אא

לא רק יוון: אילו מדינות באיחוד האירופי עדיין מציעות ויזות זהב ומה הדרישות?

האיחוד האירופי מתנגד ל'ויזות זהב' המקנות תושבות קבע במדינות האיחוד באמצעות השקעה כספית, אך עדיין מספר מדינות מוסיפות להעניק ויזות זהב, והבולטות ביניהן: יוון, מלטה, ספרד ואיטליה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

האיחוד האירופי מתריע מפני השגת זכות תושבות קבע במדינות האיחוד באמצעות השקעה כספית. ויזות זהב מציעות הזדמנות לאנשים עשירים בעצם 'לקנות' את הזכות לתושבות, לפעמים אפילו בלי צורך לחיות במדינה.

אחת המדינות הפופולריות במיוחד בהענקת וזות זהב היא יוון. יוון מציעה ויזות זהב בתהליך מהיר ואזרחים זרים יכולים לקבל אישור בתוך 60 יום מהגשת הבקשה ויזכו לתושבות יוונית למשך 5 שנים, גם ללא צורך להתגורר במדינה.

כפי שדיווח לא מכבר כתבנו ביוון, תנאי ויזת הזהב, הפופולרית במיוחד במדינה, עומדים בפני הקשחה משמעותית. עד לשנה שעברה הסף הנמוך ביותר להשקעה עמד על סך 250,000 אירו בלבד על נכס ברחבי מדינה. אשתקד העלו הרשויות את הסכום ל-500,000 אירו באתונה רבתי, בסלוניקי ובאיים מיקונוס וסנטוריני.

עפ"י הודעת ראש ממשלת יוון לאחרונה, הרף יעלה בקרוב ל-800 אלף אירו ביעדים המבוקשים הנ"ל: אתונה סלוניקי, מיקונוס וסנטוריני. בשאר אזורי המדינה סף ההשקעה יוותר נמוך.

רק מדינות בודדות עדיין מציעות ויזות זהב באיחוד האירופי.

מלטה, למשל, מציעה סכום השקעה מינימלי המתחיל ב-690,000 אירו ומקנה זכות תושבות בין 12 ל-36 חודשים.

ספרד השיקה תכנית מגורים לפי השקעה בשנת 2013. היא מאפשרת לאנשים עשירים מחוץ לאיחוד האירופי לקבל היתרי שהייה על השקעה של יותר מ-500,000 אירו בנדל"ן.

עם זאת, המדינה הודיעה השבוע שהיא מתכננת לבטל את התוכנית. הממשלה טוענת כי כ-10,000 אשרות כאלה הונפקו מאז שהצעד הוכנס לחוק ב-2013 על ידי ממשלה קודמת כאמצעי למשוך משקיעים זרים.

ניתן להשיג את הוויזה בספרד גם על ידי פתיחת סוגים מסוימים של עסקים, החזקת מניות של חברות או פיקדונות בנקאיים בשווי מינימלי של מיליון אירו במוסדות פיננסיים ספרדיים, או השקעה באג"ח ממשלתיות של לפחות 2 מיליון אירו.

איטליה היא יעד פופולרי נוסף עבור המחפשים מגורים בהשקעה. ויזת הזהב, שנכנסה לתוקף בשנת 2017, מעניקה לאזרחים שאינם באיחוד האירופי אישור שהייה לשנתיים בתמורה להשקעה באיטליה.

ההשקעה המינימלית באיטליה היא 500,000 אירו, ובעלי ויזות אלו יכולים גם לכלול את משפחתם בבקשה וליהנות מהקלות מס. לאחר שהם מתגוררים באיטליה במשך 10 שנים, הם יכולים להיות זכאים לאזרחות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיטליהספרדמלטה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: