מנכ״לי חברות התעופה נגד החלטת הרשות: "רק בישראל מונעים שהמחיר לצרכן יהיה הרבה יותר אטרקטיבי"
בישראייר וארקיע זועמים על רקע סירוב רש״ת לאפשר להן לפעול רק מטרמינל 1. סירקיס: "עם תמיכת ראש עיריית אילת, מנהל שדה״ת ברמון ובכירים במשרד התחבורה, אין לי ספק שבסוף ההיגיון ינצח״. ברלוביץ: ״חברה שמפעילה 5-6 סבבים למטוס ליום, אין לה יכולת לעבוד בפיצול טרמינלים״
כפי שחשפנו לראשונה בפספורטניוז, רשות שדות התעופה דחתה את בקשת חברות ישראייר וארקיע לעבור לפעול רק מטרמינל 1 בנתב"ג כדי לייעל את פעילות החברות, להגדיל תדיריות בטיסות לאילת. בחברות התעופה תוקפים את ההחלטה.
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר אמר לפספורטניוז בנושא כי: "עם תמיכת ראש עיריית אילת, מנהל שדה התעופה ברמון וגורמים בכירים במשרד התחבורה, אין לי ספק שבסוף ההיגיון ינצח וירכזו את הפעילות שלנו בטרמינל 1. אין היגיון להמשיך לעבוד במפוצל שמתוך 120 טיסות שבועיות, 40 טיסות מתבצעות מטרמינל 1 ו-80 טיסות מטרמינל 3. אין כל היגיון להמשיך לחכות בין טיסה אחת לאילת וטיסה שנייה לאילת למעלה משעת קרקע בנתב"ג". עוד המשיך מנכ"ל ישראייר: "ריכוז הפעילות בטרמינל 1 יביא לגידול משמעותי ביותר בכמות הטיסות לאילת וישפר את השירות לכלל הלקוחות גם בפנים ארצי וגם בבינלאומי. בשיחות שקיימתי עם גורמים ומקבלי החלטות הובהר לי שהנושא יעלה לדיון מעמיק מיד אחרי פסח".
עוז ברלוביץ מנכ"ל חברת ארקיע אמר לפספורטניוז בנושא כי: "אני מצפה מהרשות לאפשר, לחברת ארקיע, חברה ישראלית לפעול מלא בטרמינל 1 ולאפשר יעילות תפעולית בהפעלת טיסות מטרמינל אחד פנים ארצי ובינלאומי. בדיוק כמו שמאפשרים לחברות הלואו קוסט לפעול מטרמינל 1 באופן מלא, ככה ברוב העולם זה עובד".
עוד הוסיף ואמר ברלוביץ כי: "ארקיע, חברה שמפעילה 5-6 סבבים למטוס ליום, אין לה יכולת לעבוד בפיצול טרמינלים. בסוף יעילות תפעולית ואגרות נמוכות מתגלגלות למחיר לצרכן שיהיה הרבה יותר אטרקטיבי גם לחו"ל וגם לאילת רק בישראל לא".