אא

המלונאים זועמים: האוצר עדיין מתנגד להבאת עובדים זרים במקום פלסטינים

מלונאים טוענים שכך משרד האוצר נימק בשיחות עימם את המשך התנגדותו: "אין לכם צורך בעובדים כי במלונות יש מפונים ואין לכם עבודה". המלונאים בתגובה: "הם מנותקים"

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ

זעם רב בענף המלונאות על משרד האוצר. הסיבה: לא נותן אור ירוק למלונאים לקלוט עובדים זרים במקום העובדים הפלסטינים.

המלונאים מבקשים לשנות את תמהיל מכסת העובדים הזרים שאושרה להם: מכ-2,000 עובדים פלסטינים לכ-2,000 עובדים זרים אחרים.

כפי שפרסמנו לראשונה בפספרטניוז, המלונאים לא מוכנים יותר להעסיק עובדים פלסטינים במלונות מאז פרוץ המלחמה. מנגד, המדינה, בשלב זה, לא מאשרת כאמור הבאת עובדים זרים במקום הפלסטינים.

בשיחות המתקיימות בין המלונאים לאוצר, באוצר אומרים "גם ככה אין לכם צורך בעובדים. במלונות יש מפונים, אין לכם עבודה". דברים אלו מעוררים את כעסם של המלונאים שאומרים: "פקידי האוצר פשוט מנותקים. יש עשרות מלונות לא גדולים ולא רשתות, שאין בהם כיום מפונים ולא יוכלו לחזור לעבוד ללא עובדים. אנחנו רואים מגמה של חידוש הזמנות ע"י ישראלים שרוצים להתרענן ואותם מלונות לא יוכלו לפעול ולתת מענה. אנשי האוצר אומרים דברים שאין להם מושג".

כפי שפרסמנו לראשונה בפספורטניוז, המלונאים אומרים ש"אורחים לא רוצים להתארח במלונות עם עובדים פלסטינים וגם אנחנו חוששים ממה שעלול לקרות. עובד פלסטיני יכול לקחת סכין מהמטבח. אחרי מה שקרה ב-7 באוקטובר, הם לא יכולים יותר לעבוד בענף המלונאות".

בוועדת הכלכלה של הכנסת שדנה באחרונה בהעסקת עובדים זרים, סיפר שי אסיה, מנכ"ל מלון קיסר בירושלים כי ראה עובדים ממזרח ירושלים שרואים סרטים מהשבעה באוקטובר בטיקטוק ודאג לפטר את אותם עובדים. אסיה גם חשף את המצב העגום בתעשייה שעובדים יהודים לא מוכנים לעבוד בניקיונות ושאר תפקידים מסוג זה ושרק 8 עובדים יהודים עובדים במלון מתוך כ-100. "זה מאפיין את כל התעשייה", אמר אסיה, מלונאי ותיק ומעורך.

כזכור, בממשלה פרץ ויכוח גדול סביב לאחר שגורמים הזהירו שאם לא יאפשרו לפלסטינים לשוב לעבוד בישראל, הדבר עלול לגרום להסלמה ולרתיחה גדולים בהרבה בשטחים.

נזכיר גם שהמלונאים באילת, כפי שפרסמנו, דורשים לקבל אישור להבאת עובדים זרים לא מירדן. משרד החוץ מתנגד. למלונות באילת יש כיום היתרים להעסקת כ-2,500 עובדים מירדן ומעסיקים בפועל כ-1,200 עובדים. במשרד החוץ חוששים להקטין את מכסת העובדים הירדנים על חשבון הבאת עובדים זרים ממדינות אחרות ולגרום בכך לפיצוץ ביחסים המתוחים ממילא עם הממלכה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: