אא

המלונאים דורשים: הבאה של כ-1,000 עובדים זרים נוספים

התקווה היא שהאישור יהיה כבר במהלך השבוע הקרוב, ושהפיליפינים יסירו את אזהרת המסע כדי שניתן יהיה לגייס מהמדינה עובדים נוספים

חדרנית בבית מלון. צילום: שאטרסטוק חדרנית בבית מלון. צילום: שאטרסטוק

המלונאים מצפים שההמשלה תאשר בשבוע הקרוב הבאה של כ-1,000 עובדים זרים נוספים לענף המלונאות.

כפי שפרסמנו בחודשים האחרונים, התגלתה מחלוקת גדולה בנושא  הבאת העובדים זרים במקום הפלסטינים. הגורמים הממשלתיים לא הסתירו את העובדה שלא ניתן להפסיק את העסקת העובדים הירדנים במלונות באילת, היות  והנושא הינו חלק מהסכם השלום בין שתי המדינות.

בשיחות שנערכו בשבועות האחרונים, גם עם אנשי משרד התיירות, נוצר המתווה להבאת עוד כ-1,000 עובדים זרים. האישור הממשלתי אמור להתרחש כבר בשבוע הקרוב.

הרצון הוא להביא עובדים מהפיליפינים, כפי שכבר קרה בעבר, כאשר המלונאים מקווים שהפיליפינים יסירו את אזהרת המסע לישראל, שקיימת עקב המלחמה.

כפי שכבר חשפנו לפני מספר חודשים בפספורטניוז, במהלך ישיבת וועדת הכלכלה של הכנסת שנערכה בנושא העסקת עובדים במלונאות, התפתח ויכוח על המחסור בעובדים בתחומי הניקיונות בין חברי הוועדה לבין רום בר-אב, רפרנט התעסוקה באגף התקציבים במשרד האוצר.

נציג האוצר בר-אב ניסה להראות שיש עובדים ישראלים שיכולים לעבוד במלונאות בניקיונות ואמר: "כשבוחנים את נתוני התעסוקה בענף התיירות מתקבלת תמונה מעט מורכבת יותר ממה שמוצג כאן. נכון לסוף חודש ינואר יש כמעט 10,000 עובדים בחל"ת מענף התיירות, מתוכם כ-3,000 עובדים במשלחי היד שיושב-הראש ציין, אותם משלחי יד שמתאימים לסוג של עובדים זרים, חדרנים וכן הלאה".

בתגובה, עלו קריאות שהישראלים לא ששים לעבוד בחדרנות ובניקיון. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותעובדים זרים למלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: