אא

חצי שנה למלחמה: 400 תלמידים מצרפת בביקור סולידריות בישראל

"צעירים, ציונים, נלהבים": בעיצומה של המלחמה ביקרה בישראל משלחת של 400 תלמידי כיתות י"ב מ-11 בתי ספר בצרפת במסגרת פרויקט "החוויה הישראלית". דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית: "מחברים את הדור הצעיר שיהיה עתיד המנהיגות של העם היהודי". צפו ברגעים מרגשים מתוך הביקור

המשלחת באירוע הסיום (צילום: נועם פיינר, החוויה הישראלית) המשלחת באירוע הסיום (צילום: נועם פיינר, החוויה הישראלית)

אנחנו לא לבד. בעיצומה של המלחמה, שאנו מציינים היום חצי שנה - שישה חודשים לתחילתה, ובזמן שהתיירים עוד לא מגיעים לישראל - ביקור מיוחד נרשם בימים האחרונים בארץ.

מדובר בביקור של ״שמיניסטים כחול לבן״, תוכנית חינוכית המאורגנת על ידי "החוויה הישראלית", חברת הבת של הסוכנות היהודית. במסגרת הביקור נחתו בשבוע האחרון בישראל יותר מ-400 תלמידי י"ב מ-11 בתי ספר יהודיים ברחבי צרפת. 

בני הנוער הגיעו לסיור בן שבוע ימים, במסגרת המיזם החינוכי של הסוכנות היהודית. במהלך הביקור סיירו תלמידי התיכון הצרפתיים באתרים חינוכיים, נפגשו עם חיילי צה״ל שלחמו בעזה, ביקרו פצועים בבתי החולים, התנדבו בחקלאות, ביקרו בכיכר החטופים, וטיילו בדרום הארץ ובירושלים. 

התרגשות בכחול לבן (צילום: נועם פיינר החוויה הישראלית)התרגשות בכחול לבן (צילום: נועם פיינר החוויה הישראלית)

״שמיניסטים בכחול לבן״, פרויקט שהגיע לישראל כבר עם 20 משלחות הוא הפרויקט הגדול ביותר של הסוכנות היהודית שמאורגן על ידי החוויה הישראלית ובתי הספר היהודיים בצרפת להבאת נוער יהודי מצרפת לסיורים חינוכיים בארץ.

ערב הסיום נערך בתיאטרון ירושלים, במעמד שר העלייה והקליטה, ח״כ אופיר סופר ויו״ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל’ דורון אלמוג, מנכ״ל החוייה הישראלית אבנר לש, יו״ר החוויה הישראלית חנה פרי-זן, דניאל בן חיים, סמנכ״ל החטיבה התורנית ב”החוויה הישראלית ועוד רבים. רגע מרגש נרשם כאשר המשתתפים הניפו מאות דגלי ישראל בזמן ביצוע השיר ״עם ישראל חי״.


צפו ברגעים מרגשים מתוך ביקור המשלחת הצרפתית בישראל (צילום: אלקס בלעיש, החוויה הישראלית)

אלוף (מיל') דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית אמר: "אני נרגש לעמוד הערב לצד 400 צעירים, ציונים, נלהבים, אוהבי מדינת ישראל, שמהווים חלק בלתי נפרד ממנה - גם כשאלפי קילומטרים מפרידים בנינו. לראות אותם איתנו כאן הערב זו אמירה מרגשת שממלאת אותי בתקווה.

"אנו מציינים את השנה ה-20 לתוכנית 'שמיניסטים בכחול לבן' והשנה הזו שונה וכך גם התוכנית, שמקבלת תפנית ומשמעות נוספת לאור השבר של שבת 7 באוקטובר, ומדגישה כמה חשוב לחבר את הדור הצעיר שעתיד להיות גם המנהיגות הבאה של העם היהודי. אני קורא היום לכל הצעירים שנמצאים איתנו פה היום -  ישראל היא הבית שלכם!".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הסוכנות היהודיתצרפת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: