אא

הפגיעה בתעופה הישראלית בשל המתקפה האיראנית: כמה זמן יקח לחזור לשגרה?

מספר השיחות למרכז השירות של אל על זינק ביממה האחרונה מ-8,000 לעשרות אלפי שיחות של לקוחות המנסים לעלות על טיסות חלופיות במקום אלה שבוטלו. באתר החברה עלה מחשבון זמינות למושבים פנויים לקראת החג. ומה בישראייר ובארקיע?

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל

המתקפה האיראנית על ישראל וסגירת המרחב האווירי של ישראל הביאו לפגיעה קשה בפעילות הסדירה של שלוש חברות התעופה הישראליות. בעקבות הביטולים הרבים, ניתן להעריך כי לאל על יקח בין 48 ל-72 שעות לחזור לפעילות רגילה וללוח הזמנים הרגיל של טיסות החברה, אחרי הביטולים הרבים.

בשל נפח הפעילות המצומצם יותר, ישראייר וארקיע צפויות לחזור לשגרה מלאה מהר יותר - כאשר כמובן ההערכות מתבססות על כך שלא תהיה הסלמה נוספת באזור.

האתגר המרכזי של אל על היום הוא בפעילות הקווים לטווח ארוך (תאילנד ואחרים), בהם קשה יותר לחזור לשגרה מלאה ביחס לקווים הקצרים, לאירופה למשל. כזכור, שתי טיסות אל על שעשו דרכן מתאילנד לישראל חזרו על עקבותיהן בעקבות סגירת המרחב האווירי אמש. 

עשרות אלפי פניות למוקד השירות

המצב החריג שהביא לביטול של טיסות רבות היום, גרם לזינוק בפניות למוקד שירות הלקוחות של אל על. הזינוק שחל הוא מ-8,000 שיחות למוקד השירות ביום בממוצע לעשרות אלפי שיחות המחכות למענה.

ולמרות המצב, אין לאל על אפשרות להרחיב את השירות גם ללא קשר לאירועי אמש. בשגרת המלחמה הרגילה - שכן אין מספיק צוותים כדי להפעיל את הטיסות. 

אם לא די בבעייתיות התפעול במצב ביטחוני קיצוני, האירוע מגיע ערב פסח וביום צאתם לחופשה של תלמידי בית הספר, כאשר מספר הנוסעים צפוי להיות גדול מהרגיל בחודשים האחרונים. עקב כך, נוסף לאתר החברה "מחשבון זמינות" המתעדכן בזמן אמת ומאפשר לבדוק באילו טיסות ישנם עדיין מקומות פנויים בטיסות לישראל ומישראל.

גם תנאי הביטול והשינוי של כרטיסי הטיסה באל על המקלים נותרים על כנם וכל מי שרוצה לבטל את כרטיס הטיסה שלו מכל סיבה שהיא יכול לעשות זאת בתמורה לשובר עתידי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלארקיעישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: