אא

IATA בקריאה לחברות התעופה: לצמצם את השימוש בכלי פלסטיק חד פעמיים במטוסים

הגישה של חברות התעופה לנושא הקיימות כוללת גם התייחסות לפסולת המזהמת של כלי הפלסטיק החד פעמיים, ולכן IATA קוראת להתנהלות מתואמת כדי להפחית משמעותית את השימוש בפלסטיק

ארוחה במחלקת תיירים. צילום: shutterstock ארוחה במחלקת תיירים. צילום: shutterstock

איגוד התעופה הבינלאומית (IATA) פרסם את הדו"ח: "הערכה מחדש של מוצרי פלסטיק לשימוש חד פעמי במגזר התעופה". מסמך זה נועד להנחות חברות תעופה, רשויות וספקים של חברות התעופה כדי לצמצם את הפגיעה הסביבתית באמצעות מוצרי פלסטיק חד פעמיים.

בתעשיית התעופה כלי הפלסטיק החד פעמיים משמשים בדרך כלל בשל העמידות שלהם, תכונות קלות המשקל ועמידתם בתקני בטיחות ואבטחה. עם זאת, ענף התעופה מתמודד עם האתגר של ניהול הפסולת בתא הנוסעים והחלפת כלי הפלסטיק בחלופות ידידותיות לסביבה.

כדי להתגבר על האתגר שיתוף פעולה חיוני בין כל הגורמים, והוא המפתח למזעור פסולת על ידי צמצום והחלפת כלי הפלסטיק.

הדו"ח של IATA מקדם גישה ממוקדת לניהול מוצרי פלסטיק חד-פעמיים במגזר התעופה, ומציע סדרה של הצעות והמלצות לבעלי עניין שונים בתעשייה.

לחברות התעופה קוראת IATA לשים דגש על הפחתת פסולת על ידי תיקון נהלים קיימים תוך דגש על מזעור פסולת ואפשרות לשימוש חוזר בחומרים. כמו כן לשפר את ניהול הפסולת והמחזור על ידי שיפור הפרדת הפסולת במטוסים ועל הקרקע.

לרשויות התעופה קוראת IATA לתמוך במאמצים להפחתת השימוש בכלי פלסטיק על ידי פישוט תקנות וקביעת סטנדרטים גלובליים לחומרים חלופיים, כולל עמידותם ואישוריהם.

לספקים קוראת IATA להשתתף בדיונים לפתרונות עם המובילים בתעשייה כדי לזהות וליישם שינויים בתהליכים המתמקדים בפתרונות מקיפים.

"חברות תעופה נוקטות בגישה מקיפה לקיימות, הכוללת גם התייחסות להשפעה הסביבתית של כלי פלסטיק חד פעמיים. ההמלצות של דוח זה יסייעו לנהל את המורכבות של הפחתת כלי הפלסטיק. זה כולל מציאת חלופות לכלי הפלסטיק, יצירת מסגרת רגולטורית מותאמת וקידום שיתוף פעולה מגזרי", אמרה מארי אוונס תומסן, סמנכ"לית הקיימות והכלכלנית הראשית של IATA.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IATAקיימות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: