500$ לימי תחילת המשחקים וטקס הפתיחה או מחיר דומה גם לימי סיום המשחקים וטקס הנעילה. לטקס הנעילה תוכלו להגיע גם עם אייר פראנס, אך חברת התעופה הצרפתית תגבה מכם סכום גבוה יותר מאלה, כ-620$ לטיסת הלוך ושוב. 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

שעון המציין את מספר הימים עד לתחילת המשחקים האולימפיים

האולימפיאדה במספרים

19 ימי משחקים
41 מתחמי משחקים ואירועים
41 ענפים
329 תחרויות
10,500 ספורטאים
20,000 עיתונאים
31,500 מתנדבים
350,000 שעות שידור בטלוויזיה
600,000 ארוחות בכפר האולימפי מדי יום

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פריזצרפתהמשחקים האולימפייםאולימפיאדה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: