הביטוח המקיף לרכב ממשיך להתייקר: זינוק של 37% ביחס למרץ 2023
גם ביחס לפברואר השנה חלה עלייה של 1.7%. במקביל, מתחילת השנה מחירי פוליסות הביטוח התייקרו ב-6%, וביטוח החובה גדל ב-14% בממוצע. באלו רכבים חלה ההתייקרות הגדולה ביותר?
בהמשך למגמת העלייה במחירי הביטוח בפברואר האחרון, מחירי פוליסות הביטוח לרכב ממשיכים להאמיר.
על פי נתוני אתר השוואות ורכישת מוצרי הביטוח Wobi, מחירי הביטוח המקיף זינקו ב-37% בהשוואה לחודש מרץ אשתקד. ביחס לפברואר 2024, חלה התייקרות של 1.7% בביטוח הרכב, כאשר מתחילת השנה מחירי פוליסות הביטוח עלו ב-6%. במקביל לכך, ביטוח החובה התייקר ב-14% בממוצע.
חלק מהעלייה במחירי הביטוח מיוחסת לעליית המחיר של הרכבים הפרטיים - התייקרות של קרוב ל-35% ביחס לשנה שעברה.
ההתייקרות הגדולה ביותר חלה בדגמים טויוטה קורולה (עלייה של 39.1%) סקודה אוקטביה (37.9%) ומיצובישי אאוטלנדר (36.6%).
גם פער המחירים בין ביטוח מקיף לצד ג' נמצא בשיא של השנים האחרונות, והתייקר ביותר מפי שתיים תוך שנתיים בלבד. אם בשנת 2022 הפער עמד על כ-900 ש"ח, ב-2023 עלה ל-1,300 ש"ח בממוצע - אזי בחודש מרץ 2024 הפער עמד על למעלה מ-2,000 ש"ח.
הפערים בין חברות הביטוח השונות ממשיכים להעמיק, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ-750 ש"ח, והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ-5,200 ש"ח.
בשנת 2023 חברות הביטוח צמצמו הפסדים בתחום הביטוח לרכב. עיקר השיפור נבע מגל התייקרויות משמעותי של פרמיות הביטוח (קרוב ל-35% בממוצע לרכבים פרטיים). הרווח הכספי שלהן לשנה החולפת עמד על 420 מיליון ש"ח, כאשר הרווחים בביטוח המקיף גדלו ב-1.7 מיליארד ש"ח - ובביטוח החובה עלו בחצי מיליארד ש"ח.
עוד ניתן לראות מהדוחות הכספיים, כי 40% מהפרמיות בשוק ביטוח הרכב לשנת 2023 מוגדרות כפרמיות חדשות. כלומר, ישנו גידול במעבר של לקוחות בין חברות הביטוח השונות וגידול בתחרות.
לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז