אא

״לימסול בדרך להיות מגה-עיר אירופית, תוססת ונועזת -אחת ההשקעות הבטוחות שיש״

כך אומר בראיון בלעדי לפספורטניוז ראש עיריית לימסול על העיר שהפכה למוקד משיכה בינלאומי לתיירים, למשקיעים ולחברות רבות - בהן גם חברות הייטק ישראליות. נסענו לפגוש את Nicos Nicolaides בלשכתו שסיפר: ״למדנו המון מהטכנולוגיה הישראלית והפיתוח התיירותי בישראל״. וגם: הטיפ של ראש העיר למשקיעים. ראיון

"לימסול היא עיר דינמית של קידמה ושינוי. אנחנו גאים להיקרא בית עבור חברים מלאומים רבים שרואים בלימסול בית, הרחק מהבית, ולהיות הבירה הכלכלית והתרבותית של קפריסין".

כך, בגאווה גדולה, מספר ניקוס ניקולאידס Nicos Nicolaides, ראש עיריית לימסול (Limassol) על עיר החוף הקפריסאית, שנמצאת במרכז בין פאפוס ללרנקה, שהפכה למוקד משיכה בינלאומי לתיירים, למשקיעים ולחברות רבות - בהן גם חברות הייטק ישראליות - שהחליטו להעתיק את משרדיהן לעיר התוססת הכלל-אירופית.

מה עושה את לימסול לאטרקטיבית כל כך לדעתך עבור העסקים שמעבירים את המשרדים אליכם?

"לא רק את המשרדים. חברות רבות מעבירות לכאן את ההנהלה ממש. יש כמה סיבות למה העיר כל כך אטרקטיבית. אני יכול למנות את איכות התשתיות, השירות המקצועי בכל תחום גם את סגנון חיים שמתאים לעובדים ממדינות שונות גם אחרי שעות העבודה. אנחנו בית לאירועי ספורט ותרבות, יש לנו חופים יפהפיים כך שהסלוגן "עיר לכל העונות ומכל הסיבות" (City for all seasons and all reasons) מוכיח את עצמו".

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

לימסול. פיתוח אדיר בכל העיר (צילום: SHUTTERSTOCK)לימסול. פיתוח אדיר בכל העיר (צילום: SHUTTERSTOCK)

לימסול שהפכה גם למעצמה אוניברסיטאית (בשלל מבנים מגוונים, חלקם היסטוריים עליהם 'השתלטה' האוניברסיטה), "משדכת" הלכה למעשה בין סטודנטים ובוגרי מחלקות שונות באוניברסיטאות לבין חברות ההיי-טק הרבות ברחבי העיר. "יש לנו כאן אנשים מוכשרים מאוד שלולא החברות הבינלאומיות והמקומיות, היו עוזבים את קפריסין כדי לחפש עבודה במקומות אחרים".

הפנים החדשות

המצב לא תמיד היה כך. לימסול שינתה את פניה, והפכה כאמור לעיר בינלאומית של ממש, יש שיאמרו יותר מלרנקה ופאפוס התיירותיות ובטח יותר מניקוסיה הבירה.

המרינה של לימסול. העיר הפכה למוקד משיכה בינלאומי (צילום: SHUTTERSTOCK)המרינה של לימסול. העיר הפכה למוקד משיכה בינלאומי (צילום: SHUTTERSTOCK)

לימסול. צילום: Shutterstockלימסול. צילום: Shutterstock

"שינוי והתחדשות הם הלב של לימסול. היא לא היתה מה שהיא אם לא היינו כל הזמן חושבים במונחים של תנועה מתמדת. מקומה וכבודה של ההיסטוריה והמורשת הקפריסאית במקומה, אבל בהחלט פני העיר השתנו דרמטית בשנים האחרונות ועושה את הדרך להיות מגה-עיר אירופית, תוססת ונועזת".

''להשקיב לאנשי הנדל''ן המקומיים''. ראש העיר ניקולאדיס (צילום: עמית קוטלר(''להשקיב לאנשי הנדל''ן המקומיים''. ראש העיר ניקולאדיס (צילום: עמית קוטלר(

לימסול. צילום: Shutterstockלימסול. צילום: Shutterstock

ניקולאדיס משמש כראש העיר לימסול מאז דצמבר 2016. לתפקיד הגיע מהפוליטיקה הארצית, אחרי ששימש כשר התקשורת והעבודה בממשל הקפריסאי בין 2008 ל-2010 ואחרי שמילא מספר תפקידים ציבוריים נוספים. כעת, הוא מתמודד על כהונה נוספת בתפקיד ראש העיר, בבחירות שייערכו בחודש יוני הקרוב.

כשאנחנו מבקשים ממנו לסכם את השנים האחרונות, הוא כפוליטיקאי מיומן מבקש דווקא שנסתכל קדימה. "פרויקטים רבים בפיתוח של לימסול הם על סף השקה. האזור שבין הנמל החדש למרינה של לימסול למשל, שהוא אזור פיתוח המגורים והמלונאות האחרון שיהיה צמוד לים.

אך לצד הפיתוח וסיפור ההיי-טק שרק הולך ומתפתח, התיירות ללימסול שדווקא בה אין נמל תעופה - פורחת. גם בתחום הזה, מספר ראש העיר ניקולאדיס בגאווה על לימסול. "יש לנו 20 קילומטרים של חופים מרהיבים, מזג אוויר נהדר עשרה חודשים בשנה, אנחנו במרחק נסיעה של 30 דקות מהרי הטרודוס היפים, יש לנו פסטיבל יין נהדר, אירועים לאורך כל השנה ואינספור אירועים בכל ערב במהלך העונה". לדבריו יש עדיין לאן להתפתח והעירייה עובדת על פיתוח אירועים נוספים.

ומי שיגיע ללימסול בתקופה זו, יחווה לא רק פיתוח ניכר לעין באזורי התיירות אלא גם פיתוח נדל"ני עשיר ביותר. ברחבי העיר מוקמים אינספור פרויקטים למגורים, כאשר מרבית הדירות והבתים נרכשים על ידי אזרחים זרים. "ועדיין, במחירים שפויים", מדגיש ראש העיר. "לימסול היא אחת ההשקעות הבטוחות שיש. מהצד שלנו, המקומי, אנשי הנדל"ן פה משקיעים לא רק כדי לעשות עסקים אלא כדי לפתח את לימסול שהיא הבית שלנו".

מה צריך לדעת כשמגיעים להשקיע בלימסול?

"בקצרה - לדבר עם אנשי המקצוע המקומיים המומחים בתחום. הם יספרו לך כל מה שאתה צריך לדעת ויספקו לך את כל האפשרויות להשקעה בטוחה".

אי אפשר לקחת מראש העיר ניקולאדיס בן ה-70 את התרגשותו בזמן שהוא מדבר על לימסול, בה נולד וגדל.

"פרק הזמן הממושך היחיד בחיי שבו לא חייתי בלימסול היה בזמן הלימודים שלי בארצות הברית ועוד כמה שנים שחייתי באתונה. אבל לימסול היא האהבה והתשוקה שלי".

וגם של הרבה ישראלים שעוברים עוד לפני המלחמה אבל בטח שאחרי לעבוד ולחיות כאן.

"אני שמח שקפריסין וישראל מפרות אחת את השנייה. במשך שנים ארוכות היחסים הושתתו על תיירות אבל אני מאוד שמח שבעשרים השנים האחרונות הישראלים רואים בקפריסין בכלל ובלימסול בפרט שער לשאר העולם. מצד שני אנחנו למדנו המון מהטכנולוגיה הישראלית והפיתוח התיירותי בישראל. זו מערכת יחסים נהדרת והקירבה בין שתי המדינות מוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש שאינה גיאוגרפית בלבד".

רוצים עוד על לימסול? הקליקו כאן: לימסול וזה הכל 

לימסול. צילום: Shutterstockלימסול. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לימסולקפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: